• malli716

Efterlyser bilder från Sålla kvarn, utanför Linköping!

Hej! 
    Jag skulle så gärna vilja se lite mer hur Sålla kvarn ser ut på insidan. Har bara hittat ett par bilder. Gärna både över och undervåningen =)

• Svar på tråden Efterlyser bilder från Sålla kvarn, utanför Linköping!
  • Marjasinus

Det finns inga bra bilder på nätet, vi hittade inga i alla fall. Men man kan boka tid med herrn som driver stället så kan man åka dit och titta. Vi var där och tittade för nån vecka sedan - tyvärr var det inget för oss.

• malli716

Bara för att jag är nyfiken då; Vad gjorde att ni kände att det inte var något för er? 

• Marjasinus

Vi vill ha vigselcermonin på samma ställe som festen (ute). E4:an går ju 20 meter ifrån lokalen så det kändes inte så kul.

• Avellana

Har också varit där och tittat. Mysigt rustikt ställe tyckte jag, något mörkt kanske (tänkte dock inte på vilken belysning som fanns att tillgå). Fint med bjälkar och lantlig stil. Brant trappa från över till nedervåning och toa över grusad gård i ett hus kanske 20 meter bort.... Nackdel som sagt med E4n nära. Mycket fint med vattnet utanför och trappor runt huset med typ altaner och gångar.

Jag tyckte som sagt det var mysigt och fint men vi valde bort det för att några gäster har svårt att gå, dvs det blir jobbigt för dem att gå på toa och ta sig upp och ner för trappen. En annan anledning var att vi kände att det skulle bli för jobbigt att ha koll på alla barn nära det något farliga vattnet.
    Hade det inte varit för det hade vi valt Sålla som lokal..... 

• Marjasinus

Ja, barnovänligheten gjorde att det föll bort för oss också. Vill inte behöva ha föräldrar som övervakar ungarna hela tiden p g a risken att dratta i vatten/gropar

Pelarna som håller upp tak m m var lite störiga. Dom står liksom lite mitt i och försvårar möblering. Också lite i vägen på dansgolvet. Men det är ju inga stora saker egentligen.

Men själva lokalen är väldigt fin. Mycket detaljer från den tiden den var kvarn som finns kvar. Skönt med dansgolv/bar på nedervåningen. Sen finns det ju jättefina möjligheter att sitta utomhus också (under tak) för de som vill. 

• malli716

Okej, Tack för era svar. Då undrar jag om ni har något annat förslag på en loka passande för ca 100 personer och gärna utrymme för typ en "scen" (Detta behöver ju bara betyda att det finns mer utrymme i lokalen än bara för borden) i och i närheten av Linköping? . Jag är inte intresserad av där man "sitter i två rum" om ni förstår vad jag menar. Alltså två stora salar som ligger i fil men har en förr emellan sig. 

Matverksta'n vid tekniska verkens kontor vid Nykvarnsparken och Slatterfors magasin har vi funderat på... 

Det börjar också brinna lite i kuntarna om man säger så......Tungan ute 

• ofelia

Kan ju tipsa om Hagdahls Kök, där vi ska ha vår bröllopsfest i augusti. Fantastisk mat, väldigt lätta att ha att göra med, vacker modern lokal och centralt i Linköping så man behöver inte strula med transport av gästerna. Restaurangen har en stor takterrass med utsikt över museeparken där man kan ha festen vid fint väder. Jag vet att folk har gift sig inne i Länsmuseet (som ligger i anslutning till Hagdhals) så man borde även kunna ha ceremonin i parken utanför om man vill ha ett utomhusbröllop. Det finns en vacker rosallé, men är kanske lite väl offentligt då det ligger mitt inne i stan?

Nu är jag kanske lite partisk eftersom vi är så nöjda med vårt val av Hagdhals, men jag kan varmt rekomendera dem om ni kan tänka er någonting centralt i Linköping.

• Marjasinus

Vi ska vara i Slattefors Magasin. Den passar oss perfekt. 

• malli716
    Marjasinus skrev 2012-07-11 20:37:05 följande:
    Vi ska vara i Slattefors Magasin. Den passar oss perfekt. 
    När ni var där och kollade, tog ni några bilder då? Finns ju INGA bilder på Internet att tillgå. Vore fint att reka lite innan man bestämmer ett möte för att åka dit och titta så man åtminstone vet om det är något som man tycker om lite innan.....I så fall får du gärna maila dem till mig Skäms
  • Marjasinus

Vi åkte dit spontant och stötte på ett annat par som höll på och pyntade så vi fick kika in lite. Vi ska dit på lördag igen och få en guidad tur - kan fota lite då.

• malli716
    Marjasinus skrev 2012-07-12 13:11:31 följande:
    Vi åkte dit spontant och stötte på ett annat par som höll på och pyntade så vi fick kika in lite. Vi ska dit på lördag igen och få en guidad tur - kan fota lite då.
    Åh det vore superschysst! Väntar med spänning =)
  • Bobby
    malli716 skrev 2012-07-11 21:32:01 följande:
    När ni var där och kollade, tog ni några bilder då? Finns ju INGA bilder på Internet att tillgå. Vore fint att reka lite innan man bestämmer ett möte för att åka dit och titta så man åtminstone vet om det är något som man tycker om lite innan.....I så fall får du gärna maila dem till mig Skäms

Kolla in detta brudpars hemsida för bilder på Slatterfors
    http://karlochcecilia.blogg.se/2011/june/bokat-lokal-jihoo.html

Kan intyga att det är väldigt mysigt! Nära stan och har för mig att det är ganska billigt att hyra.

Lycka till!

Svar på tråden Efterlyser bilder från Sålla kvarn, utanför Linköping!