• miiia87

    Bukett på borgerligt bröllop

    Ni som gifter er borgerligt ska ni ha bukett? Jag tänkte nog ha de men tänkte köpa en enkel till mig och en liten till vår stora dotter.

  • Svar på tråden Bukett på borgerligt bröllop
  • Smulan

    Ja varför anser folk att borgerligt måste vara litet och på stadshuset nu gör ju vi så iof men det beror på att vi inte har råd med stort pampigt bröllop. Men våra vänner hade ett jätte fint borgerligt stort pampigt bröllop och det kändes lika bröllopigt som ett kyrkligt. Så satsa ni som kan det skulle vi ha gjort om ekonomin tillät. Jag ska dock ha en bukett eftersom jag vill ha kittet även om det inte är en "riktig" klänning, men den är vit ;)

  • Nudax

    Precis! Vad skönt att fler "reagerat" på det och inte bara jag =P Just det där att borgerligt automatiskt räknas som enkelt eller icke-traditionellt. Sen har just vi dock inte lagt massor och massor av pengar på vårt bröllop - men det har inte med om det var borgerligt eller inte att göra. Vi har ett budget-bröllop men med allt som hör bröllop till, minus kyrka =P

    Men till TS iaf: Känn efter hur just du vill ha det, vad som känns rätt i det sammanhang just ni valt, och gå på det, det finns inget rätt eller fel! =)

  • imoen

    Hmm, hade jag velat ha ett pampigt bröllop hade jag ändå gift mig borgerligt, då jag gör det av (o)religiösa skäl. Då hade jag nog också pampat på med en finare kvast att hålla i XD. Jag tycker som flera andra påpekat att borgerligt inte alls är detsamma som jeans och t-tröja i rådhuset på en onsdag. Vi kommer viga oss på en vacker plats, i fina kläder och lova varandra under lika ceremoniella förhållanden som andra bröllop. Men inte inför gud, det vore hyckleri för min del.

  • Hame

    Håller med alla er andra! Att man gifter sig beorgligt betyder ju bara att man inte gör det i samråd med en religion, det har ingenting med antal gäster, brudklänning eller blommar att göra.


     


    Jag gifte mig borgligt och både jag och min tärna hade buketter. Brudgum och bestman hade crosage :)

  • Smulan

    Glömde att skriva att vi gifte oss i stadshuset....och buketten var beställd men kostade bara 390kr det svarta bandet som är runt virade jag runt själv och satte fast det med knut och floristnålar=)

  • miiia87

    Tack för alla svar :) Kommer nog köpa en enkel bukett :)


     


    vi kommer göra allt detta i smyg så de blir på stadshuset men jag skulle jätte gärna vilja göra hela kitet med brudklänning fest å alt sånt där. :)


     


     

  • Smulan

    Kan tillägga att vi har fest efteråt nu den 11 aug. Vi hade gjort iordning kort själva som vi bara klistrade in bröllopsfoto i denna veckan och fick iväg dem nu igår. Så nu ska snart alla inbjudningar vara ute till festen! Så vi körde ju hela kittet också fast på vårt vis ;)

  • lycklig  3

    Lutar åt ett borgligt bröllop för oss, kanske Rådhuset i Köpenhamn.. ngn som varit där?  Vill ha en liten fin bukett, men hur gör ni sedan med den, är det ngt man" sparar" ? Ska barnen ha blommor.. känns egentligen helt öppet, men ändå kul med tips:)

  • moa2012


    en sånn här ska jag ha när jag gifter mig stort och pampigt men borgerligt =)...dock ska den ha lila band,lila pärlor och mörklila blommor då det är min tema färg ..
  • Nudax

    Nu är jag gift och såhär blev buketten som jag gjorde själv till mitt borgerliga trädgårdsbröllop:



  • tinaalpfält

    Vårt bröllop kommer att vara borgerligt vid en sjö. Totalt är det jag med sambo, två marskalkar och tre tärnor som ska ha blommor....dock inte lika mycket Tungan ute. Vi ska också ha musik och dikter så det kommer väl likna traditionell vigsel minus det kristna. 

  • miiia87

    Nu är jag gift också men tyvärr han jag inte fixa någon bucket men de va fint ändå :)

Svar på tråden Bukett på borgerligt bröllop