• zgreiner

    BILDTRÅD- hur ser era enkla blomsterarrngemang till dukningen ut??

    Som rubriken lyder. Hur ser era enkla blomsterarrangemang ut som ni skall ha till er bordsdukning? Jag har ingen aning om hur jag vill ha det så tips mottages mer än gärna!

  • Svar på tråden BILDTRÅD- hur ser era enkla blomsterarrngemang till dukningen ut??
  • sollan


    Så här enkelt och fint gjorde vi med tulpan,grönskande kvistar i en liten värmeljushållare.
    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • godismonstret

    Tack för tipset sollan, värmeljushållare var smart =)

  • zgreiner

    Jätte enkla och fina.


    Vi kommer ha avlånga smala vasar. de är ca 15cm långa och 5cm höga. Funderar på att bara sätta i 2 germini och ev lite brudslöja då vårt tema kommer gå i vitt och rosa.

  • teddy

    Har inte helt hundra bestämt hur vi ska ha det, men nåt åt det här hållet... gerbera e alltid enkelt och snyggt! :) Ska kanske ha nån annan kvist istället för den på bilden, men samma tanke i alla fall...

  • zgreiner
    teddy skrev 2012-06-15 22:04:44 följande:
    Har inte helt hundra bestämt hur vi ska ha det, men nåt åt det här hållet... gerbera e alltid enkelt och snyggt! :) Ska kanske ha nån annan kvist istället för den på bilden, men samma tanke i alla fall...

    Åh! detta var ju jättefint!


    tror att jag kan ha två gremini och lite vaxblomma i vaserna!


    Vet du om man kan få tag på vaxblomma på hösten?


    skall gifta mig i september nämligen!


     

  • Hipo1


    chryssantemum zembla lime i pålitlig vas 9 kr/st på ikea. kommer att kapa stjälken på blomman och ha den flytande i vatten nere i vasen
  • teddy
    zgreiner skrev 2012-06-15 22:17:59 följande:

    Åh! detta var ju jättefint!


    tror att jag kan ha två gremini och lite vaxblomma i vaserna!


    Vet du om man kan få tag på vaxblomma på hösten?


    skall gifta mig i september nämligen!


     


    ingen aning! visste inte ens att det var det det var! ;)
    vi ska gifta oss i december så vi kommer troligtvis ha snösprejade kvistar och cerise gerbera! insåg nu att det nog blir det! :)
  • kacan

    Har lite krånglig dator... Såg att jag skickade tomt nyss....


    Vi gifter oss i Juli.


    Vi kommer att ha stora konjaks kupor som vi fyller med vatten & en vit/creamfärgad utslagen


    rosknopp som flyter. I botten lägger jag några pärlor som är i samma färg som de jag dekorerar ut på borden.


  • Jeaneettes

    Vi har ett afternoon tea insperande bröllop så vi kommer ha mini rosor i små gamla te koppar

  • teddy
    Jeaneettes skrev 2012-06-16 07:28:23 följande:

    Vi har ett afternoon tea insperande bröllop så vi kommer ha mini rosor i små gamla te koppar


    De måste ju va sjukt vackert! :))
  • Pyssligheter
    teddy skrev 2012-06-15 22:04:44 följande:
    Har inte helt hundra bestämt hur vi ska ha det, men nåt åt det här hållet... gerbera e alltid enkelt och snyggt! :) Ska kanske ha nån annan kvist istället för den på bilden, men samma tanke i alla fall...
     Men vad roligt, det där är en bild från min blogg på en blomma jag fick av min syster. Vad paff jag blev när den dök upp här. Kul att den kunde inspirera! :)
  • teddy

    Haha, va roligt! jag hittade den på google när jag sökte på gerberor! :)

Svar på tråden BILDTRÅD- hur ser era enkla blomsterarrngemang till dukningen ut??