• Joli84

Överraskningsfest - 30 år

Den här frågan kanske inte faller in under bröllopsämnen, men eftersom min syster inte fick någon möhippa då hon gifte sig i hemlighet så skulle jag vilja ordna en riktig överraskningsfest åt henne istället - nu när hon fyller 30!

Men jag vet inte hur jag ska gå till väga. Är det någon här inne som har erfarenhet kring att ordna överraskningsfester? Hur ska man göra för att se till så hon inte bokar in något den helgen och tänk om hon börjar planera en egen fest?

• Svar på tråden Överraskningsfest - 30 år
  • Chicita

Ta kontakt med hennes make. 
    Det är väl steg ett. Kanske be honom att se till att dom inte planerar in något då. Han kan "ha andra planer" eller nåt. Typ att han skulle ta ut henne på middag (officiellt). 

• Joli84

Ja, jag ska prata med hennes man. Han kan säga också om han tror det är en bra idé eller ej. Men det är svårt att prata med honom i enrum och jag vågar inte skicka sms eller maila för på deras dator brukar den enes eller den andras mail vara uppe titt som tätt, och de använder varandras mobiler så de är inte så mycket för hemligheter mellan varandra. Men jag ska definitivt låta honom hjälpa mig att boka upp något - och hindra henne från att göra det.

Jag funderar på att bjuda in till en egen fest "officielt", typ inflyttningsfest som jag och min man har pratat om ett tag så att hon klär upp sig till fest också! Men nackdelen är att vi är nästan grannar och hennes fest hade jag nog tänkt ha på ett annat ställe och då ser hon att jag inte förbereder något inför vår inflyttningsfest...

Det är klurigt det här. Har aldrig ordnat en större överraskningsfest förr.
    Fler tips?

Svar på tråden Överraskningsfest - 30 år