• FinLisa

    Hur gjorde ni festhästet? Själva/beställde?

    Jag har hela tiden tänkt att det vore så enkelt att göra det i word. är verkligen inte så duktig på andra program. Kan möjligen göra nåt i powerpoint. Frågan är bara hur jag ska få till ett snyggt häfte.. Hur gjorde ni? Börjar bli bråttom för mig som gifter mig i augusti!


     


    PS. Vi har bestämt innehållet själva och har tänkt ha med lite info om oss, våra hemorter, roligheter mm.

  • Svar på tråden Hur gjorde ni festhästet? Själva/beställde?
  • Chicita

    Jag gjorde vårt själv i Word. Jag använde mig av textrutor för att centrera texten. Men det blev lite snett på någon sida ändå (vilket inte jag brydde mig så mycket i Tungan ute)

    Så här såg vårt ut:







     
  • Chicita
    Eillin skrev 2012-06-25 11:44:57 följande:
    Jag tänkt att jag skulle försöka med www.brollopsguiden.se/festprogram/ vet inte om det bra.
    Jag gjorde en version där först och jag tyckte att det blev jättebra, men jag kunde inte importera den filen till jobbet (där jag skrev ut programmen) så därför gjorde jag samma sak i Word istället...
  • Aniara4

    Jag gjorde också i Word, vikt på längden på samma sätt som Chicita. Det som var lite meckigt var att se till att alla sidor hamnade rätt, man fick tänka ordenligt där och göra testutskrifter! På mittuppslaget hade vi bordsplaceringen, som jag gjort här på BT och sparat som bildfil. Jag svor några gånger när jag klistrade in bilder och det hoppade runt, men allt kom på plats till slut.

  • Miatezz

    Jag gjorde också mitt i word. Blev jättenöjd också! Knöt ett band runt med rosett då det var färdigtryckt. Du får gärna ta del av vårt program om du vill. Tryckte upp det på ett tryckeri också!

  • MagnusFru

    Vi beställde alla trycksaker (inbjudningar, vigselprogram,festhäfte,placeringskort,tackkort) och även gästboken från kortdesign.se och vi är jättenöjda! Allt i samma serie så allt matchade och det tyckte våra gäster gjorde att vårt lilla (endast 25 gäster) kändes lyxigt och genomtänkt

  • Fästmön

    Vi gjorde det i Word och skickade in till tryckeri. Vi hade det dock vikt åt andra hållet än Chicita (så det blev som ett A5 i storlek). När vi skickade in till tryckeriet så skickade vi in Word-filen i stående A4-format och sen ordnade de med förminskning. Vi fick två provexemplar innan vi blev nöjda och bestämde oss!

    Vi gjorde det 5 dagar innan bröllopet så jag tror inte du behöver ha panik om du gifter dej i augusti. 

  • Idast

    Man kan trycka själva pärmen på ett tryckeri och sedan skriva ut innehållet man vill ha själv. Jag har fixat några häften till vänners bröllop och det blir både roligt och personligt. Dessutom kan man leka med innehållet in i sista sekunden tex gästerna, bordsplaceringen osv.


     


     

  • Chicita
    Aniara4 skrev 2012-06-25 13:18:10 följande:
    Jag gjorde också i Word, vikt på längden på samma sätt som Chicita. Det som var lite meckigt var att se till att alla sidor hamnade rätt, man fick tänka ordenligt där och göra testutskrifter! På mittuppslaget hade vi bordsplaceringen, som jag gjort här på BT och sparat som bildfil. Jag svor några gånger när jag klistrade in bilder och det hoppade runt, men allt kom på plats till slut.
    Tja jag tog lite skräppapper, vek ihop med samma antal blad vi skulle ha och numrerade dom. Plockade isär "häftet" sen och då fanns ju alla sidor där, bara att följa mallen Glad
    MGJR skrev 2012-07-10 15:15:51 följande:
    Men hur får man texten på "baksidan" av sidorna?
    Man behöver en skrivare som kan skriva ut dubbelsidigt
  • Aniara4
    Chicita skrev 2012-07-10 15:18:48 följande:
    Tja jag tog lite skräppapper, vek ihop med samma antal blad vi skulle ha och numrerade dom. Plockade isär "häftet" sen och då fanns ju alla sidor där, bara att följa mallen Glad
    MGJR skrev 2012-07-10 15:15:51 följande:
    Men hur får man texten på "baksidan" av sidorna?
    Man behöver en skrivare som kan skriva ut dubbelsidigt
    Så gjorde jag också, men det blev ändå lite pusslande innan jag lyckades tänka rätt. Kyss

    Vår skrivare skriver inte dubbelsidigt, det gick ändå fast man fick ju tänka sig för hur man stoppade in papperen andra gången!
  • Smulan

    Vi har gjort våra i Word....inget avancerat alls...ett vanligt A4 häfte som vi häftar ihop med en klämma i ena hörnet. Vi brukar ha det i vår släkt på både bröllop, kräftskivor och andra fester så det är liksom en vanlig grej hos oss att ha det enkelt (simpelt och kanske inte så snyggt enligt många). Vi skriver ut det dubbelsidigt och med egna bilder och ja lagt upp texten snyggt.

Svar på tråden Hur gjorde ni festhästet? Själva/beställde?