• Susse

    Rock-bröllop! ?

    Hej på er!

    Ja det är ju då dags att börja planera inför bröllop nästa sommar 2013.

    Vi är lite inne på att ha hårdrockstema Cool.

    Är det någon här som har erfarenhet av det?

    Jag är tacksam för alla tips och ideér!!!!

  • Svar på tråden Rock-bröllop! ?
  • TezzieD

    Jag å min kille gifter oss den 20 juli i år å vi ska ha rocktema Glad. Så vi kommer att ha 3 rocklåtar i kyrkan och sen så är färgtemat svart och lila. Har stämplat dit dödskallar och you rock på både vigselprogrammen och festprogrammen. Fast på ett smakfullt sätt Glad. Kommer å ha svarta stolsbands och svarta löpare i tyll på borden tillsammans med svarta och vita "diamanter" och evn dödskaller ringar och blommor. Sen så kommer drinkarna i baren vara döpta efter rock uttryck som tex, Littel rocker och Andreas on the rocks Glad. Min frisyr kommer inte vara klassisk utan mer åt de rockiga hållet Glad. Om ni har frågor får ni gärna höra av er Glad

  • 2000

    Har du en blogg där man kan läsa on din planering?


    TezzieD skrev 2012-06-18 22:38:15 följande:
    Jag å min kille gifter oss den 20 juli i år å vi ska ha rocktema Glad. Så vi kommer att ha 3 rocklåtar i kyrkan och sen så är färgtemat svart och lila. Har stämplat dit dödskallar och you rock på både vigselprogrammen och festprogrammen. Fast på ett smakfullt sätt Glad. Kommer å ha svarta stolsbands och svarta löpare i tyll på borden tillsammans med svarta och vita "diamanter" och evn dödskaller ringar och blommor. Sen så kommer drinkarna i baren vara döpta efter rock uttryck som tex, Littel rocker och Andreas on the rocks Glad. Min frisyr kommer inte vara klassisk utan mer åt de rockiga hållet Glad. Om ni har frågor får ni gärna höra av er Glad
  • Susse

    Tack! Kul att någon annan tänkt ha med samma tema. Vet inte HUR mycket rock det blir men vi ska definitivt ha med det i temat =).


    Visa GÄRNA bilder från bröllopet sen. Vi är i planeringsstadiet än så vi har ett år på oss.... Alla tips och ideér är som sagt välkomna!


    Lycka till på er dag!!!

  • TezzieD

    Hej! Har tyvärr ingen blogg men jag kan visa bilder sen Glad tack så mycket Susse Glad!

  • llinda81

    vi hade lite hårdrockstema, vi ville gå ut till "highway to hell" men de fick vi inte för prästen, så då valde vi ist Mötley Crues "without you" o den fick vi ha


    sen hade jag svart klänning o ett laila bagge halsband med en stor döskalle (som hängde på många små kedjor o va ett kort halsband) hade även en ring från hennes kollektion


    jag hade en bukett med bara röda rosor o mannens corsage va då en röd ros


    dukningen: svarta dukar med röda genomskinliga vaser med röda rosor i, röda rosblad utspridda, diamanter som låg utspridda med o så hade vi röda porslinshjärtan som med låg på borden. så temat var svart o rött


    musiken dj.n spelade var till mestadels hårdrock men även en o annan populärmusik uppblandat så de fanns nåt som de flesta gillade..


    vi hade svarta prinsesstårtor ist för traditionell bröllopstårta


    svarta o röda servetter o jag hade faktiskt köpt svarta papptallrikar med eftersom lokalen hade typ bruna 70-tals tallrikar..


    kanske kunde va nån inspiration till någon?!!

Svar på tråden Rock-bröllop! ?