• FruNovember

    Fasiken vilken omständig ide jag har fått... Tips någon? :-P

    Jaha, nu har jag fått för mig följande; björkstubbar, tre stycken i olika höjd för tårtorna.. Problemet är att jag inte känner någon som har möjlighet att fixa det.. Någon som kan komma på något? Eller själv har en björk och en motorsåg och bor i Västeråstrakten kanske? :-P

  • Svar på tråden Fasiken vilken omständig ide jag har fått... Tips någon? :-P
  • Chicita

    Presentera dig som blivande brud som vill ha stubbar till buffén så kanske dom förstår att du inte luras Tungan ute
    Blivande brudar är ju kända för att vara lite knasiga Flört

  • FruNovember

    Ja, jag tänkte också det, men det kan också vara roligt att säga det när det blir helt tyst.. "ja, alltså, det är till ett bröllop i vinter"... "jahaaa, DÅ förstår jag" :-P

  • FruNovember

    Hade tänkt slänga ner dem i en frysbox ett dygn minst, det borde göra susen

  • Chicita
    FruNovember skrev 2012-07-10 21:38:48 följande:
    Hade tänkt slänga ner dem i en frysbox ett dygn minst, det borde göra susen
    Akta så dom inte spricker bara om dom är av färskt trä. För då innehåller dom ju mycket vätska.
  • FruNovember

    Ja, sant chicita! Men tänker att det de säljer är för ved, och hoppas att de är relativt torra.. Annars får de väl stå i bastun ett par veckor?

  • Chicita

    Det beror nog på om dom har någon okapad ved kvar. Om det är årets skörd så har den ju inte hunnit torka än

  • Lenblo

    Jag hade tallstubbar i olika höjder och lade sedan en linneduk över. Det doftade fint och blev precis rätt höjd för de olika tårtorna. Om Chicitas förslag inte funkar och du blir desperat kanske jag kan övertala min pappa (bor i Uppsala, har motorsåg) att fixa något liknande till dig också. Inboxa mig i så fall.

  • Mette81

    Kapar du björkarna nu kanske det är lite sav i dem men kan du vänta till hösten (när löven faller) så lär det inte vara så mycket vätska i dem. Låt de oxå stå svalt och tort och torka upp ordentligt innan frysboxen så minskar risken ännu mer att de ska spricka!! Mycket rolig ide, lycka till!!

  • Celnns

    Måste det vara STUBBAR?? Alltså den delen mer roten på?


    eller tänker du på björk kubbar? Det finns säkerligen någon trevlig bonde eller liknande som du kan svänga förbi och nämna vad du behöver och fråga om det går att få hjälp med det. Alternativt jägare brukar vara bra på sådant med.

Svar på tråden Fasiken vilken omständig ide jag har fått... Tips någon? :-P