• Angeli­caSTHL­M
    Äldre 29 Jun 10:15
    4798 visningar
    8 svar
    8
    4798

    Temabröllop GOLF - hjälp!!

    Jag och min finaste "T" ska gifta oss...då vi båda spelar golf så är planen ett bröllp med GOLF-tema Tungan ute

    Tanken är en vigsel utomhus i slutet av februari på vår lokala golfbana...vi ska vigas utomhus på "övnings green" med marchaller och vedkorgar som brinner.

    Till bröllopsskål kanske det ska vara nått varmt, någons om har tips???

    Middagen kommer att ske i en stor ombygd lada "kaffe ladan" som klubben äger. Den har en hel vägg, golv- tak med fönster där man ser ut över golfbanan (som förhoppningsvis är i vinterskrud) och utanför brinner marschaller och vedkorgar.

    Nu till min fråga - dekroationer?? 

    Tanken är en "fest tårta" som ser ut som ett "golfhål med green och flagga" inbjudan ska ha bilder på oss i svartvitt när vi spelar golf, sen ska jag beställa golfbollar med våra namn och vårt datum på. Dessa ska jag sedan såga ett snitt i där placeringskorten ska sitta. De ska sen peggas upp vid varje plats. Dukningen är Vit linneduk med grön löpare...sen stora vita ljusttakar som ser ut som peggar med klotformade blockljus....här tog dock fantasin slut....HJÄLP!!! 

    Någon som har fler tips?? Tankar?? Ideer??  
  • Svar på tråden Temabröllop GOLF - hjälp!!
  • Äldre 29 Jun 13:36
    #2

    Här finner du mycket fint :) www.etsy.com/search/handmade%20wedding&order=most_relevant&view_type=gallery&ship_to=NO&min=0&max=0

  • durras­flikka
    Äldre 29 Jun 13:52
    #3

    Jag börja genast kolla på tårtor när du skrev så och jag hittade några rätt häftiga.. =)



    Jag gillade den översta mest.. =)


    Nu vet jag inte hur lokalen ser ut, men behöver det vara mer golf inspirerat? Kanske räcker med lite drapering på väggarna eller liknande.


  • Tosan
    Äldre 29 Jun 15:23
    #4

    Denna länk tyckte jag var väldigt trevlig/rolig, gillade speciellt m flagan som visade bordsnumret och ska ni ha gåvor så var ju chokladgolfbollarna inte helt fel!


    http://www.favorideas.com/wedding-themes/sports-themes/golf-theme-weddings/


    annars tänker jag spontant golf-skottland-kilt-whisky........ :)

  • Äldre 29 Jun 15:39
    #5

    ¤ Fyll genomskinliga vaser med golfbollar och stick ner enstaka blommor för fina arrangemang på bordet.
    ¤ Låt makens Corsage och din brudbukett innehålla peggar eller kanske en boll rent ut av, eller makens Corsage kanske ska bestå av huvudet på en klubba och lite grönt? (föredragsvis en plastklubba eller något annat som inte blir så tungt då. Eller sätt ett klubbhuvud i din bukett + en golfboll? Flört
    ¤ Ha en sån där "innomhusputt-grej" och låt gästerna få testa lite för alla spelar kanske inte golf.
    ¤ Dekorera inbjudningarna med små plastklubbor?

     

  • Äldre 29 Jun 15:39
    #6

    Du har ju fått en massa bra tips. Men annars tycker jag man ska tänka lite på detaljer som art ha servetter och manachettknappar i golftema osv. Om ni har råd eller har möjlighet på annat håll att låna er till gröna tallrikar att servera maten på så är ju det en härlig tutch.

  • Angeli­caSTHL­M
    Äldre 2 Jul 12:56
    #7

    Tack för hjälpen!

    Nu har vi även fått OK på lokalen...GLAD!!!

Svar på tråden Temabröllop GOLF - hjälp!!