• SnartJohnsfru

11 dagar kvar och så sjukligt nervös!! Vad göra? Fler brudar!?! Hjälp!

Nu är det inte långt kvar!

Är så nervös så varje gång jag tänker på bröllopet (vilket är ofte ;) ) Så får jag en kall kår
    grnom hela kroppen, blir nästan kräkfärdig!!!
    Vet inte hur el OM jag grejar det här!

Börjar dessutom får hjärnspöken om att allt går åt skogen med allt...
    Tänk om jag glömt nåt?! Spöregn och får skitig klänning på väg till kyrkan?! Svimmar?! Listan är lååång!!!!

Finns det nån el fler brudar som det snart är dax för som känner likadant!!??

Är dessutom såååå känslig och kommer troligtvis störtböla under hela vigseln!!!!

HJÄLP, det här känns inge bra :(

• Svar på tråden 11 dagar kvar och så sjukligt nervös!! Vad göra? Fler brudar!?! Hjälp!
  • Cicci90

Nu har jag ju lite längre tid kvar än dig. Gifter mig den 11 augusti, men jag börjar också bli lite nervös (tror det beror på att allt inte är klart än, eftersom vi har så lång tid kvar)
    Ett tips kan vara att skriva ner samtliga punkter som måste vara fixade innan bröllopet. Tex klänning, mat, transport.. Ja, du fattar! Allt som är viktigt för att du ska känna att dagen kommer att klaffa.
    Så kan du sen bocka av allt som är klart och göra en lista över när allt annat ska fixas.

Försök komma på varför du är nervös.
    Är du rädd att svimma - be din blivande hålla ett extra öga på dig under vigseln samt be någon ha en vattenflaska med i kyrkan.
    Är du rädd för regnet - well, finns inte mycket att göra åt ;) Ordna med ett paraply samt ett par gummistövlar om kyrkbacken förvandlas till lervällning. Du kan iaf ha dem innan vigseln, då märker ingen något.
    Att du kommer att gråta under vigseln - inte heller så mycket att göra åt ;) Du kanske kan ställa en handväska med bomullstussar eller liknande i hallen till kyrkan som du kan snappa åt dig när du går ut.

Det finns egentligen ingen mening med att vara nervös, men det vet du säkert själv också Flört
    Det som händer händer, och det kommer säkert att bli en underbar dag även om något inte blir helt som ni tänkt.

• AnnaJ01

Okej kanske inte välderns bästa peppinlägg men ändå...

Försök tänka på varför du gifter dig.
     Jag har nojat och planerat och varit helt hysterisk...
     Nu med..  11 dagar kvarGlad så känner jag bara att det blir som det blir.
     Jag ska gifta mig men mannen jag älskar och det är det enda som är viktigt.

• Chicita

Jag räknade också med att störtböla under vigseln.
    Men jag fick rådet här att köpa nässpray (den där dubbelverkande, Otrivin Comp eller vad den heter).
    Om man tar den strax innan man ska in så kommer den avsvällande effekten dels att göra att tårkanaler och sånt inte pressas ihop lika lätt och den andra effekten (motverkar rinnsnuva) att man inte snörvlar och snorar så mycket om man skulle börja gråta.

Det kanske kan hjälpa nerverna lite att känna att man kanske kan "gråta vackert" i alla fall om man nu skulle fälla en tår.
    Men jag kan ju säga att adrenalinet jag kände innan dörrarna slogs upp tog bort alla tårar för mig 

• linduspindus76

hej på er!
    Vi ska åxå gifta oss den 7/7, vilket bra datum eller hur! Jag försöker njuta så mycket som möjligt av all planering och fix självklart är jag åxå nervös men det kommer att bli hur bra som helst.  Jag vill mest av allt att det ska bli vackert väder, glada människor och röjig fest

Du får försöka njuta den tiden som är kvar och om det skulle gå åt skogen kommer folk i allafall komma ihåg bröllopet som något annorlunda

Ikväll har jag fått testa make up och håruppsättning och det kommer bli så bra, fasiken va snygga vi kommer att vara eller hur! Ingen kommer att ha sett sådana snygga brudar som vi kommer att vara Solig 
    Allt kommer bli så bra!

skickar en kram! 

• Jonathans mamma

Jag gifter mig samma datum som du, och har oxå panik...försöker lugna mig själv hela tiden. Mest orolig är jag över att jag ska få brännsår, krossad näsa eller en massa blåmärken så här alldeles innan. (jobbar som brandman)

• Enilorac

Gifter mig oxå den 7/7. Har varit ganska lugn fram tills idag.... Va och övade i kyrkan med prästen, och helt plötsligt inser jag att det är nu det händer!

• Picnick i det gröna
    Chicita skrev 2012-06-26 21:22:39 följande:
    Jag räknade också med att störtböla under vigseln.
    Men jag fick rådet här att köpa nässpray (den där dubbelverkande, Otrivin Comp eller vad den heter).
    Om man tar den strax innan man ska in så kommer den avsvällande effekten dels att göra att tårkanaler och sånt inte pressas ihop lika lätt och den andra effekten (motverkar rinnsnuva) att man inte snörvlar och snorar så mycket om man skulle börja gråta.

Det kanske kan hjälpa nerverna lite att känna att man kanske kan "gråta vackert" i alla fall om man nu skulle fälla en tår.
    Men jag kan ju säga att adrenalinet jag kände innan dörrarna slogs upp tog bort alla tårar för mig 
    Woah! Tack! Har jag aldrig tänkt på!! 
  • askungen

Hej Hej, Jag kan lugna dig med att du inte är den enda, jag ska gifta mig den 7Juli och så fort jag ser något som handlar om bröllop i tv eller tidningar så får jag tårar i ögonen, längtar så eftre att gifta mig men mina nerver spelar mig ett spratt. Jag känner mig kräkfärdig o benen känns som spagetti när jag tänker på vigseln. Min lista är oxå lång med saker som kan gå fel, tänk om jag inte fixar att gå ner altargången elelr om jag gråter så mycket att jag inte kan säga mina löften eller ens JA.....

Jag är rädd att min nervositet ska få folk att undra om detta verkligen är vad jag vill :( Gråta kommer jag absolut göra min rädsla är bara att jag inte ska kunna sluta....

Men hur jag än vrider o vänder på det så är det ett faktum att det blir som de blir och de bästa av allt är att jag ska gifta mig med mannen i mitt liv oavsett om jag gråter, kräks, svimmar eller om jag måste bli buren till altaret.

SnartJohnsfru skrev 2012-06-26 20:42:57 följande:
    Nu är det inte långt kvar!

Är så nervös så varje gång jag tänker på bröllopet (vilket är ofte ;) ) Så får jag en kall kår
    grnom hela kroppen, blir nästan kräkfärdig!!!
    Vet inte hur el OM jag grejar det här!

Börjar dessutom får hjärnspöken om att allt går åt skogen med allt...
    Tänk om jag glömt nåt?! Spöregn och får skitig klänning på väg till kyrkan?! Svimmar?! Listan är lååång!!!!

Finns det nån el fler brudar som det snart är dax för som känner likadant!!??

Är dessutom såååå känslig och kommer troligtvis störtböla under hela vigseln!!!!

HJÄLP, det här känns inge bra :(
  • Drullen
    Jonathans mamma skrev 2012-06-26 21:30:08 följande:
    Jag gifter mig samma datum som du, och har oxå panik...försöker lugna mig själv hela tiden. Mest orolig är jag över att jag ska få brännsår, krossad näsa eller en massa blåmärken så här alldeles innan. (jobbar som brandman)

Ja hade tagit ledigt 2 veckor innan bara för att inte riskera blåmärken ; )

Min sambo har varit gift tidigare o på den svensexa hade dom paintball med frysta kulor-snacka om blåmärken! Han fick sminka över dom till vigseln.
    Ja varnade därför bestman att han inte fick ha svensexan så nära för ja utgår att det blir blåmärken ; ) (Det blev det oxå, men dom har precis läkt)

Hoppas du klarar dig, dina kollegor får göra det värsta jobben sista dagarna :)

• Memmsan

Om du har en klänning, kyrka, en präst/vigselförrättare och en gubbe som har kläder, då är du i hamn. Allting annat  kommer att lösa sig. Alla era gäster kommer hjälpa er med eventuella "katastrofer", alla vill att ni ska ha det bra den dagen. Det viktigaste är att du blir gift, vilket du kommer att bli.
    Gråter du hela vigseln får du bara se till att du har vattenfast mascara. Det är dina känslor och du har rätt till dem. Det kommer bli bra oavsett =)
    Låter kanske inte så lugnande men det kommer ordna sig. Du har koll! =) Men hjärnspökena de härjar med oss endå.
    Försök att hitta på saker i vardagen som du mår bra av, så du kan slappna av fram tills vigseln, tex. träning, mindfullness eller vad du nu tycker om.
    Lycka till och du kommer bli fru och ni kommer vara jättelyckliga den dagen.
    Kram

Svar på tråden 11 dagar kvar och så sjukligt nervös!! Vad göra? Fler brudar!?! Hjälp!