• Joso79

    Överskott på manliga gäster!

    Hjälp!!
    Sitter och sliter mitt hår (nä men nästan) över att jag har ett överskott på manliga gäster. Hur sjutton gör man då en bra bordsplacering så att man ändå slipper att ha alla "överblivna" män i en flock i slutet på ett bord? Inbillar mig att det måste finnas ett bättre sätt men jag kommer bara inte på nåt.

    Vore jättetacksam för tips på hur ni andra hanterat det.

  • Svar på tråden Överskott på manliga gäster!
  • Cesium

    Är det väldigt överskott? En del borde man väl kunna trolla bort genom att ha män i båda ändarna på alla bord.

    Jag själv skulle varken som värdinna eller gäst bry mig om det inte är exakt varannan man och varannan kvinna, det finns så många andra parametrar att utgå från för att få till en bra blandning att just kön inte blir så viktigt för mig. Så jag skulle ha placerat ut ett antal ställen där män sitter bredvid varandra.

  • Aniara4

    Jag skulle nog också sätta två män på rad lite här och där snarare än att sätta alla överblivna karlar tillsammans i nåt slags bordplaceringens undantagsstuga.

    Jag antar att det ganska sällan blir exakt jämn könsfördelning. Vi råkade visserligen få det, men eftersom min pappa inte var med blev det så att svärmor satt direkt bredvid mig, så så blev det en man "över" i alla fall.

    Det bästa är om man har fler och kortare bord (hellre än t.ex. två långa tungor) så att man kan börja och avsluta varje rad med en man, på så sätt får man ut några utan att det märks så mycket. Skrattande

  • Sara 120707

    Jag hade oxå "för många" män, grunden höll jag till varannan men sen ffrångick jag det mönstret eftersom jag prioriterade att folk trivs istället för att det är helt korrekt.


    ofta petade jag helt enkelt in en extra man istället för att göra en klump.


    man : kvinna : man : kvinna : man : man : kvinna : man

  • AnnLi

    Vi hade fler tjejer, men vi satte inte varannan utan blandade lite hur som helst efter vilka vi trodde skulle trivas ihop.

  • Joso79

    Tack för tips! Har inget stort överskott så det borde gå att ordna genom att några damer får två bordsherrar, vilket ju borde ses som en ära .

  • Chicita

    Jag satte mina gäster varannan kille/tjej så långt det gick, men ibland blev det två killar på raken och ibland blev det två killar med ett eller två (varsitt) barn emellan. Så det löste sig. Börjar och slutar du varje bord med en kille så trollar du ju bort några på så sätt också Glad

Svar på tråden Överskott på manliga gäster!