• Guffi

    Tackkort till de som kom och till de som inte kom

    Ja..
    Det känns som att vi behöver skriva olika i tackkorten beroende på vem/vilka vi skickar till..

    Till de som var där eller medverkade på annat vis tänker vi skriva "Tack för att du förgyllde vår dag"

    Men vad skriver vi till de som enbart skickade telegram eller present? "Tack för uppvaktningen på vår dag"?

    Tips på formuleringar mottages tacksamt! Kanske en som funkar till bägge? :)

  • Svar på tråden Tackkort till de som kom och till de som inte kom
  • Krystal

    Ja...jag har lite samma funderingar då vi planerar att vigas på annan ort än vad mina släktingar bor på. Nog för att vi ett par veckor senare planerar att ha en fest på min hemort...så då har vi ett tack-kort problem till...så hur skriver man då till dom som kom på vigseln, till dom som kom på festen (eller både och?) och dom som inte kom över huvudettaget med hörde av sig på något sätt..?

  • FruNovember

    "Tack för uppvaktningen i samband med vårt bröllop" eller något liknande kanske?

  • Chicita

    Vi skrev kort och gott: Tack!

    På utsidan av kuvertet (baksidan)
    Själva kortet bestod av 2 vikta A4-sidor med ett påklistrat kort på varje uppslag så att man liksom kunde klippa upp "boken" i ryggen och få 4 kort med passpoaler färdiga att sätta in i ramar om man ville spara något.
    Vi hade kort på ringarna på utsidan
    Kort på oss på förstasidan
    Kort på gästen (eller ett väldigt allmänt kort på en större grupp eller detaljbild på något om det inte fanns kort på bara gästen).
    Kort från eldshowen.

    Det var väldigt uppskattat.
    Många har uttryckt just det vi hade hoppats på - att dom kände att dom kunde ha "användning" för korten på ett annat sätt än ett vanligt tackkort som ofta hamnar i en låda efter ett tag.

Svar på tråden Tackkort till de som kom och till de som inte kom