• Amor in aetern­um
    Äldre 27 Jun 21:20
    4281 visningar
    6 svar
    6
    4281

    Blommor i september?

    Jag dividerar fram och tillbaka om jag ska köpa färdig bukett eller binda själv. Inget extravagant då jag bara vill ha något att hålla i kyrkan. (Jag är en sån person som måste pilla med något).

    Den ska max kosta runt 250-350:- och nu undrar jag vad för blommor det finns runt den 1 september.
    Finns det vilda blommor eller måste jag köpa dem i blomsteraffären? Finns det nejlikor?

    Färgtema är grönt, vitt och silver, men i buketten får det gärna vara lite färg (dock inte orange).

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Blommor i september?
  • Johann­a sthlm
    Äldre 27 Jun 21:43
    #1

    Jag ska själv gifta mig den 1 september och jag tänker ha dahlior i någon form. Är inget proffs, men vet att de är i säsong då. De finns i många olika färger och storlekar.

  • Äldre 27 Jun 22:43
    #2

    Här är en bukett som är bunden i butik för 300 kr.
    lisaflorist.blogspot.se/2012/06/sot-brudbukett-cute-bridal-bouquet.html

  • Amor in aetern­um
    Äldre 28 Jun 14:24
    #3
    Johanna sthlm skrev 2012-06-27 21:43:49 följande:
    Jag ska själv gifta mig den 1 september och jag tänker ha dahlior i någon form. Är inget proffs, men vet att de är i säsong då. De finns i många olika färger och storlekar.
    Dahlior var väldigt fina! Tack för tipset.
  • Amor in aetern­um
    Äldre 28 Jun 14:25
    #4
    Skogsblomma skrev 2012-06-27 22:43:43 följande:
    Här är en bukett som är bunden i butik för 300 kr.
    lisaflorist.blogspot.se/2012/06/sot-brudbuket...
    Den var väldigt fin. Vad är det för blommor i den buketten? Eller har du några andra tips om blommor vid den årtiden?
  • Äldre 28 Jun 18:59
    #5

    Det är vita rosor och lila limonium, vet inte om den blåa klockformade blomman finns i september dock.

  • Äldre 9 Jul 22:36
    #6

    Vi gifte oss 10 september förra året och efter många om och men beställde vi rosor. Jag drömde eg om ranunkel och pioner, men när det inte är säsong så är det inte! :D

    Nu specialbeställde de in mängder av rosor till oss för att vi skulle ha speciella sådana, men fördelen med rosor annars är ju att det brukar finnas en hel del olika färger att tillgå en vanlig dag hos en bra florist. Det är ju så ni kommer ner i pris: att "ta det som finns". Räkna inte med att blommorna håller sig fina i en massa timmar utan vatten om floristen inte får en chans att förbereda och sedan binda en brudbukett dock.

    Det kostar att få en bukett som håller sig i toppskick i 15 timmar utan vatten. :D


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
Svar på tråden Blommor i september?