• Äldre 11 Jun 19:27
    5742 visningar
    7 svar
    7
    5742

    Tips på blommor till bukett man kan få tag i på vintern?

    Vilka blommor kan man få tag i på vintern? 
    Jag älskar pioner, liljekonvaljer och syrener vilket är lite roligt då vi vill ha ett vinterbröllop och dessa blommor bara "blommar" på sommaren:P Vill ha en lite dov färgpallet eftersom jag ska ha vintagetema:)
    Gillar dessa nedan:





    Vill ha många förslag på blommor! :D
     
  • Svar på tråden Tips på blommor till bukett man kan få tag i på vintern?
  • Äldre 28 Jul 23:19
    #1

    Hej :) jag jobbar som florist och hoppas kunna hjälpa dig :) några förslag på blommor som har de där mjuka och gammaldagsa utseendet är; kvistrosor,prärieklocka,hortensia,rosor,nejlila(finns en underbar apricos som heter peachmelba). 2 förslag på under bara rosor är talea( en ros som skiftar i champagne,rosa och lite lime på toppen) , en annan är sweet Avalanche( stor kraftig ros som är svagt puderrosa) , underbart fina. Gör bukett till en brud nästa vecka med dessa rosor och dem är så fina ihop:)

  • Äldre 29 Jul 00:09
    #2

    Många (inte alla) blommor finns att få tag i året runt om du är ute i god tid och beställer buketten hos din florist.
    Nu funkar väl inte exakt alla blommor att odla i växthus, men de flesta gör det.
    Så ta med inspirationsbilderna, gå in till en florist. Sätt ett maxpris och berätta dina önskemål, så kommer h*n att fixa en underbar bukett som överträffar alla dina önskemål.

    Ju mer frihet du ger floristen - destå bättre resultat (och oftast billigare).
    Lycka till Glad 

  • Äldre 29 Jul 09:15
    #3

    Allt går i säsonger när de gäller blommor så lättast är att satsa på allround blommor , alltså dem som finns året om. De går såklart att få tag på de mesta men då kostar de tyvärr. Exempelvis nu 2 veckor efter pionens säsong så kostar dem ung 95 istället för 35. De är bara mitt tips :)

  • Äldre 29 Jul 09:39
    #4