• yourscompletely

    Ska fria till min pojkvän i London!

    Nu har jag bestämt mig för att fria till min pojkvän under vår Londonresa om tre veckor! Vet dock inte exakt hur... Min idé är att vi ska ha en mysig picknick i någon fin park, och att jag då ska fria till honom.

    Någon som har några tips? Vad kan man ha med sig på picknicken? Andra idéer än att fria under en picknick? Tänkte mig att jag ska boka bord för kvällen på någon lite finare restaurang. Någon som varit i London och har tips på fina (men inte gräsligt dyra) restauranger eller fina parker? :) Ett alternativ är ju att fria under middagen, men det känns nog lite mysigare att fria i en park.

    Så, peppa och boosta mig med tips nu! Glad


    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
  • Svar på tråden Ska fria till min pojkvän i London!
  • yourscompletely
    ajmb skrev 2012-06-30 23:36:43 följande:
    Låter helt super. Min mobil fick lite uppdrag den dagen jag friade till honom. Han fattade inte vad som skulle ske.. Det var jättekul. Lycka till med ditt frieri
    Tack! Vad fick han för uppdrag? :)
    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
  • ajmb
    yourscompletely skrev 2012-07-04 10:54:40 följande:
    Tack! Vad fick han för uppdrag? :)
    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
    Började med att skriva ett kort till honom. Knåpade på det till långt efter midnatt då han satt uppe ....(tänkte ska han inte i säng snart...lol )
    Skrev i kortet vad han bettyde för mig och att vi inte gjort mycket tillsammans på länge.
    Onsdagen var en bra dag (dvs skottdagen ...skrev dock inte detta) och att sms skulle komma vid 17 tiden.
    Klistrade igen det och skrev på baksidan öppnas kl 12.00 ;)

    På onsdagen så slutade jag tidigt. Sprang omkring på stan för att fixa rosor ...betala expiditen i chokladaffären ...fixa mig..hihih.
    Kl 16.20 ca skickar jag första sms som sa att det är snart är dags för att avsluta arbetet. (M2b är tidsoptimist)
    16.47 skickade jag nästa som sa att han skulle åka till en adress i stan. Sa aldrig vilken affär utan " gå in till affären och be expiditen hjälp med något delikat"..
    M2B är även teknik freak så visste att han skulle använda sin gps....LOL gps visade fel adress...skrattade gott åt den.
    När han väl kom till rätt adress (dvs en chokladaffär) fick han be om hjälp att välja hemlagade chokladpraliner. Han fick även 9 rosor av expiditen. Hon sa till honom vart han skulle sen. Och han gick vidare till restaurangen där jag satt vid ett bord med 10 rosen.
    Han hade ett jätteleende när han kom gående och vi hade en mysig middag tillsammans. Vågade först fråga om han ville gifta sig med mig precis innan desserten. Pratade om vad han tyckte om det jag gjort..och han var lite nyfiken på upplägget...varför 12....

    "Jo 12 är ju en bra siffra...båda våra barn är födda en 12...det är 2012...ja...och det är en speciell dag idag" och så frågade jag......han blev jätteförvånad. Hade inte en aning vad som hände.
    Då sa han.." Är det den dagen idag!"......
    Men han sa ja  i alla fall....

    Hade gärna gjort lite fler uppdrag...men tiden räckte inte till.....hade roligt med detta i alla fall.
    FNISS 
  • yourscompletely

    Ajmb: Låter roligt och mysigt Glad själv kommer jag ju inte riktigt ha möjlighet att göra något sånt, eftersom jag inte hittar i London och så. Men det blir ju ändå en del överraskningar. Åh, jag längtar! Hur roligt som helst att planera ett frieri ju.

    Idag var jag tvungen att genomföra en kupp med hjälp av en av hans närmaste kompisar: Jag vill ha en ring att fria med, så jag ska köpa en silverring för runt 500 spänn. Så köper vi nya senare. Om han säger ja vill säga, men det hoppas jag. ;) Hur som helst, jag vet inte vad han har för strl, så jag var tvungen att ta en ring han redan har. Och den som jag vet passar låg i hans bil, i mittenfacket. Så jag var tvungen att skicka dit hans kompis (till hans jobb) så att han skulle säga att han glömt sin klocka i killens bil, så att han skulle få nycklarna och kunde hämta ringen. Det gick smidigt. Sen hämtade kompisen mig och vi åkte och kollade på ringar och tog reda på hans strl. Så i morgon ska jag ner på stan och köpa en ring (de hade inte den jag ville ha i lager i butiken jag var på). Nu måste jag bara få tillbaka ringen till bilen igen utan att han märker något...

    Jag bokade och betalade även lunchbåtturen idag! Hoppas att jag hittar dit sen bara. Flört 12 dagar kvar tills vi åker nu, och 14 dagar tills jag friar! Skrattande Förresten, det borde väl räcka med att jag bokar bord på resturangen på måndag när vi kommit dit? Känns lite löjligt att ringa från Sverige typ en vecka i förväg... Eller vad tror ni?


    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
  • Willow

    Lite tips fran en som bor i London sen 12 ar tillbaka.
    Undvik allt vad Aberdeen Steak House heter och alla andra hemska kjedjor och stallen runt Piccadilly och Leicester Square!  Det finns hundratals fantastiska restauranger att valja pa i London och dem tillhor inte dit!

    Att fria i en park later som en utmarkt ide, laste precis att du bestallt battur, men jag skulle forstas foresla att aka till Kew Gardens i alla fall, den ar helt klart basta av alla parker, det ar kungliga botaniska tradgarden, en gigantisk park med stora gamla Victorianska vaxthus. Ni kan ta med er picknick och filt och satta er ner pa nat mysigt stalle.
    www.kew.org/visit-kew-gardens/garden-attractions-A-Z/index.htm
    Helt arligt sa ar Green Park valdigt trakig, den ar mest bara ett gront omrade mellan Piccadilly och Buckingham Palace, plus att hela The Mall upp mot Buckingham Palace ar avstangt fran nu fram till efter Handikapp OS i September typ, vilket gor att det kan vara lite mer svaratkomligt. Min personliga favorit ar en liten park som jag kallar hemliga parken, den heter Phoenix Garden och ligger pa Stacey Street bakom Shaftsbury Avenue. Annars ar Regents Park fantastisk vacker, inte lika centralt, men det ar val vart 10min tunnelbanefard, mycket finare och mer imponerande an Green Park (den ar bara gras och trad).
    Beroende pa vart batturen gar och vart ni kan kliva av sa kan St Katherines Dock vara vart att kliva av pa oxo som ett alternativ till parken, helt otroligt omrade for att vara centrala London, en stor jattefin marina precis bredvid Tower Bridge. 
     
    Restauranger:
    The Riding House Cafe - underbar mat, hyfsat pris (inte billigt men inte superdyrt heller, speciellt nar ni ar van vid Svenska priser) och lacker interior, ligger centralt till ca 3-5min fran Oxford Circus.
    www.ridinghousecafe.co.uk/

    Mele E Pere - relativt nytt stalle, italiensk restaurang, bra kritik, super mysigt stalle och hyfsade priser, ligger centralt till i Soho.
    www.meleepere.co.uk/

    The Bleeding Heart - ligger nara Hatton Gardens
    www.bleedingheart.co.uk/

    Om du gillar japansk mat sa testa detta stalle - verkligen bra valuta for pengarna oxo
    www.tarorestaurants.co.uk/

    En pub som alltid brukar uppskattas av mina gaster ar The Grenadier - en av dem aldre pubarna i London, det var dit dem kunliga vakterna brukade ga efter jobbet - darav namnet. Den ligger lite undangomt och ar ganska liten, men ack sa mysig! 
    www.pubs.com/main_site/pub_details.php

    Sist men inte minst, en av mina favorit pubar i centrala London ar The Duke Pub - ligger inte sa farligt langt bort fran Hatton Gardens, men kan vara lite klurig att hitta till. Den ser inte mycket ut for varden utanfor, men innuti ser den ut precis som en London pub ska gora  
    www.dukepub.co.uk/

    Oj, det blev en del tips dar, men hoppas nat av dem ar av nytta iaf. Om du ska boka bord kan det vara bra att gora det minst en vecka innan, speciellt nu under sommaren da det kan vara lite mer busy an vanligt. 

    Lycka till!

     

  • ajmb
    yourscompletely skrev 2012-07-05 00:18:24 följande:
    Ajmb: Låter roligt och mysigt Glad själv kommer jag ju inte riktigt ha möjlighet att göra något sånt, eftersom jag inte hittar i London och så. Men det blir ju ändå en del överraskningar. Åh, jag längtar! Hur roligt som helst att planera ett frieri ju.

    Idag var jag tvungen att genomföra en kupp med hjälp av en av hans närmaste kompisar: Jag vill ha en ring att fria med, så jag ska köpa en silverring för runt 500 spänn. Så köper vi nya senare. Om han säger ja vill säga, men det hoppas jag. ;) Hur som helst, jag vet inte vad han har för strl, så jag var tvungen att ta en ring han redan har. Och den som jag vet passar låg i hans bil, i mittenfacket. Så jag var tvungen att skicka dit hans kompis (till hans jobb) så att han skulle säga att han glömt sin klocka i killens bil, så att han skulle få nycklarna och kunde hämta ringen. Det gick smidigt. Sen hämtade kompisen mig och vi åkte och kollade på ringar och tog reda på hans strl. Så i morgon ska jag ner på stan och köpa en ring (de hade inte den jag ville ha i lager i butiken jag var på). Nu måste jag bara få tillbaka ringen till bilen igen utan att han märker något...

    Jag bokade och betalade även lunchbåtturen idag! Hoppas att jag hittar dit sen bara. Flört 12 dagar kvar tills vi åker nu, och 14 dagar tills jag friar! Skrattande Förresten, det borde väl räcka med att jag bokar bord på resturangen på måndag när vi kommit dit? Känns lite löjligt att ringa från Sverige typ en vecka i förväg... Eller vad tror ni?
    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
    Hmmm...ja os är i startgroparna..ärligt så hade jag nog ringt restaurangen redan nu. Lika bra
    hihih...när jag friade hade jag hyrt attrapper...kostnad 500kr...som vi fick tillbaka. Var ju inte säker på att han skulle svara ja ju...hihihi 
  • yourscompletely

    Åh vad svårt när ni säger olika! Hehe... Hade bestämt mig för Aberdeen Steak House, men nu googlade jag på recensioner eftersom du skrev så och det verkade inte jättepoppis bland "londoners"...

    Så jag får väl skippa det. Willow: Har du något förslag på en resturang som är just som ett steak house eller är känd för sitt kött? Tycker att det är skitsvårt att bestämma en när man inte varit där tidigare, så jag överväger nästan att skippa att boka alls, och så får vi bara se vart vi hamnar... Men samtidigt vill man ju vara säker på att det blir bra och mysigt när vi är nyförlovade liksom... Ska spana in dina resturanger också! Men jag vill att det ska vara just kött, inte japanskt och inte en pub kanske.

    När det gäller parker så kände jag mest att de flesta var så konstlade... Med tusentals rabatter och statyer och formklippta buskar och hej och hå. Vill ju mest ha en mysig och vacker plats att ställa frågan på. Men vad tycker du om St James park då, Willow? Glad


    Willow skrev 2012-07-05 01:18:40 följande:
    Lite tips fran en som bor i London sen 12 ar tillbaka.
    Undvik allt vad Aberdeen Steak House heter och alla andra hemska kjedjor och stallen runt Piccadilly och Leicester Square!  Det finns hundratals fantastiska restauranger att valja pa i London och dem tillhor inte dit!

    Att fria i en park later som en utmarkt ide, laste precis att du bestallt battur, men jag skulle forstas foresla att aka till Kew Gardens i alla fall, den ar helt klart basta av alla parker, det ar kungliga botaniska tradgarden, en gigantisk park med stora gamla Victorianska vaxthus. Ni kan ta med er picknick och filt och satta er ner pa nat mysigt stalle.
    www.kew.org/visit-kew-gardens/garden-attracti...
    Helt arligt sa ar Green Park valdigt trakig, den ar mest bara ett gront omrade mellan Piccadilly och Buckingham Palace, plus att hela The Mall upp mot Buckingham Palace ar avstangt fran nu fram till efter Handikapp OS i September typ, vilket gor att det kan vara lite mer svaratkomligt. Min personliga favorit ar en liten park som jag kallar hemliga parken, den heter Phoenix Garden och ligger pa Stacey Street bakom Shaftsbury Avenue. Annars ar Regents Park fantastisk vacker, inte lika centralt, men det ar val vart 10min tunnelbanefard, mycket finare och mer imponerande an Green Park (den ar bara gras och trad).
    Beroende pa vart batturen gar och vart ni kan kliva av sa kan St Katherines Dock vara vart att kliva av pa oxo som ett alternativ till parken, helt otroligt omrade for att vara centrala London, en stor jattefin marina precis bredvid Tower Bridge. 
     
    Restauranger:
    The Riding House Cafe - underbar mat, hyfsat pris (inte billigt men inte superdyrt heller, speciellt nar ni ar van vid Svenska priser) och lacker interior, ligger centralt till ca 3-5min fran Oxford Circus.
    www.ridinghousecafe.co.uk/

    Mele E Pere - relativt nytt stalle, italiensk restaurang, bra kritik, super mysigt stalle och hyfsade priser, ligger centralt till i Soho.
    www.meleepere.co.uk/

    The Bleeding Heart - ligger nara Hatton Gardens
    www.bleedingheart.co.uk/

    Om du gillar japansk mat sa testa detta stalle - verkligen bra valuta for pengarna oxo
    www.tarorestaurants.co.uk/

    En pub som alltid brukar uppskattas av mina gaster ar The Grenadier - en av dem aldre pubarna i London, det var dit dem kunliga vakterna brukade ga efter jobbet - darav namnet. Den ligger lite undangomt och ar ganska liten, men ack sa mysig! 
    www.pubs.com/main_site/pub_details.php?pub_id...

    Sist men inte minst, en av mina favorit pubar i centrala London ar The Duke Pub - ligger inte sa farligt langt bort fran Hatton Gardens, men kan vara lite klurig att hitta till. Den ser inte mycket ut for varden utanfor, men innuti ser den ut precis som en London pub ska gora  
    www.dukepub.co.uk/

    Oj, det blev en del tips dar, men hoppas nat av dem ar av nytta iaf. Om du ska boka bord kan det vara bra att gora det minst en vecka innan, speciellt nu under sommaren da det kan vara lite mer busy an vanligt. 

    Lycka till!

     

     


    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
  • yourscompletely


    Här är våra tillfälliga förlovningsringar Glad Hoppas han gillar den...
    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
  • ajmb
    yourscompletely skrev 2012-07-06 14:15:05 följande:

    en pub kanske.

    När det gäller parker så kände jag mest att de flesta var så konstlade... Med tusentals rabatter och statyer och formklippta buskar och hej och hå. 


     


    Förstår dig...Det kortet jag la upp är bara endel av parken. Den är betydligt större med gräsområden utan några statyer ....även lite vatten rinner igenom.

    Hittade en länk....vet inte om någon har lagt upp den till dig förut...värt att kolla har aldrig varit där själv dock.

    http://www.visitlondon.com/attractions/detail/58711-royal-botanic-gardens-kew 
  • yourscompletely

    Kanske blir Regents park då, den verkar ju alla nöjda och glada med. Glad Har bestämt mig för att strunta i att boka bord iaf, vi får se vad vi känner för då helt enkelt! Tack för alla tips! :)

    Längtar.


    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
  • Willow

    Angaende restaurang, prova The Riding House cafe pa Great Titchfield Street om ni vill ha steak. Dem har en stor steak pa menyn som man ska vara tva personer for att bestalla - blir val perfekt? Och det ar verkligen en jatte mysig restaurang. Du behover ju inte boka nu, du kan ju boka bara nagra dagar innan.
    Om du vill ha en park som ar lite vildare sa varfor inte prova Hampstead Heath? Den ar lite langre ut, inte direkt central, men den ar gigantisk och mest vild! Eller kolla upp The Phoenix Garden, det ar en liten garden square men den ar mest vildvuxen och sa dar mysig som en vildvuxen engelskt sommartradgardstorp. 

    Lycka till!  

  • yourscompletely
    Willow skrev 2012-07-10 19:37:18 följande:
    Angaende restaurang, prova The Riding House cafe pa Great Titchfield Street om ni vill ha steak. Dem har en stor steak pa menyn som man ska vara tva personer for att bestalla - blir val perfekt? Och det ar verkligen en jatte mysig restaurang. Du behover ju inte boka nu, du kan ju boka bara nagra dagar innan.
    Om du vill ha en park som ar lite vildare sa varfor inte prova Hampstead Heath? Den ar lite langre ut, inte direkt central, men den ar gigantisk och mest vild! Eller kolla upp The Phoenix Garden, det ar en liten garden square men den ar mest vildvuxen och sa dar mysig som en vildvuxen engelskt sommartradgardstorp. 

    Lycka till!  
    Okej, tack så mycket för tipsen! Glad Ska absolut gå dit och testa, får se om det blir på den dagen eller någon annan. Känns den mysig och sådär också?

    Hampstead heath verkar ju mysigt faktiskt! Kanske bli dit i allafall. Känns som att det finns chans att få vara lite själva där också, kanske inte är fullsmetat med folk i varenda hörn. Glad
    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.
Svar på tråden Ska fria till min pojkvän i London!