• Anonym (pricken)

    Röda prickar vid rakning..HJÄLP!

    HUR får jag bukt med dessa? har provat talk, antiseptisk kräm, cool för intomrakning...Hjälper inte. Har grova hårstrån, mörka och MÅNGA ut på halva låret..vaxa e jag tveksam till då jag e rädd för smärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 19:31
    Tillägg...tvättar alltid först och kör med nytt blad i rakhyvlen..

  • Svar på tråden Röda prickar vid rakning..HJÄLP!
  • Sjörå

    Inte för att det löser just detta problemet men jag använde mig av hårborrtagningskräm för bikinilinjen när jag vill bli av med mitt hår. Köpte märket Veet. Det fungerade bra och merparten av håren försvann. Tänk dock på att trosor på dig när du smetar in krämen, annars kan det försvinna lite hår där man kanske vill ha hår. Iallafall så är det inte så snyggt med kala fläckar.


    http://www.veet.se/veet-cream-bikini-kit.php

  • Anonym (pricken)
    Sjörå skrev 2012-07-10 19:59:20 följande:

    Inte för att det löser just detta problemet men jag använde mig av hårborrtagningskräm för bikinilinjen när jag vill bli av med mitt hår. Köpte märket Veet. Det fungerade bra och merparten av håren försvann. Tänk dock på att trosor på dig när du smetar in krämen, annars kan det försvinna lite hår där man kanske vill ha hår. Iallafall så är det inte så snyggt med kala fläckar.


    www.veet.se/veet-cream-bikini-kit.php


    Ok..kan ju vara mer skonsamt än rakning...värt att testa kanske, tack för tipset!


     

  • Nikkita
    Sjörå skrev 2012-07-10 19:59:20 följande:

    www.veet.se/veet-cream-bikini-kit.php


    Har funderat på att köpa denna själv. Du tycker alltså att denna fungerar bra? Tar den bort allt håret eller måste man även raka för att få ett bra resultat? Är det som med rakning att man upprepar ofta, då det växer ut på några dagar igen, eller håller det lite längre?
  • Sjörå
    Nikkita skrev 2012-07-10 20:18:22 följande:
    Har funderat på att köpa denna själv. Du tycker alltså att denna fungerar bra? Tar den bort allt håret eller måste man även raka för att få ett bra resultat? Är det som med rakning att man upprepar ofta, då det växer ut på några dagar igen, eller håller det lite längre?
    Jag tyckte att den fungerade bra när jag använde den, det var några år sedan senast. Min inköptes i Franrike men det borde vara samma produkt ändå. Den tar inte bort allt hår utan man kan behöva upprepa några gånger innan det blir bra. Sen hade jag nog inte så mycket tålamod heller utan tänkte "det får duga såhär". Jag vill minnas att det höll lite längre än vid rakning och fördelen är att hårstråna som växer ut inte upplevs som lika mörka som när man rakar sig.
  • lordoz

    Testa att tvätta det rakade området med sprit efter rakningen, typ ACO Alsolsprit (hur det stavas).. Det hjälpte mig!

  • SofiaK

    Raka medhårs, inte mothårs! Raka dig i duschen när huden hunnit bli mjuk..


    testa att vaxa på salong, absolut värt det. Inte alls lika smärtsamt som om du skulle göra det hemma. På salong är dem utbildade, de tar bort vaxremsan med bestämda rörelser så att det går snabbt. Inte värre än ett hårt sittande plåser.

Svar på tråden Röda prickar vid rakning..HJÄLP!