• LouiseB

    Vigselprogram för onbjudna gäster

    Jag gör mina vigselprogram själv och har räknat ut hur många jag behöver. sen kom jag att tänka på om det kommer gästert till kyrkan som man inte bjudit? ska man ge dem också program??hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Vigselprogram för onbjudna gäster
  • jakother
    LouiseB skrev 2012-07-06 18:54:21 följande:

    Jag gör mina vigselprogram själv och har räknat ut hur många jag behöver. sen kom jag att tänka på om det kommer gästert till kyrkan som man inte bjudit? ska man ge dem också program??hur gör ni andra?


    Vadå som man inte bjudit? vem kommer på ett bröllop man inte är bjuden på? :/
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • durrasflikka
    jakother skrev 2012-07-06 20:34:24 följande:
    Vadå som man inte bjudit? vem kommer på ett bröllop man inte är bjuden på? :/
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Jag vet flera som kommer att komma till vårt som inte har blivit bjudna på festen. Sen finns det dem som går på alla möjliga gudstjänster (gifter mig i kyrka) och man kan inte neka någon tillträde för att de inte är bjudna till bröllopet.
  • Bröllopstokig
    jakother skrev 2012-07-06 20:34:24 följande:
    Vadå som man inte bjudit? vem kommer på ett bröllop man inte är bjuden på? :/
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se

    Ja här är det "vanligt" att man skriver i tidningen att man ska gifta sig och när och så så grannar och dyligt kan komma på vigseln. Kyrkan 8om man har kyrklig vigsel) är öppen för alla och du kan ine stägna ute någon från kyrkan.


    Vi hade kanske 20 pers som kom till vigseln som inte var bjudna på festen. Vi hade gjort som så att vi hade lagt ut i bänkarna till de hundra vi hade bjudit och sen 20 extra. Alla gick åt.

Svar på tråden Vigselprogram för onbjudna gäster