• Äldre 7 Jul 19:37
    4764 visningar
    11 svar
    11
    4764

    Hur känner ni efter bröllopet?

    Hej alla brudar!


     


    För många tar själva bröllopsplaneringen och bröllopsdagen så mycket fokus och energi, nu är jag jättenyfiken på hur ni känner efter bröllopet?


     


    Blev det som ni tänkt er?


    Känns det annorlunda efteråt? Bättre? Eller bara tomt? Åkte ni på bröllopsresa direkt, eller blev det ingen sådan?


     


    Jag gifte mig på midsommarafton och hade en underbar dag, den blev lika häftig som jag hade trott och det enda tråkiga var att den tog slut så fort och att jag inte hann prata med alla.


    Vi åkte till Italien fyra dagar efter bröllopet och var borta en vecka. Vi är lediga tillsammans hela sommaren (från 1 juni till 31 augusti).


     


    Efter bröllopet har det varje dag känts som att "firandet fortsätter". Jag är alltigenom lycklig och känner mig så stolt över att vara fru, att vi förklarat vår kärlek för varann inför alla. Jag som varit förälskad sedan dag ett känner mig ändå nyförälskad.


     


    Framför allt känns det häftigt att vi lovat att det ska vara vi, för resten av livet!


    Jag hoppas ni andra känner likadant! ♥

  • Svar på tråden Hur känner ni efter bröllopet?
  • Amelia
    Äldre 7 Jul 20:01
    #1

    jag känner bara stor sorg över hur min stora dag blev.
    det blev bara stress och kaos, ingenting blev som jag tänkt mig.
    tänker hela tiden på saker jag velat gjort annorlunda ..
    känns bara tomt..
    även om jag gifte mig med mr right

  • Äldre 7 Jul 20:05
    #2
    Amelia skrev 2012-07-07 20:01:31 följande:

    Ånej vad trist!


    Jag tror det är ganska lätt att det blir så. Hade jag inte haft barn hade jag nog blivit mer stressad, men vi fick ganska många kommentarer om att vi var så lugna och avslappnade.


     


    Hoppas ni får uppleva många många lyckliga bröllopsdagar i stället! Kram!

  • Äldre 7 Jul 21:10
    #3

    Det känns inget speciellt, men kanske mest för att vi redan varit tillsammans så länge, byggt hus ihop osv.
    Och att mamma gick bort nästan exakt 2 månader innan bröllopet och att sen första försöket till bröllopsresa gick åt skogen bidrog kanske.
    Men det var mest ett naturligt steg för oss.
    Det var liksom ingen stor grej att gifta sig, festen efteråt däremot var en stor grej för oss, för det växte till något mycket större än vi först trott.
    Men som tur var blev det lyckat, och gästerna pratar fortfarande om det nu ett år efteråt.
    Glad 

  • Äldre 7 Jul 21:46
    #4
    Amelia: Va synd att er dag inte alls blev som du/ni önskade. Hoppas att ert fortsatta liv blir fantastiskt iaf Solig

    Vi hade en underbar dag där allt gick som planerat! Vädret var kanon hela dagen/kvällen & vi hade en toastmadame som såg till att vi slapp göra något mer än att vara glada & nygifta Flört 

    Nu i efterhand är jag jätte lycklig över hur dagen blev & alla gäster har tackat oss flera gånger om, så lyckoruset sitter fortfarande i. Vi har fått provbilderna från fotografen & bilder från gästerna så vi går igenom dagen om & om igen, vilket är super kul. Senare kommer vi även att få den redigerade inspelningen & då kan vi ju gå igenom alla detaljer vi missat & komma ihåg allt som sades under vigseln. 

    Jag känner mig underbart glad över att dagen blev perfekt & att alla vänner & familj firade med oss. Livet tillsammans med min man är lika bra som innan vi gifte oss, ingen större skillnad mer än att vi är en massa bröllopspresenter rikare Flört Haha nej skämt åt sido, vi är lyckliga & hoppas att resten av livet blir lika underbart!!!
  • Magnus­Fru
    Äldre 7 Jul 21:47
    #5

    Vår bröllopsdag blev precis som vi tänkt oss fast bättre
    Det var ett naturligt steg för oss att gifta oss och hela dagen var härligt avslappnad med mycket kärlek och lycka. Vi kände oss verkligen mycket mer avslappnade än vi trodde vi skulle göra och vi kände oss verkligen älskade både av varandra (såklart! ) och av våra gäster och vigseln var underbar med mycket kärlek och lyckotårar Efterföljande middag och firande var fantastiskt och att dela dagen med våra nära och kära var helt underbart! Veckan efter bröllopet var vi lediga tillsammans och drog i väg på en härligt romantiskt weekend och åt och drack gott och bara njöt av att vara nygifta.
     Hela sommaren ( vi gifte oss i juni förra året) kände vi oss som nykära och sådär fånigt lyckliga så vi gick omkring och smålog hela tiden Nu lite mer än ett år efteråt så pratar vi fortfarande om bröllopet och vi är väldigt lyckliga tillsammans och vi tittar ofta på alla foton från bröllopet och vi blir alltid lika rörda och glada av att se bilderna och tänka åp bröllopsdagen

  • Äldre 9 Jul 22:48
    #6

    Vår bröllopsdag var fantastisk och både vigsel och fest levde mer än upp till förväntningarna!

    Två dagar efter bröllopet åkte vi på resa och det förlängde bara kärleksbubblan på något vis. Vi två mot världen. När vi kom hem var det mesta tack och lov precis som vanligt. Jobb som vanligt, handla mat som vanligt. ;)

    Jag var så less på allt vad bröllop hette då så jag bara lääängtade efter vår vanliga tillvaro! :D


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • aniara
    Äldre 9 Jul 23:18
    #7

    Ärligt talat så blev min bröllopsdag inte alls som jag trott - på gott ont ont. Vissa saker blev mycket mycket bättre än jag någonsin hade trott, vissa saker blev mindre bra, men vi hade en fantastisk dag med våra fantastiska familjer och vänner. Nu har vi bara varit gifta i nio dagar och inte varit hemma alls under den här tiden, så helt har det nog inte slagit mig att vi är gifta. Största skillnaden än så länge är att vi kan lägga undan stress och checklistor nu när bröllopet och det mesta av bröllopsresan är avklarat ;) Jag är inget fan av charter och dega-på-stranden-resor men jag kan erkänna nu att vi hade behövt det, istället för vår aktiva resa med tidvis pressat schema...

  • chrpe
    Äldre 16 Jul 08:14
    #8
    Amelia skrev 2012-07-07 20:01:31 följande:
    jag känner bara stor sorg över hur min stora dag blev.
    det blev bara stress och kaos, ingenting blev som jag tänkt mig.
    tänker hela tiden på saker jag velat gjort annorlunda ..
    känns bara tomt..
    även om jag gifte mig med mr right
    Så tråkigt, vad skulle du gjort annorlunda? Försök se det fina och glädjestunderna framför att lyfta fram det tråkiga. vet att det är svårt, men jag hoppas du kan se det fina i er dag så småningom. Kram
  • MrsBri­t
    Äldre 31 Jul 23:10
    #9

    Vi valde att gifta oss ensamma i kyrkan. Vi har två vilda småbarn, som vi inte trodde skulle funka så bra i kyrkan. Dessutom har jag en svärmor som är lite svår. Hon bor långt från oss och skulle i så fall komma och bo i en vecka eller så. Hon skulle lätt kunna sabba en bröllopsdag. På toppen av det finns det en del trassliga relationer på hans sida. Som kanske egentligen inte är vårt problem, men som ändå skulle komplicera det hela. Så vi valde att fira själva. När jag väl kom in i kyrkan saknade jag mina barn och mina föräldrar jättemycket. Men då var det lite sent att göra något åt det. Ceremonin i kyrkan var jättefin och väldigt intim. Och vi hade en underbar kväll. Etteråt led jag av känslomässig baksmälla som varade någon vecka. Sedan hade vi fest för vänner en månad efteråt (vilket också sammanföll med födelsadagar) festen arrangerade vi på extremt kort tid med massa saker vi i inte tänkte på. Tex att det fanns en massa gäster med små barn och inte så mycket backup i form av barnvakt. Så många var tvugna att droppa av och byta av betalda barnvakter framåt midnatt. Kändes lite snopet. Nu med lite distans ångrar jag att vi inte tog oss/mig mer tid att fundera ut bra lösningar. För det fanns sådana. Just då var jag rädd för att vi skulle bli ännu ett par i raden som förlovar oss och sedan aldrig kommer längre. Har en bruten förlovning i ryggen, vilken kanske spädde på det hela lite till. Men kanske tog jag lite för lätt på det innan och fäste lite för stor vikt på fel saker. Lätt att vara efterklok, antar jag. Min man var nog rätt nöjd med det hela tror jag och blev jätteledsen när jag tog upp det.

  • Äldre 31 Jul 23:33
    #10

    Jag gifte mig samma dag som den här tråden startade. Solig Vår dag blev verkligen helt perfekt, allt vi hade kunnat önska och mer därtill. Jag var lite orolig att vi hade för höga förväntningar iom att vi planerat för bröllopet länge, och speciellt med tanke på att det egentligen nte var en speciellt stor tillställning, jag var rädd att det skulle kännas som ett antiklimax efter alla förberedelser, budgetpyssel, alla timmar av att försöka hitta rätt saker till rätt pris... men hela dagen slog våra vildaste förhoppningar. Vi fick tillochmed solsken från det vi steg ut på kyrktrappan till solen gick ner, trots att dagen börjat med duggregn!
       När det väl var över så kändes det bara skönt, skönt att slippa stressen och checklistorna som någon annan skrev, men också för att vi kände oss så uppfyllda av all kärlek, både till varandra, men också från våra familjer och vänner, vi fick verkligen så mycket mer än vi förväntat oss (jag menar absolut inte bröllopsgåvor här, utan all hjälp, stöd, närvaro, vänskap, kärlek vi fick ta emot från nära och kära). Vi gick igenom proverna från fotografen här omdagen och pratade om alla små detaljer och minnen, lite är vi fortfarande kvar i bröllopsbubblan...
       Bröllopsresa blir det senare, men vi var ändå på en liten mini-sverigesemester med svärföräldrarna som besökte Sverige för första gången.
       Det enda som var lite ledsamt var att vi inte kunde ha alla där som vi skulle ha velat, på grund av långa avstånd mm.

  • Äldre 31 Jul 23:59
    #11

    Själva bröllopsdagen blev som det var tänkt.
    Dagen då vi hade bjudningen blev lite stressig, men så är det ju alltid när man ska förse många människor samtidigt med mat eller fika :) Dock var den dagen så kall och regnig att jag valde att inte ha min brudklänning utan tog byxor och en snygg väst istället.
    Det är nästan 2 mån sen vi gifte oss och vi väntar fortfarande på bilderna.

Svar på tråden Hur känner ni efter bröllopet?