• Anonym

    Börjar bli nöjd med kroppen men hemska ben...

    Jag tränar framförallt styrketräning ganska flitigt, har ett program för magen som jag gör 3 ggr i veckan i samband med detta och min kropp börjar jag som helhet bli nöjd med. Men mina ben...För 2 år sedan opererade jag bort ett åderbråck vilket var bra. Bekostade själv detta och det kostade 10000. Tyvärr har jag massa stora brustna blodkärl och det känns så himla tråkigt nu på sommaren. Känner mig inte alls fin som jag vill! Stranden och bikini är jobbigt trots att min kropp för överigt rättat till sig. Ränderna på magen stör mig nte lika mkt..men dessa ben. Har inte råd att betala massa tusenlappar till för att ta bort det heller nu....Några tips? Blir inte jättebrun om benen heller annars dämpan ju bruna ben det...ska se om jag kan få med en bild...

  • Svar på tråden Börjar bli nöjd med kroppen men hemska ben...
  • Anonym

    Jag tatuerade över mina bristningar på höfterna Flört
    vill man inte vara lika extrem så borde ju brun utan sol hjälpa lite?

    sen tror jag definitivt på att jobba med cirkulationen. Massera benen med tvåll när du duschar, smörj (spelar ingen roll med vad, det är själva smörjandet som är det viktiga), använd skrubbvantar flera gånger i veckan - jag kör varannan dag (fram tills dess att jag börjar sola och använda brun utan sol). 

    Och undvik blåmärken i den mån det går, så du inte skapar fler sånna ytliga nät av små blodkärl

     

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-28 14:48:59 följande:
    Jag tatuerade över mina bristningar på höfterna Flört
    vill man inte vara lika extrem så borde ju brun utan sol hjälpa lite?

    sen tror jag definitivt på att jobba med cirkulationen. Massera benen med tvåll när du duschar, smörj (spelar ingen roll med vad, det är själva smörjandet som är det viktiga), använd skrubbvantar flera gånger i veckan - jag kör varannan dag (fram tills dess att jag börjar sola och använda brun utan sol).

    Och undvik blåmärken i den mån det går, så du inte skapar fler sånna ytliga nät av små blodkärl

     


    Brun utan sol kör jag med. Blir lite bättre. Men det är så himla tråkigt... Ska fundera på det där med cirkulationen och massera..men de som redan är där försvinner väl knappast...

  • Chicita

    Vet vad du menar...
    I och för sig är jag inte helt nöjd med kroppen. Men det gör ju inte saken bättre att jag har fula ärr både på vänster fot efter 3 operationer. På vänster höft (benbit tagen därifrån och inlagd i foten) samt vänster axel och lite ner på armen. Både på fram och baksidan av axeln.
    Och det är inga små ärr... Dom har häftat ihop såren och jag får ärr jättelätt, så det är ju ett vitt streck i mitten med prickar på sidorna.

    Just ja, jag har ett ärr efter att jag tog blindtarmen också (men det täcks ju av bikinin/ baddräkten i alla fall Flört )
    Och så mina fula knän med stora ärr efter flera fall, sparkar mm.
    Mitt ärr som jag haft på höger kind blev faktiskt betydligt mindre synligt när jag gick upp i vikt och det liksom fylldes ut underifrån Tungan ute 
    (Moster kallar mig för plåstran för jag har alltid plåster eller bandage någon stans *hehe*)

    Det är inte kul att känna sig som en Zebra med alla vita linjer och fläckar efter ärren, men vad ska man göra liksom. Det är väl bara att lära sig leva med det kanske? Glad 

    Jag har ett mantra som går ungefär "Jag är jag - och om inte jag duger som jag är, så kan du dra åt helvete"
    Med andra ord, om någon skulle titta snett på hur jag ser ut, eller klaga på det till och med så vill jag inte ha dom i mitt liv. Och okända människor ska bara hålla käft helt enkelt.

    Så jag tror att du ska försöka med mitt mantra eller någon variant av det.
    Lycka till Solig 

  • Anonym
    Chicita skrev 2012-06-28 20:28:08 följande:
    Vet vad du menar...
    I och för sig är jag inte helt nöjd med kroppen. Men det gör ju inte saken bättre att jag har fula ärr både på vänster fot efter 3 operationer. På vänster höft (benbit tagen därifrån och inlagd i foten) samt vänster axel och lite ner på armen. Både på fram och baksidan av axeln.
    Och det är inga små ärr... Dom har häftat ihop såren och jag får ärr jättelätt, så det är ju ett vitt streck i mitten med prickar på sidorna.

    Just ja, jag har ett ärr efter att jag tog blindtarmen också (men det täcks ju av bikinin/ baddräkten i alla fall Flört )
    Och så mina fula knän med stora ärr efter flera fall, sparkar mm.
    Mitt ärr som jag haft på höger kind blev faktiskt betydligt mindre synligt när jag gick upp i vikt och det liksom fylldes ut underifrån Tungan ute
    (Moster kallar mig för plåstran för jag har alltid plåster eller bandage någon stans *hehe*)

    Det är inte kul att känna sig som en Zebra med alla vita linjer och fläckar efter ärren, men vad ska man göra liksom. Det är väl bara att lära sig leva med det kanske? Glad

    Jag har ett mantra som går ungefär "Jag är jag - och om inte jag duger som jag är, så kan du dra åt helvete"
    Med andra ord, om någon skulle titta snett på hur jag ser ut, eller klaga på det till och med så vill jag inte ha dom i mitt liv. Och okända människor ska bara hålla käft helt enkelt.

    Så jag tror att du ska försöka med mitt mantra eller någon variant av det.
    Lycka till Solig
    Tack för peppning! Mellan varven försöker jag vara logisk- jag är 35 och har två barn...min kropp börjar se riktigt bra ut för övrigt, egentligen borde jag vara nöjd!!! Men ja....det går sådär. Men jag ska sbolut försöka med ditt mantra....
  • Chicita
    Anonym skrev 2012-06-28 20:31:17 följande:
    Tack för peppning! Mellan varven försöker jag vara logisk- jag är 35 och har två barn...min kropp börjar se riktigt bra ut för övrigt, egentligen borde jag vara nöjd!!! Men ja....det går sådär. Men jag ska sbolut försöka med ditt mantra....
    Alla har vi saker som vi inte är nöjda med. 
    Det här är ju inte helt oreparabelt, även om du inte har råd att fixa det nu så kanske du kan fixa det längre fram om du fortfarande känner så då.

    Under tiden kan man "lösa problemet" med en sval och skön kjol istället för shorts, eller på badstranden så kan du ha en tunn sari eller sjal att svepa om höfterna så du känner dig lite bekväm under tiden.
    Visst det är inte kul att behöva täcka över sig. Man vill ju inte gå runt i burka direkt för att man vill dölja sina skönhetsfel.
    Men jag tror du förstår hur jag tänker... Glad 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-28 20:36:05 följande:
    www.groupon.se/deals/stockholm/La-Clinique/74...

    Jag gjorde något liknande på en annan klinik i sthlm och det blev faktiskt en stor skilnad då benen blev både lenare ch slätare. Funkar dock olika bra på olika personer. Men håll koll på sidan som ofta har liknade deals som är rätt prisvärda om man vill testa. =)

    Men det var ju fettreducering eller nåt= Hjälper inte mot ådernär, annars tack!


     


    Chicita, tack!!!

  • Chicita
    Anonym skrev 2012-06-28 20:59:35 följande:

    Chicita, tack!!!


    Ibland behöver man bara komma ur det där negativa tänket Solig
  • MajaStina

    Ååh, vad skönt att se/höra att jag inte är ensam!!


    Har precis likadana bristningar och fula ådror som syns och blir galen på dom.


    Jag har prövat en massa krämer o skit men inget sånt funkar, tyvärr! Funderar på att ev göra nåt slags kirurgiskt ingrepp men det blir ju så dyrt. Skäms jättemycket för benen när jag måste vara barbent. Tycker jag ser ut som en gammal kärring på bena! Är 40 och har oxå två barn, men det finns ju kvinnor som är både äldre och har fler barn och supersnygga släta ben, så ålder och barnafödsel vet jag inte om vi egentligen kan skylla på. Arvsanlag antar jag...Såå tråkigt bara!


    Jag går aldrig i shorts eller kort kjol, och om jag har klänning blir det alltid leggings under. Värst på mig är faktiskt anklarna. Där ser det ut som om jag har en massa blåmärken. Fruktansvärt fult!


    Men, inte annat än att gilla läget antar jag. Bara lite skönt att det fanns fler med samma problem som jag!


    Låt mej veta om du hittar botemedlet för släta, enfärgade snygga ben!!


    På mitt bröllop har jag en lång kjol med lite släp, så då kan jag iaf dölja benen. Liten tröst men ändå!


    Lycka till!!

  • Chicita

    Ett stort tips är leggings i spets förresten.
    Jag köpte korta sådana (typ cykelbyxor) på Gina Tricot nu i våras och det var den bästa investeringen någonsin för mig Skrattande 

    Det är inte "naket" under shorts / kortare kjol/klänning. Men det ser inte heller ut som om man inväntar vintern Flört

    Det döljer faktiskt riktigt bra eftersom det blir lite rörigt för ögat med spetsmönstret 

  • Anonym
    Chicita skrev 2012-06-28 21:15:58 följande:
    Ett stort tips är leggings i spets förresten.
    Jag köpte korta sådana (typ cykelbyxor) på Gina Tricot nu i våras och det var den bästa investeringen någonsin för mig Skrattande

    Det är inte "naket" under shorts / kortare kjol/klänning. Men det ser inte heller ut som om man inväntar vintern Flört

    Det döljer faktiskt riktigt bra eftersom det blir lite rörigt för ögat med spetsmönstret
    Det ska jag absolut kolla upp!!!
Svar på tråden Börjar bli nöjd med kroppen men hemska ben...