• Anonym (bikinilinje)

    Vaxa bikinilinjen?

    Någon som brukar göra det på salong? Jag har så grova mörka hårstrån och många och blir jätteirriterad efter rakning, prickig och det är så fult. Sist jag vaxade överläppen föreslog hon att vaxa bikinilinjen. HUR ont gör det? Hon sa att det inte var nån fara om jag fixar överläppen...Någon kom med tipset att ta värktablett och bedövningsalva (xylocain) innan. Undrar just om den inte tvättas bort när de tvättar innan eller går den in i huden? Är smärtkänslig...

  • Svar på tråden Vaxa bikinilinjen?
  • TheD

    Jag har gjort det en gång. Jag skrek "AAAJ".... Det gjorde j*vligt ont. Jag visste att det skulle göra ont men det var värre. Om man gör det till en vana så känner man det inte så mycket men jag är inte så sugen på att göra det så många gånger kan jag säga :p Det är jätteskönt när det över :D Inte för att det är dyrt men det är värt besväret egentligen. Man får inte vaxa hur många gånger som helst på ett och samma ställe så då kommer pincetten fram...redan på det ömma området.


     


    Bit ihop och efteråt så kommer du aldrig klaga på att något annat gör ont. Jag sa det till en killkompis :"Gjorde det där ont? Prova att vaxa bikinilinjen!!!"

  • Anonym (bikinilinje)
    TheD skrev 2012-07-10 17:22:32 följande:

    Jag har gjort det en gång. Jag skrek "AAAJ".... Det gjorde j*vligt ont. Jag visste att det skulle göra ont men det var värre. Om man gör det till en vana så känner man det inte så mycket men jag är inte så sugen på att göra det så många gånger kan jag säga :p Det är jätteskönt när det över :D Inte för att det är dyrt men det är värt besväret egentligen. Man får inte vaxa hur många gånger som helst på ett och samma ställe så då kommer pincetten fram...redan på det ömma området.


     


    Bit ihop och efteråt så kommer du aldrig klaga på att något annat gör ont. Jag sa det till en killkompis :"Gjorde det där ont? Prova att vaxa bikinilinjen!!!"


    Är ju det jag e rädd för...har INGEN smärttröskel..men tack för din ärlighet!


     


    Någon annan som har tips mot röda prickar??

  • chrpe

    Jag gör det väldigt ofta. Har gjort det både på salong och hemma. Det vanligaste är att kille gör på mig hemma. Klart det gör ont annars vore det konstigt, men vet man att det gör ont så är det inte så farligt. Ibland känns det inte alls, ibland känns det mer.


    Jag tycker definitvit att det är värt det. Så skönt att slippa raka sig etc.


    Jag tycker inte det gör ondare än att plocka ögonbrynen, men det är väl som sagt en vanesak.

  • Anonym (bikinilinje)
    chrpe skrev 2012-07-10 19:50:21 följande:

    Jag gör det väldigt ofta. Har gjort det både på salong och hemma. Det vanligaste är att kille gör på mig hemma. Klart det gör ont annars vore det konstigt, men vet man att det gör ont så är det inte så farligt. Ibland känns det inte alls, ibland känns det mer.


    Jag tycker definitvit att det är värt det. Så skönt att slippa raka sig etc.


    Jag tycker inte det gör ondare än att plocka ögonbrynen, men det är väl som sagt en vanesak.


    Ja...jag vet inte om jag vågar...vaxar överläppen och det funkar ju men det går ju ganska snabbt...
  • chrpe

    Alltså det gör ju bara ont någon sekund sen är det över. Vet man att smärtan går över snabbt så är det inget problem. Vore det så hemskt skulle jag ju aldrig göra om det.

  • 1700tal

    Tror helt ärligt inte det är riktigt jämförbart med överläppen. Det är ju mååååånga fler strån på bikiniområdet.


     


    Jag ska inte ljuga, det gör ont så in i h*****e... Och nej, för min del blir det inte bättre ju fler ggr jag gör det. Till skillnad från ögonbrynen, där känner jag ingenting längre. Sen har jag extremt känslig hud och reagerar på både rakning och vaxning. Knepigt det där.

  • Anonym (bikinilinje)
    Aniara4 skrev 2012-07-10 22:20:17 följande:
    Det känns väl ungefär så här...


    " target="_blank">

    Hehe där lyckades du få mig till ett nej, aldrig, hehe!
  • Aniara4
    Anonym (bikinilinje) skrev 2012-07-10 22:22:59 följande:
    Hehe där lyckades du få mig till ett nej, aldrig, hehe!
    Fast där vaxar de ju inte bara bikinilinjen utan... allt. Skrikandes
  • lundabrud

    Jag ska göra brasiliansk vaxning (ta bort allt/bara lämna lite) innan bröllopet, och bikinivaxning är ingentikg mot det... Det gör så jäkla ont, man blir helt svettig och kan ju inte "ångra sig" mitt i heller...
    Men se till att allt hår växer ut (3 v ca) innan vaxningen (hårstråna växer olika fort) och klipp ner till typ 0,5 cm (tror jag) innan vaxningen, för maxilam effekt (alltså då får de med allt och risken att de missar är mindre, och det håller längre också).

  • Anonym (bikinilinje)
    chrpe skrev 2012-07-11 08:07:23 följande:
    Jag vaxade mig för en månad och än syns inget!
    Hur ont gör det och hur lång tid tar det?
  • chrpe

    Det är ju svårt att förklara hur ont det gör. Alla har ju olika smärttröskel. Klart att det känns men jag skulle aldrig tveka om att göra om det pga smärta. Så farligt är det inte. Jag kan tycka att det gör lika ont som att plocka ögonbrynen. Lika snabbt som smärtan kommer, lika snabbt försvinner den. Jag skulle kunna vaxa varje dag om det vore så, för jag tycker inte det är så farligt. Men som en del beskriver det att det gör helvetiskt ont vill jag inte hålla med om. Dessutom så är det ju så att vill man vara fin får man lida pin. Du vet om vad du har att vänta dig, därför gör du det! Det tar ca 20-30 minuter. Men då är det ju med förberedelser och rengöring också.

  • Anonym (bikinilinje)
    chrpe skrev 2012-07-11 09:21:39 följande:
    Det är ju svårt att förklara hur ont det gör. Alla har ju olika smärttröskel. Klart att det känns men jag skulle aldrig tveka om att göra om det pga smärta. Så farligt är det inte. Jag kan tycka att det gör lika ont som att plocka ögonbrynen. Lika snabbt som smärtan kommer, lika snabbt försvinner den. Jag skulle kunna vaxa varje dag om det vore så, för jag tycker inte det är så farligt. Men som en del beskriver det att det gör helvetiskt ont vill jag inte hålla med om. Dessutom så är det ju så att vill man vara fin får man lida pin. Du vet om vad du har att vänta dig, därför gör du det! Det tar ca 20-30 minuter. Men då är det ju med förberedelser och rengöring också.
    ¨Tack! Ska bestämma mig..vågar eller vågar inte...
  • Anonym (Wax and whine)

    Jag har gjort brasiliansk vaxning flera gånger. Ja, det gör ont. I ett par sekunder för varje ryck. Jag gör konstiga miner, och hon jag går till har lovat att det är heeeeeelt ok att svära. Dessutom kan det kännas inte så lite obekvämt och nästintill förnedrande i vissa lägen. De måste ju komma åt överallt...

    Men i slutänden har jag ju ändå kommit tillbaka och gjort om det. Mest för att när jag rakar så blir det röda plitor och irritation (ja, jag har provat ALLA tips) som är kvar längre tid än det tar för stubben att komma. Helt värdelöst med andra ord. Det blir irriterad av vaxningen också, jag är känslig helt enkelt, men då hinner jag i alla fall vara hår- och plitfri i några veckor. Jag har också rätt mycket hår på baksidan av låren, det är jobbigt att raka och jag skulle inte komma åt att vaxa själv om jag försökte.

  • 101112

    Det gör mer ont vid ägglossning iaf för mig så om du ska göra det försök att välja annan tidpunkt. För mig håller det bara ca 2 v innan det börjar växa ut igen.

  • Anonym (hemmafixaren ;))

    Jag har också grova mörka hårstrån. Har bara provat att vaxa hemma (med kallvaxstrips) och ja, ONT gör det ju.. Men jag kan tycka att det gör mer ont på benen ibland. Ett problem jag dock får är att det blöder ganska bra efter vaxningen (förmodligen pga att jag har just ganska grova hår).


    Resultatet håller dock i sig i nästan en månad, så ibland så tycker jag att det är värt det iaf

Svar på tråden Vaxa bikinilinjen?