• chrpe

    Vad skriver jag i gästboken

    Kan ni hjälpa mig med vad man kan skriva på förstasidan i gästboken som kommer finnas med på bröllopsfesten?


    Ska den bara vara tom? Eller ska man bara skriva XX & XX, datum.


    Eller kan man skriva något annat vackert eller fyndigt?


    Jag har idétorka!

  • Svar på tråden Vad skriver jag i gästboken
  • Pluppe

    Vi hade tänkt att bara skriva

    XX & XX
    18 augusti 2012

    Men kanske man kan skriva några fina ord om hur man träffades, eller om ert starkaste minne med varandra?

  • Växjöbrud2011

    Vi har fått en minnesbok av våra vänner som vi ska använda på bröllopet. Jag har satt in foton på mig och m2b, från det allra första fotot på oss två tillsammans (den dagen vi blev ett par) tills nu, som visar olika saker vi gjort, gillar osv. Sista bilden är på oss bakifrån när vi går från kameran med armarna om varandra och under den har jag skrivit "Nu går vi vidare tillsammans, in i ett nytt kapitel i våra liv..." På sidan bredvid är det tänkt att gästboken ska "börja" dvs. att gästerna ska få skriva sina hälsningar till oss. Funderar också på vad det ska stå där, våra namn och datumet för bröllopet skrev jag på första sidan som en inledning på boken...

    Tar också gärna emot lite tips!

  • blivandefrugan

    På första sidan stämplade jag våra initaler i ett hjärta. (finns bild på min profil) På nästa sida klistrade jag in texten:


     



    Tack för att ni tar er tid att skriva några


    ord i vår gästbok, det betyder mycket för oss.



    Alla har fått en alldeles egen sida till sitt


    förfogande och det är helt fritt att göra vad


    ni vill på den.



    Men skulle det ändå råda idétorka så kommer


    lite tips:



    © Goda råd inför framtiden


    © Rita en teckning


    © Gör ett handavtryck


    © Skriv från hjärtat, och


    låt det bli som det blir


    © Ett roligt minne med oss



    Därefter hade vi stämplat namnen på alla gästerna som fick en sida var. plus stämplat lite fina blommor i kanterna. Det blev hellyckat, eftersom att verkligen ALLA skrev, från 1-åringar till gammelmormor. :)







  • blivandefrugan

    glömde att alla hade en "högersida" till sitt förfogande i gästboken. Vänstersidan sparade vi och bad en kompis gå runt och ta kort på alla en och en. Tanken är att vi ska sätta in kort på alla brevid sin hälsning.


     

  • chrpe

    Rolig idé och med monogramet också, det hade jag inte tänkt på. =) Tack!


    blivandefrugan skrev 2012-06-24 19:57:47 följande:

    På första sidan stämplade jag våra initaler i ett hjärta. (finns bild på min profil) På nästa sida klistrade jag in texten:


     


     


    Tack för att ni tar er tid att skriva några


    ord i vår gästbok, det betyder mycket för oss.


     


    Alla har fått en alldeles egen sida till sitt


    förfogande och det är helt fritt att göra vad


    ni vill på den.


     


    Men skulle det ändå råda idétorka så kommer


    lite tips:


     


    © Goda råd inför framtiden


    © Rita en teckning


    © Gör ett handavtryck


    © Skriv från hjärtat, och


    låt det bli som det blir


    © Ett roligt minne med oss


     


    Därefter hade vi stämplat namnen på alla gästerna som fick en sida var. plus stämplat lite fina blommor i kanterna. Det blev hellyckat, eftersom att verkligen ALLA skrev, från 1-åringar till gammelmormor. :)


     


     


     


     


     


     


Svar på tråden Vad skriver jag i gästboken