• imoen

    Alkoholfritt - tips på goda drycker och bubbel.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-04 22:10
    Hmm, postade för snabbt :P

    Vi har bestämt oss för ett helt alkoholfritt bröllop och nu funderar jag på vad man kan bjuda på som välkomstdrink som känns lite vuxen och festlig. Har någon något tips? Gärna ett billigare alternativ än systemets alkoholfria mousserande.

  • Svar på tråden Alkoholfritt - tips på goda drycker och bubbel.
  • PMB

    Jag har också testat blåbärsdrickan och tyckte den var ett jättebra alternativ till rött vin.

  • Viii

    Vi kommer att ha Herrljugas jubileums Cider till brudskålen.
    Kanon god och finns på mataffären!
     

  • Lenblo

    45 % fläderblomssaft (lite starkare spädning än angett om den är köpt) + 45 % citron/limebubbel (typ Sprite) + 10 % litchijuice (mjuk men dominant smak, finns på ICA Maxi).

    Toppa med valfri frusen frukt.

    Billigt och jättegott!

  • Green

    Fick en supergod fruktbål på en studentfest!

    2 msk Drinkmix med jordgubbssmak och 2 liter sprite.
    Lägg i frukt och bär efter smak tex, jordgubbar, blåbär, hallon, citronsivor.

    Enkelt , billigt och mycket gott!

  • imoen

    Oj, här har det ramlat in många förslag :) Tack alla. Jag ska ta en liten shoppingtur till helgen och mysa till det med familjen och provsmaka alla. Gött!

  • Klasse01

    Systemet har en sparkling alkholfri dricka som heter tundra och består av lingon &chili, vi blandade jättegoda cocktails på dem för dem som villa ha alkohol, och serverade den rakt upp och ner för resten

  • Sebastiána

    Vi hade Chapel hill som alkoholfritt alternativ till det mousserande. Sedan hade vi DaVinci, bubblande dryck med vinkaraktär från Kivik och Royal halvtorr ciderockså från Kivik. Tyvärr kan man nog bara köpa dessa just på Kiviks musteri om inte den lokala handlaren vill ta in flera pallar.

  • ChristineL
    Sebastiána skrev 2012-09-04 11:20:16 följande:
    Vi hade Chapel hill som alkoholfritt alternativ till det mousserande. Sedan hade vi DaVinci, bubblande dryck med vinkaraktär från Kivik och Royal halvtorr ciderockså från Kivik. Tyvärr kan man nog bara köpa dessa just på Kiviks musteri om inte den lokala handlaren vill ta in flera pallar.
    DaVinci har vi i den ica-butiken jag jobbar i, men jag tror inte den är helt alkoholfri, typ 2, 2%. Och ber man om just den så fixar dom det, beroende på hur service minded dom är :P Men dom behöver inte ta in mer än du vill köpa.
  • TheD

    Vilket "dyra" tänker du på då? Vi har köpt Chapel Hills några gånger och det är gott. Smaksak iofs. Men inte heller dyrt.

  • Pertinax

    Vi gjorde nåt som kallas Sparkling Rhubarb. Rabarbersaft och Billabong Sparkling. Jättegott. Och så vill jag tipsa om Isabella Spagnolo som är gott som dessertvin. Erdinger är en god öl som var väldigt uppskattad.

Svar på tråden Alkoholfritt - tips på goda drycker och bubbel.