• ECO wedding

PANIK!!!

Helvete också, nu jag jag inte vad jag ska göra, gifter mig om två månader och igår skickade jag in en ansökan till PRV om byte av efternamn och så fort den träffar brevlådans botten träffades jag av känslan, det här är fel. Jag har ansökt om ett efternamn som jag inte vill ha! Jag vet vilket jag vill ha (det var väl bröllopsstressen som fick mig välja fel). Hur gör jag nu? Blir jag av med min betalning?, det här efternamnet får verkligen inte gå igenom! Hjälp!

• Svar på tråden PANIK!!!
  • Tokig
    ECO wedding skrev 2012-06-15 10:51:04 följande:
    Helvete också, nu jag jag inte vad jag ska göra, gifter mig om två månader och igår skickade jag in en ansökan till PRV om byte av efternamn och så fort den träffar brevlådans botten träffades jag av känslan, det här är fel. Jag har ansökt om ett efternamn som jag inte vill ha! Jag vet vilket jag vill ha (det var väl bröllopsstressen som fick mig välja fel). Hur gör jag nu? Blir jag av med min betalning?, det här efternamnet får verkligen inte gå igenom! Hjälp!
    Har ingen aning om hur det fungerar. Men ring dom. Jag gissar att du inte är den första som ångrat sig av någon anledning. Folk måste ju stava fel och sånt lite då och då. Är helt övertygad om att detta är enkelt att lösa.

Ring dom och berätta vad som hänt!

Lycka till.
  • ECO wedding
    Tokig skrev 2012-06-15 10:53:31 följande:
    Har ingen aning om hur det fungerar. Men ring dom. Jag gissar att du inte är den första som ångrat sig av någon anledning. Folk måste ju stava fel och sånt lite då och då. Är helt övertygad om att detta är enkelt att lösa.

Ring dom och berätta vad som hänt!

Lycka till.
    Tack för trösten, jag har dragit iväg ett mail när jag förklarade att bröllopsnerverna "spelade ett spratt" på mig. Känner sig så otroligt dum, men vi har velat ha ett och samma efternamn sen dag ett, sen kände jag att det efternamnet hedrar hans släkt och jag vill att det ska hedra min också så vi ändrade på det i ren panik och sen blev vi jättemissnöjda så fort vi insett vad vi gjort.
  • Tokig

Tänkte på en sak; även om PRV godkänner namnet så måste du väl begära namnbyte hos skatteverket sen. Så godkännandet hos PRV betyder väl inget egentligen... är jag helt ute och cyklar?

• polkapinne

Jag hade ringt och pratat med dem. Det måste ju som sagt varit andra personer före dig som råkat skriva fel..Förvånad

Ang skatteverket...
    Jag fick igenom mitt efternamn hos PRV förra veckan. De skickar de nya uppgifterna till Skatteverket så det är inget du ska söka hos dem efter. Och sen så hämtar andra myndigheter och företag upp uppgifterna från dem.

Svar på tråden PANIK!!!