Bröllop och regn på lördag ?
Gifter mig på lördag och det ser ju inte riktigt ljust ut när det gäller vädret... Kallt och regn =( Hur tänker ni andra brudar för att vara positiva?? Kram
Gifter mig på lördag och det ser ju inte riktigt ljust ut när det gäller vädret... Kallt och regn =( Hur tänker ni andra brudar för att vara positiva?? Kram
VI MED!!! Jag kolla prognoserna heela tiden , nu men det finns fortfarande hopp!! Vart i Sverige bor ni? Vi bor i skåne, och just nu sägs det bli regn.... :´( Men att det ska klarna upp framåt kvällen...
Jag tycker mest att det är viktigt med fint väder vid fotona samt när man går ut från kyrkan och ankomsten till lokalen....
Jag förstår att det känns jobbigt, jag ska också snart gifta mig och vill så klart ha fint väder, men försök tänka så här. Det finns inte en chans i världen att ni kan ändra på vädret, det blir vad det blir! Så det bästa är att acceptera det och se till att man är rustad för det. Köp paraplyer, varma kläder, ett par fina filtar, kanske ett par snygga gummistövlar. På så sätt blir inte vädret ett störande moment och ni kan fokusera på det som är viktigt på riktigt - att ni gifter er och att era familjer och vänner kommer och delar er stora dag med er! Och det är fortfarande fyra dagar kvar så prognosen är ganska osäker, ta inte ut något i förskott! ;)
Lycka till i helgen! :)
Jag var på ett bröllop för några helger sedan och då var det regn. Det regnade hela dan, så brudparet fick ge upp sin plan att åka iväg till ett ställe ute i naturen och ta korten. Dom fick ta dom inne i salen på det lilla slott som festen skulle va på. Det var också tänkt att vi alla gäster skulle stå utanför på uppfarten och ta emot brudparet när dom kom i sin hyrda öppna gamla bil. Och sen skulle det tas ett gruppkort på oss alla utanför slottet. Fast det blev ju inte så. Brudparet kom typ först fram och ingen ville direkt stå ute i regn och blåst. Så det blev lite hälsningar och puss och kram i hallen. Men, trots allt detta, att det inte blev som som dom hade tänkt så på kvällen kunde man hitta en strålande glad brud med kommentaren "Vilken perfekt dag! Hade inte kunnat bli bättre!!" Och detta är en brud som även hon suckade stort när hon såg väderprognosen över lördagen, och hoppats in i det sista att slippa regn. Hade inte ens ett vit paraply inköp, "utifall att" (Lärde mig av det och kommer själv att införskaffa ett vit paraply i god tid, under lågsäsong, och inte leta vita paraply dagen innan bröllopet och helgen efter pingst ) Så, vad jag säga är: upp med humöret nu alla brudar som riskerar får regn i brudkronan (vilket betyder ju tur). Ni kommer nog att minnas den dagen med sol i hjärtat och sinne och det torkar nog upp lite den vattenskada som regnet åstakom
Jag säger som många andra... förbered er "på det värsta"...
Och då menar jag vädret förståss
Köp in två rejäla paraplyer i neutral färg. Foton i regn och med paraply kan bli underbart romantiskt och vackert. Oftast är det mycket bättre ljus när det är lite molnigt (och faktiskt också i regn) än vad det är när solen skiner väldigt kraftigt. Och ett par häftiga gummistövlar under klänningen kan ge en superhäftig effekt tillsammans med paraplyet på bilderna.
Jag skulle också tagit en sväng in på Jula eller ÖB eller liknande för att köpa upp ett lager med engångsregnkappor till gästerna. Dom kostar oftast inte mer än 5-10:- styck och ni behöver inte köpa åt alla gäster. Utan bara så att det finns en korg eller liknande där dom som glömt paraply kan plocka sig en regnkappa så dom slipper bli dyngsura.
Regn på bröllopsdagen (förut sa man ju i brudkronan, men alla brudar har ju inte brudkrona längre) ska anses båda gott och ge lycka och välgång. Så varför inte försöka njuta av regnet istället
Och oavsett om det regnar, är mulet eller solen skiner så kommer ni att bli gifta.
Det är väl huvudsaken
Ha sol i sinne så blir det ett soligt minne
(sa alltid min kloka farmor)
Man kan inte påverka vädret, det går bara inte. Hur många gånger har man inte hört " det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
Så förbered er med paraplyer och stövlar, regnkappor och ja, du vet allt nödvändigt. Gift er och njut av att du resten av livet har din äkta man att gosa med när regnet faller, för det kommer att regna många gånger på en under en livstid!
Hoppas ni får en fin fin dag!!