• olandstoken

    Knoppa Lakan? Pappersduk?

    Vad ska ni ha för duk? Såg att det fanns flera som sålde IKEAS knoppa lakan, men när jag såg dessa på IKEA kändes se för tunna. Några tankar om det?


    Om man ska ha pappersduk, ska man då lägga lite pengar på det och köpa dunis dyra duk?

  • Svar på tråden Knoppa Lakan? Pappersduk?
  • Chicita

    Jag skulle köpt en billig vit pappersduk och klätt in borden med och sen lagt knoppalakanen ovanpå Flört

    Men ja, om du ska ha pappersdukar så är dunis dunilin-serie den bästa. Kostar ju lite men det är värt det om man är ute efter en lite lyxigare känsla.

  • Tekla2

    Vi har köpt billiga fleeceplädar på IKEA, tror de heter Irma och kostar 10 kr/st (130*170 cm). De är ganska tunna och svagt ljusblå. De blir perfekta sk bordfiltar/underfiltar och så har du duken/lakanet ovanpå. Då gör det inte något att duken är lite tunnare, de blir en lyxig känsla när duken dämpar lite.

  • zoolin

    Vi har köpt Dunis bordsduk Dunicell. Jag tror det kommer bli jättebra då det krävs mer arbete med att hålla på med Knoppalakanen och så blir det inga glapp mellan dukarna utan det hänger ihopa mer.
    Men allt är ju en smaksak :)

  • Pertinax

    Har också köpt Dunis dyrare duk, men passade på i våras när det var rea. Har deras servetter också.

Svar på tråden Knoppa Lakan? Pappersduk?