• jessik

    Förlovad men förvirrad

    ÄNTLIGEN ÄR JAG FÖRLOVAD MIN KILLE FRIADE NÄR HAN FYLLDE ÅR. JAG VILLE ÖVERRASKAD HONOM MEN TILL SLUT VAR DET JAG SOM BLEV ÖVERRASKAD NÄR HAN BÖJDE SIG FRAMFÖR 40 GÄSTER OCH FRÅGADE OM JAG VILLE GIFTA MIG. HAR INTE VARIT SÅ LYCKLIGT SEN DESS.
    JAG BLEV FÖRVÅNAD ATT HAN VILLE GIFTA SIG NU TILL SOMMAR MEN VI HADE BARA 3 MÅNADER OCH FIXA ALLTING, SÅ VI BESTÄMDE OCH GIFTA OSS NÄSTA SOMMAR. MEN JAG BÖRJAR BLI OROLIG HAN PRATAR INTE LIKA MYCKET OM BRÖLLOPET NU, JAG HAR FRÅGAT HONOM OM HAN VILL FORTFARANDE GIFTA SIG OCH DÅ SVARAR HAN ATT DET ÄR KLART HAN VILL OCH DET VAR DÄRFÖR HAN FRIADE MEN VARFÖR ÄR HAN INTE LIKA ENGAGERAD?????  USCHHHH VAD JOBBIGT DET KÄNNS.......SKA JAG VERKLIGEN FORTSÄTTA PLANERA??????

  • Svar på tråden Förlovad men förvirrad
  • CJ5

    Ja men herre gud en Karl är väl aldrig bra på att planera saker? tror, fast det är helt mina egna tankar att ca 89% av alla vigslar planeras enbart av bruden och hennes mamma. Dom resterande % tror jag mannen är med och planerar med bruden.

    Han har väl svårt att relatera till hur lång tid det tar att planera ett bröllop och tänker att nästa sommar är en evighet bort!

    Tror inte du ska tolka in för mycket i den tappade lusten av planering. Prata med honom om hur du känner.

  • jessik

    Tack så mycket!
    Ja, det har du rätt i. Jag ska fortsätta med planeringen, både han och jag vill gifta oss, men som du säger de flesta killar är dålig på att planera. Tack så mycket!!!!!! . Nu känns det mycket bättre!

  • Mimmi2012

    Jag tycker definitivt du ska fortsätta planera! Och jag håller med föregående inlägg om att det är tyvärr så att dom flesta brudar planerar det mesta utan sin karl. Som är inte lika intresserade av detta som vi är och lägger inte så stor vikt vid själva planeringen. Jag tror dom flesta karlar gärna hade gift sig och haft en helt vanlig fest utan en massa krussiduller ha ha!


     


    Planera på i lugn och ro. Men glöm inte bort och fråga honom då och då om saker så han inte känner sig helt utanför. Jag frågade min om det var något han ville vara med och bestämma i och jodå, det var lite, lite fanns det :)


    Fråga honom hur mycket han vill vara delaktig och vad som kan vara viktigt för honom :)


     


    Lycka till!!

  • jessik
    Mimmi2012 skrev 2012-06-27 12:27:44 följande:

    Jag tycker definitivt du ska fortsätta planera! Och jag håller med föregående inlägg om att det är tyvärr så att dom flesta brudar planerar det mesta utan sin karl. Som är inte lika intresserade av detta som vi är och lägger inte så stor vikt vid själva planeringen. Jag tror dom flesta karlar gärna hade gift sig och haft en helt vanlig fest utan en massa krussiduller ha ha!


     


    Planera på i lugn och ro. Men glöm inte bort och fråga honom då och då om saker så han inte känner sig helt utanför. Jag frågade min om det var något han ville vara med och bestämma i och jodå, det var lite, lite fanns det :)


    Fråga honom hur mycket han vill vara delaktig och vad som kan vara viktigt för honom :)


     


    Lycka till!!


    Tack så mycket! nu när du skriver det så har han sagt ungefär hur han vill ha det. Jag ska följa din råd och fråga honom lite då och då. Oh nu gäller det och titta efter lokaler så vi kan gå och tittaGlad . det är mycket och planera tack Tjejer!!!!
  • CJ5

    Vilket datum har ni tänkt gifta er? Vi kanske kan följas åt och bolla lite ideer. Nästa höst är tanken för oss. Har inte bestämt exakt datum ännu..

  • Chicita

    Killar är sällan superengagerade i såna här saker. Även om det skulle ha skett nu i sommar så hade han tröttnat på att diskutera nyanser på dukar och andra detaljer inom en vecka Flört

    Mitt råd är att skona hans och omgivningens öron och prata med oss här inne istället.
    Låt honom vara med och välja. Men begränsa valen till exempelvis "ska vi ha lila, grönt eller rosa temafärg?" och när han valt en så blir det två alternativ till, en mörk och en ljus nyans att välja mellan...
    Samma med inbjudningskort och allt... Plocka fram lite olika alternativ (helst inte fler än 3) och fråga vilken han gillar.

    Det han måste vara riktigt engagerad i är gästlistan, budgeten och sina kläder / klädkod.
    Så länge ni är överens om vad det får kosta och vilket upplägg ni vill ha så kan du surfa runt i timmar och drömma, eller pyssla...

    Grattis till förlovningen i alla fall. Och lycka till med bröllopsplanerna vi finns här Solig 

  • Anneli256

    Min make var jätteengagerad, dock så kom det lite senare (började planera ett år i förväg) när det började närma sig mer. Han hade inställningen att det är SÅ GOTT OM TID. Många karlar tänker så helt enkelt. Sen finns det även en hel del som inläggen tidigare antytt som överlåter planering till bruden.Kör du på och försök dra in honom i sånt som val av kyrka (om ni ska ha det) och festlokal; dom där stora sakerna som kanske behöver bokas med lite framförhållning.Personligen tror jag inte han gått ner på knä o friat inför alla dom personerna och dessutom säga att han ville gifta sig denna sommaren, om han inte menat allvar. Lycka till o njut.

  • funnybunny84

    grattis till förlovningen =)

    min sambo är inte engagerad i planeringen verken för dopet som sker om en månad eller bröllopet som sker nästa år men jag disuterar med honom så att jag vet vad han vill ha och hur han vill ha det också!
    Men jag tror att han kommer engagera sig mera sen när det börjar nära sig!

    tycker du ska fråga honom varför din kille inte engagerar sig och berätta för honom att du vill att ni ska planera deran dag tillsammans och att båda ska engagera sig lika mycket! 

  • paet

    Grattis till förlovningen

    Kan meddela att det är jag och min mamma som lägger ned själ i allt detta  

  • jessik

    Tack så  mycket !!!  Det känns en lättnad nu när ser att det är så med de flesta män. Vi har tänkt gifta oss nästa sommar. Juli månad tror jag att det blir. Måste berätta att min kille ringde mig och berättade om ett vackert stället han hade sett och han skaffade nummer så att vi kunde ringa ditt, jag blev så glad för att det var som ett bekräftelse om bröllopet. Det känns väldigt bra nu Glad

  • Anneli256
    jessik skrev 2012-06-30 12:48:16 följande:

    Tack så mycket !!! Det känns en lättnad nu när ser att det är så med de flesta män. Vi har tänkt gifta oss nästa sommar. Juli månad tror jag att det blir. Måste berätta att min kille ringde mig och berättade om ett vackert stället han hade sett och han skaffade nummer så att vi kunde ringa ditt, jag blev så glad för att det var som ett bekräftelse om bröllopet. Det känns väldigt bra nu Glad


    Där ser du. Njuuuuuutttt
  • blivandebrudsuzette

    Jag och min tärna planerar allt. Min M2b är inte speciellt intresserad, dock frågar jag om allt innan vi planerar. Så han är delaktigt men ändå inte.

  • SandraM

    Tror nog du kommer få hans engagemang så småningom, ni gifter ju er inte förrän nästa sommar, det finns väl inte så mycket att göra då förutom att boka vigselplats, festlokal, fotograf, gästlista.. Alla detaljer kan du ta tag i när det närmar sig. Vi bestämde oss i november att vi skulle gifta oss (min kille friade - precis som din - på sin födelsedag i oktober) och bröllopet är om två veckor. Då gjorde vi alla bokningar som jag nämnde ovan, samt frisör smink, sångare, etc..


    Spikade meny och bestämde blommor till bukett, fixa med festprogram har vi gjort först i början på juni (kanske i senaste laget men vi har haft fullt upp med jobb så det har inte funnits tid)


    Vad jag vill komma med det här inlägget är att min man har inte så stor framförhållning (och han är nog knappast ensam om det! ;)) men nu på slutet när det närmar sig har han visat engagemang så jag nästan känt att jag får hejda honom istället. Så ta det bara lugnt, jag tror att din kille tycker att det är lite för långt bort än bara :)


     


     

  • jessik

    Tack för all hjälp, som sagt nu känns det mycket bättre och ska fortsätta med planeringen! Lycka till för ER som gifter sig snart :))

  • Tilda93

    Jag har bara läst ditt TS, jag och min sambo planerar bröllop till nästa sommar, och vi båda är engagerade i bröllopet , visst jag sitter här på BT och kollar mer på internet också, men min sambo är ofta delaktig ändå. Och han säger att det är så lång tid kvar så :) ( vi giter oss 7 juni 2013) , och då låter jag han göra sitt, och jag kollar efter saker, som även han gör och han följer med när vi kollar på saker till bröllopet och säger vad han tycker och tänker, ibland är det han som tar upp om vad vi ska ha till bröllopet osv..

    Det kommer :)

    Grattis och önskar er all lycka :)


Svar på tråden Förlovad men förvirrad