• Teza

Vinterbröllop 2012-2013 Nån mer?

Hej alla glada brudar

Vi ska gifta oss på nyårsafton och det skulle vara så kul att följas åt med fler som ska gifta sej vid den tiden. Att bolla ideer med, dela spänningen med osv

Vi ska gifta oss i Torshälla kyrka utanför Eskilstuna, den vackraste och mysigaste kyrka jag vet.

Vi har bestämt oss för att ha ett lite annoluda bröllop, fast med vissa delar så klassiskt som bara går. Vi ska ha ett maskeradbröllop. Själv älskar jag sånt, men vet att alla vi bjuder INTE gör det, har skrivit en liten vers i inbjudan som talar om att vi hellre ser att man är utklädd än att få presenter i stora drag, vår son ska även döpas denna dag och då om man vill kan man hylla honom istället. Den som inte vill klä ut sej behöver ju inte de såklart.

Själva ska vi ha medeltidskläder alá bröllop, som blir tillräckligt udda tycker vi för att passa in i vårt tema.

Vi har valt vitt,silver och lilla som färgtema.

Kom igen tjejer var med och bubbla om planering, förväntan och eventuella problemlösningar som vi kan hjälpas åt med :)

Kram på er alla

• Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013 Nån mer?
  • blivandebrudsuzette

Hejsan, vi gifter oss den 29/12. Har kommit igång på riktigt med all planering nu efter kyrkan och allt blev bokat, blev mer på riktigt då.

Vi gifter oss i skagerhults kyrka i hasselfors.

Hur länge har du och din m2b varit tillsammans/förlovade?

• Teza

Vi har varit tillsammans i 8 år när vi gifter oss, och vår förlovnig är lite dubbel haha. Vi separerade e kort period för ca 3 år sen och av knäppa skäl gjorde jag mej av med min ring då, så i sommras köpte jag nya och vi förlovade oss på nytt kan man säga med en ny bestämdhet att nu var det vigsel som gällde, den första var mer en sån förlovning utan bröllopsplaner om du hajar, den senare bestämde vi skulle gälla som riktig förlovning hihi.

Ni då du och din m2b hur länge har ni hållit ihop och varit förlovade?

• sajenthi

Viger oss 121215 i Uppsala. Jag kan inte skuta att tänka på annat, brölloppet är det enda som kretsar i mitt huvud just nu. Åh, jag längtar så..

• blivandebrudsuzette
    sajenthi skrev 2012-07-01 08:28:30 följande:
    Viger oss 121215 i Uppsala. Jag kan inte skuta att tänka på annat, brölloppet är det enda som kretsar i mitt huvud just nu. Åh, jag längtar så..
    Samma här, jag kan inte tänka på nått annat över huvudtaget. Vill få det mesta klart i planeringsväg innan sem är övern eftersom jag har två jobb plus pluggar. 

Vi har varit tillsammans 5 år, och förlovade 4år. Dock är vi unga vi är "bara" 21år när vi gifter oss, men det skiter vi i. Vi älskar varandra det är huvudsaken?

Hur många bjuder ni in till er stora dag?

• AngelicaSTHLM

Planen är att vi ska gifta oss i februari 2013....litet bröllop med familj och ett fåtal vänner. Läääängtar å planerar för fullt!!

• Teza

Samma här kan inte heller tänka på mycke annat, men har ju en liten bebis på 3 månader att ta hand om så jag är ju tvunge emellanåt hehe, jobbar oxå samtidigt och har honom med mej på jobbet, så planera får jag göra på kvällen när han sover hehe ;)

Vi ska ha dop för vår lilla grabb samtidigt, har mycket funderingar kring hur det ska gå till rent praktiskt, vad man ska göra först lixom, vigsel eller dop, några tankar?

Jag gifte mej oxå när jag var 21 hmm första gången, hade då bara min äldsta grabb som är 20 år idag, visst va de fint och så men inte på när så på riktigt som nu måste jag säga. De va inte alls samma sak med varken känslor eller planering, och det va ett ltet, billigt och borgligt bröllop, inte mycke ståhej där inte. Vi var dock gifta i 10 år och fick en till liten pojke,  tyvärr sprack de till slut, men det har verkligen inget med åldern att göra, vi insåg bara en dag att det vi känt för varan inte va kärlek utan mer vänskap, han insåg det först jag lite senare hehe.

Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013 Nån mer?