• hellgr­en
    Äldre 11 Jun 20:45
    2059 visningar
    2 svar
    2
    2059

    Hjälp mig med formulering, tack :)

    Jag och min blivande tänkte göra egna kort till våra hedersgäster, samt brudfölje som tack för att de ställt upp.
    Det vi tänkt att ge dem (och så klart skriva i korten) är middag med "förhandsvisning" på bröllopsbilderna i vårt nya hus. Dock har vi helt tappat greppet om hur vi ska formulera detta. Har skrivit och testat och skrivit och testat återigen men det blir inte bra.

    Är det någon som är duktig på att formulera sig och vill ge sig på ett försök?

    MÅNGA svar mottages varmt :)

  • Svar på tråden Hjälp mig med formulering, tack :)
  • Äldre 11 Jun 23:11
    #1

    Tack för att ni ställde upp och gjorde det lilla extra för att förgylla vår bröllopsdag!
    Som tack bjuder vi in till middag i vårt nya hus där även en förhandsvisning av bröllopsbilderna kommer att ske.

    Jaja, jag kanske inte är så jättebra på att formulera mig själv. Men tråden kan behöva puttas upp lite ;)

    Till hedersgästerna kanske det skulle räcka med att skriva "tack för att ni förgyllde vår bröllopsdag" och till brudföljet även att det "ställde upp och gjorde det lilla extra"..

  • Äldre 11 Jun 23:32
    #2

    Välkommen på middag.

    Vi kan inte tacka er nog för att ni hjälpte oss att göra vår bröllopsdag till en minnesvärd dag
    och därför vill vi bjuda in er på middag så vi får en chans att verkligen säga just
    Tack!

    Efter / Innan middagen tänkte vi ge er möjlighet att få en rundtitt i vårat nya fina hus 
    och vi tänkte även ge er en exklusiv förhandsvisning på bröllopsbilderna.

    Vi hoppas att ni har möjlighet att delta.
    Tid, datum adress
    Signatur 

Svar på tråden Hjälp mig med formulering, tack :)