• teddy
    Äldre 19 Jun 10:04
    9109 visningar
    26 svar
    26
    9109

    Någon som köpt ringar från Zelini??

    Som rubriken lyder...
    Har hittat fina ringar i titan på zelini.se
    Är de bra?

     

  • Svar på tråden Någon som köpt ringar från Zelini??
  • Ellenb­ell
    Äldre 21 Jun 13:52
    #11

    Vi har ringar därifrån och är jättenöjda! Förlovningsringarna har vi haft ett par år, de är i sidenmatt finish så de går jättelätt att slipa bort eventuellt uppkomna repor på (man använder bara en sån där grön disksvamp/scotch brite) . Ringarna ser som nya ut på några sekunder!


     

  • teddy
    Äldre 21 Jun 14:58
    #12

    Hum... ja, de e ju lite olika kommentarer här...
    Jag har själv mailat med dom o de svarade snabbt på mail o verkade hjälpsamma o så...
    men fortfarande har vi inte bestämt oss...
    De har dock fina titanringar i bra pris så vi får väl fundera vidare...

    Någon som vet det där med storleken och kupad insida?? 

  • teddy
    Äldre 17 Aug 10:45
    #13

    Uppdaterar denna tråden lite... någon annan som har nåt att säga om zelini??
    De ha för övrigt "kampanj" på titanringar nu :) 

  • någons­tansi skogen
    Äldre 17 Aug 12:47
    #14

    Vi beställde ringar därifrån och Tyvärr blev det en liten miss då det stod att det skulle vara 2 stenar i ringarna men det var bara en. Mailade dem och dom erbjöd sej direkt att sätta in dom stenar som skulle varit där ifall vi ville. Jag var lite sen på beställa ringarna och skrev därför att jag gärna ville ha dem ett visst datum. Fick som svar att dom skulle komma veckan efter. men dom kom på det datumet jag skrivit att jag ville ha dem på.Så än så länge är jag nöjd med både ringar och service.

  • teddy
    Äldre 17 Aug 13:49
    #15
    någonstansi skogen skrev 2012-08-17 12:47:34 följande:
    Vi beställde ringar därifrån och Tyvärr blev det en liten miss då det stod att det skulle vara 2 stenar i ringarna men det var bara en. Mailade dem och dom erbjöd sej direkt att sätta in dom stenar som skulle varit där ifall vi ville. Jag var lite sen på beställa ringarna och skrev därför att jag gärna ville ha dem ett visst datum. Fick som svar att dom skulle komma veckan efter. men dom kom på det datumet jag skrivit att jag ville ha dem på.Så än så länge är jag nöjd med både ringar och service.
    Tack för ditt inlägg! :)
    Synd att det blev fel från början men bra att det löste sig!
    Är ringarna bekväma?? 
  • någons­tansi skogen
    Äldre 18 Aug 11:57
    #16
    teddy skrev 2012-08-17 13:49:17 följande:
    Tack för ditt inlägg! :)
    Synd att det blev fel från början men bra att det löste sig!
    Är ringarna bekväma?? 
    Ringarna vi beställde är lätt kupade. Trodde dom skulle vara klumpiga då mannens är 8mm å min 6 mm men dom sitter bra å är bekväma trots bredden . Gubben skruvar i bilar och jobbar mkt me händerna i övrigt  så jag trodde han skulle repa den fort
    men den ser fin ut  än så länge. Vi hade tidigare förlovningsringar i guld men den ringen var inte rund länge.
  • Magnus­Fru
    Äldre 18 Aug 12:36
    #17

    Innan ni beställer titanringar kan det vara bra att veta att ringar i ren titan ( 99,8 % titan) går att storleksändra (om det är en kunnig smed, en del säger att det inte går,  men det gör det om det är ren titan och en smed som kan sitt jobb) medan ringar i 6/4 titan - det som kallas aircraft-titan och innehåller 90% titan inte går att storleksändra.
    Ringar i ren titan går att få i blank yta och det är ingen stor skillnad mellan blanka ringar i ren titan och blanka ringar i 6/4 titan. Jag skulle välja ringar i ren titan för det kan vara bra att kunna ändra storleken. Händer och fingrar ändras med ålder och det vore trist ( anser jag iaf) att inte kunna ha sina ringar hela livet.

  • mirre0­1
    Äldre 18 Aug 12:37
    #18

    är suoer nöjd med zelini på alla sätt :)

  • teddy
    Äldre 18 Aug 16:27
    #19

    tack för era svar!
    beställt ringar därifrån nu! :) jag hoppas hoppas hoppas de blir bra, för snygga e dom! :) 

  • Lindan
    Äldre 22 Oct 16:15
    #20

    Puffar liv i tråden här... 

    Undrar vad ni beställde för ringar från Zelini? Otroligt sugen på titanringar och hittade deras sida på nätet.
    Någon som vet om de har samma sortiment i butik som på nätet? 

  • teddy
    Äldre 22 Oct 17:29
    #21

    Vi beställde ju därifrån, men min ring var för stor o vi får inte byta den! Så va noga med att ringen passar!!!

  • sanzan
    Äldre 22 Oct 18:09
    #22

    De har inte samma i butik som på nätet. Min förlovningsring kommer från dem, med tron om att det är äkta titan. Men nu när vi letar vigselringar så är det ingen som känner igen stämpeln i ringen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka

  • Lindan
    Äldre 22 Oct 19:31
    #23

    Har bestämt mig för att köpa titanringar hos min guldbutik där jag bor. Vågar inte chansa... tack ändå!

  • Ellenb­ell
    Äldre 25 Oct 13:59
    #24
    sanzan skrev 2012-10-22 18:09:18 följande:
    De har inte samma i butik som på nätet. Min förlovningsring kommer från dem, med tron om att det är äkta titan. Men nu när vi letar vigselringar så är det ingen som känner igen stämpeln i ringen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka
    Titanringar behöver inte ens ha någon stämpel, i och med att de ej är en ädelmetall
  • Magnus­Fru
    Äldre 26 Oct 12:17
    #25
    Ellenbell skrev 2012-10-25 13:59:52 följande:
    Titanringar behöver inte ens ha någon stämpel, i och med att de ej är en ädelmetall
    Ja så är det, men de flesta tillverkare brukar vilja sätta sin stämpel i ringarna, det är ju deras hantverk och de flesta är ju stolta över ringarna de gjort oavsett om de är handgjorda eller ej.  Våra titanringar från titanringar.com har  en stämpel så att det ska framgå varifrån ringarna kommer och vem som gjort dom. Alla ringar därifrån är ren titan men jag vet inte hur det är med Zelinis ringar.

    Det verkar skilja sig åt mellan olika tillverkare av titanringar om de sätter stämpel eller ej. Och det finns ju tyvärr en del ställen som inte är så noga med att skriva ut/informera om det är ren titan eller ej och då kan det ju bli besvikelser i efterhand.

    Sanzan: har ni kvar beställningsformuläret? Jag tänker att det någonstans ska framgå om det är ren titan eller inte. Det borde stå på produktbeskrivningen anser jag. Finns era ringar kvar i sortimentet? I så fall kan ju kolla på produktbeskrivningen?
  • Äldre 20 Nov 18:40
    #26

    Jag köpte en titanring med cubic zirkon från Zelini. Har fått skicka den på lagning 2 ggr för att stenen lossnat. Gick på garantin men ändå...dålig kvalitet.

Svar på tråden Någon som köpt ringar från Zelini??