• muminmamman 81

    Tårta från Ica maxi?

    Hejsan!
    tänkte beställa tårtot från ica maxi till våran stora dag! mest funderar jag på om man kan köra på med 3 olika smaker...då det finns hallon/choklad....svartvinbär/choklad,...och passions mousse tårta...
    nån som kan ge tips på hur man kan piffa upp den översta tårtan, ska beställa en cake topper m silvriga hjärtan..men utöver detta?

    Ge gärna ris å ros om dessa tårtor om ni testat dom!!!
    länkar sidan här...
    www.icamaxigoteborg.se
    gå in på catering..å sen på bageri..
    430kr för 20 bitar e helt ok för oss  

  • Svar på tråden Tårta från Ica maxi?
  • FruNovember

    Jag vet att ica maxi angered har väldigt fina tårtor, om jag var ni skulle jag köpa en liten tårta och prova.. Eller ring och fråga om ni kan få provsmaka de olika sorterna.. kanske man inte får när de är så pass billiga, men kolla med dem iaf

  • Chicita

    Ica Maxis tårtor är jättegoda.
    Men tänk på att om du har flera olika smaker så kan det tänkas att alla vill smaka lite av varje och då går det åt mer tårta.

    Jag skulle inte dekorerat jättemycket faktiskt. Caketoppern räcker gott och väl.
     

  • FruStendahl

    Jag och min blivande har beställt tårta till vårat bröllop från ica maxi, vi fick små smakprover så vi har valt.

    Exotisk mousse med persika
    Noisettkräm
    Pasionsmousse

    Såååå gott!!! 

  • muminmamman 81
    FruStendahl skrev 2012-07-11 16:14:16 följande:
    Jag och min blivande har beställt tårta till vårat bröllop från ica maxi, vi fick små smakprover så vi har valt.

    Exotisk mousse med persika
    Noisettkräm
    Pasionsmousse

    Såååå gott!!! 
    vilken maxi är detta ifrån? alla har inte samma ....
    Kram! 
  • Syllis 2012
    muminmamman 81 skrev 2012-07-11 16:36:57 följande:
    vilken maxi är detta ifrån? alla har inte samma ....
    Kram! 
    Det verkar vara olika tårtor på Ica Maxi beronde på var man bor.
    Vi ska beställa vita tårtor med rosor på.Dom kostar 159 kr för 10-12 bitars.Den Ica Maxi vi beställer i från har inte mousse tårtor
  • Lenblo

    Vi beställd choklad/passionsmousse. Jättegott. Fick en liten tårtbit med oss hem av varje intressant sort att proväta.
    Man kan strö rosenblad över tårtan om den är vit. Vill du kan du säkra dem med en gnutta ihopkladdat florsocker och äggvita. Snålar man ordenligt kan man beställa "festtårtor" med släta vita lock och sedan dekorera med hela rosor/rosenblad/caketopper.

  • Lenblo

    Och nu har jag lyckats ladda upp en bild också. Vi fick alltså vår "festtårta" för 14,50/bit (Uppsala). De har säkert höjt någon krona nu. Rosorna var tiopack från billigaste floristen i sta'n.


  • Celnns

    passions mousse tårta

    den är så god, älskar den kan trycka ner hela ansiktet i den och bara *NOM NOM NOM*

  • muminmamman 81
    Lenblo skrev 2012-07-20 00:02:47 följande:
    Och nu har jag lyckats ladda upp en bild också. Vi fick alltså vår "festtårta" för 14,50/bit (Uppsala). De har säkert höjt någon krona nu. Rosorna var tiopack från billigaste floristen i sta'n.


    det va precis den stilen jag tänkte på till våran tårta! super fin ! hade ni oxå maxis tårta?
    tack för bilden!
  • FruStendahl
    muminmamman 81 skrev 2012-07-11 16:36:57 följande:
    vilken maxi är detta ifrån? alla har inte samma ....
    Kram! 
    Ica Maxi Karlskoga
    dom kan ju beställa hem, det sa dom till oss iaf.. vi har köpt en cake topper från sia, hittade en på tradera, billigt! :) 
Svar på tråden Tårta från Ica maxi?