• Lycka03

Kort planerings tid?

Måste man planera ett helt år i förväg?
    Ringarna är beställda och efter 10 års väntan vill vi inte vänta längre! Tanken var att planera in bröllopet till sommaren 2013 men nu har vi börjat leka med tanken att kanske ha det redan i höst/vinter. Men är det möjligt? Kan man få ihop planeringen på 4-5 månader?

Finns det någon som planerat bröllop på ganska kort tid som vill berätta hur ni gjorde?

Alla tips och historier är välkommna!

• Svar på tråden Kort planerings tid?
  • Heddan0

Vi förlovade oss 1 april och gifter oss första september. Dock har vi planerat lite att det skulle bli förlovning och bröllop men vi började inte med riktiga bröllopsplaeringen fören efter 1 april, så visst går det. Vi ska ha vigsel utomhus och sedan fest på en loge med ca 50 gäster.

Så kör ni om ni vill, man hinner=)

• Anneli256

Vi hade visserligen ett år på oss. Men det är klart att ni fixar det på den tiden om ni vill det. Tänk bara på att boka lokal och kyrka så fort som möjligt om ni ska ha det. Kanske fundera över inbjudningskort och beställa dom, kan ju ta några veckor. Eller skicka ut save the date kort, innan den formella inbjudan är klar. Beroende på vad du ska ha för klänning, vart du tänkt beställa så kan det vara viktigt att ta tag i den biten ganska snart, en del har lång leveranstid. Ev catering kan också vara en sån sak som ni kan behöva boka i tid, beroende på vad det är för datum ni tänkt välja. Lycka till och grattis.

• CoG

Det räcker med ett par månader för att planera ett vanligt bröllop.
    Det behöver inte ens bli stressigt för det.

Kolla i planeringsverktygen vad som kan behöva göras så får du bättre koll.

Lycka till :)

• AnnLi

Vi bestämde datum 3 månader innan och sen tog det nog några veckor till innan vi började med nån annan planering. Tycker inte alls att det var stressigt. Men det beror kanske på hur noga med detaljerna man är och hur mycket man tänkt pyssla och ha sig... Och ska man boka kyrka och lokal så är det ju bra om ingen annan hunnit boka dem..

• Marylojs

Klart ni kan! Jag har en gammal kollega som planerade ett bröllop för 100 pers på en månad. 

• Lycka03

Det finns hopp! Så roligt att ni svarat. Vi har inget bestämmt datum utan är flexibla. Prästen som vi vill ska viga oss är en släkting som säkerligen kan fixa tid för oss (hon har gjort det förr i samband med dop). Bäst att börja spåna på lokal Skrattande

• Enilorac

Klart man kan göra! Vi kom på det i slutet av april och gifter oss nästa helg! Inget jätte stort bröllop, men 60 gäster.

• Brudivinter2012

Ja absolut!

Jag gifter mig om 18 dagar och det bestämde vi oss för att göra för en månad och två veckor. U CAN DO IT! 

• jannovich

Ja det hoppas jag, vi gifter oss i mars och har ganska nyligen kommit igång med fixandet Skrattande

• CoG

jag har varit gift en gång tidigare och då planerades allt på 5 månader, fanns gott om tid ändå....ingen stress

Svar på tråden Kort planerings tid?