mens på bröllopsdagen?
Jag har räknat ut att min mens ska börja på bröllopsdagen eller dagen efter, hur gör man för att fördröja den? vill verklighen inte ha mens den dagen......TIPS TACK!
Jag har räknat ut att min mens ska börja på bröllopsdagen eller dagen efter, hur gör man för att fördröja den? vill verklighen inte ha mens den dagen......TIPS TACK!
Där finns tabletter som kan fördröja den, recept får man hos gynokologen och kanske barnmorskan.
Kommer inte ihåg vad dom heter, men jag måddre fruktansvärt dåligt av dom så det är egentligen inget jag rekomenderar.
Annars rekomenderar jag menskopp. Så märker du inte av att du har mens.
Primolut®-Nor var det nog som jag fick.
Samma tablett som caruba nämner har även jag provat och mådde som vanligt, så det är ju olika (som det är med alla läkemedel).
Menskoppen har jag också hört mycket gott om, men har aldrig provat själv. Men man borde väl prova någon gång innan, så att du vet hur den funkerar just med din kropp. Synd att sätta i den på bröllopsdagen och inte ha en aning om hur det kommer att fungera/kännas/hur ofta man behöver tömma osv..
Lycka till iaf!
Jag tog primolut nor när vi skulle på bröllopsresan (andra försöket). Vi hade lagt extra pengar på att få en egen pool direkt utanför vårt rum, så jag ville inte förstöra veckan med mens...
Jag kände mig inget annorlunda alls, men man kan få humörsvängningar och sånt.
Det är gulkroppshormon i dom tabletterna, vilket även finns i vanliga p-piller.
Jag ringde min vårdcentral och berättade läget och en doktor skrev ut dom till mig utan problem.
Så om du brukar få problem med p-piller så kanske Primolut inte är något för dig. Men annars kan det vara värt att prova kanske.
Man ska börja 2 dagar innan förväntad mens, och det tar väl nån dag innan effekten går ur efteråt. Men om du tar dom och direkt börjar må dåligt så sluta ta dom så kanske du hinner "bli dig själv" till bröllopsdagen...