• camilla78

Gemensam möhippa/svensexa

Jag ska ordna en överraskningsfest för mina kompisar som ska gifta sig. Det blir en gemensam överraskningsfest istället för möhippa och svensexa eftersom de ska ha ett väldigt litet bröllop. Brudparet tror att jag och min man bjuder på grillning i vår trädgård. När de är här ska de övriga deltagarna dyka upp och överraska på något roligt sätt.

Det kommer att bli en lugn dag/kväll då brudparet inte dricker så mycket alkohol. Vi har tänk äta gott, umgås och leka lekar/tävlingar. Vi kommer inte vara ute på stan och göra pinsamma saker. 

Har ni några idéer på vad vi kan hitta på? Alla tips mottages tacksamt. 

• Svar på tråden Gemensam möhippa/svensexa
  • Chicita

Ni kan ju låta det blivande brudparet svara på frågor om varandra exempelvis (lite liknande sko-leken, om ni inte kör den rakt av förståss).
    Om dom inte är väldigt blyga eller reserverade så kanske ni kan göra lite samarbeteslekar typ där han har ögonen förbundna och ska göra något uppdrag medan hon guidar honom (kanske skruva ihop något enkelt utifrån en instruktion).

Vi gillar ett spel som heter Cranium som är jättekul att köra i 4 lag. Inget jättepinsamt, men det kan bli väldigt roligt med uppdragen.

Annars är det ju kul bara att spela Kubb eller Trädgårdsyatzy osv och umgås helt enkelt.
    Om brudparet är lite blyga men ni andra är modigare - skulle det inte kunna vara lite kul om alla killar kommer i en T-shirt som ni har målat som om det vore en frack, och har en fluga till det (+ jeans eller något annat som funkar för utomhuslekar) och alla ni tejer har vita tröjor/ linnen på er och en slöja och tiara från barnavdelningen på HM eller leksaksaffären?
    Se till att det finns finare versioner till dom om dom vill byta om också så dom inte känner sig utanför pga det.

Men jag tänkte att det kunde vara rätt enkelt överaskningsmoment exempelvis. Om alla gäster är udanstoppade någonstans när brudparet kommer och du bara råkar ha en vit tröja så kan du ju stoppa på dig din tiara/slöja när resten av gästerna hoppar fram och överraskar brudparet 

• Jenny121212

När min bror gifte sig hade vi också en gemensam svensexa/möhippa. Då tävlade vi killarna mot tjejerna i olika grenar. Tex. Äta ett knäckebröd med kniv o gaffel, pilkastning, frågesport, en penna i ett rep runt magen som man ska träffa i en flaska, och många andra. Brorsan o hans blivande fru var lagledare för sina lag och fick bestämma om de själva skulle göra det planerade eller om någon annan i laget skulle göra det.

Svar på tråden Gemensam möhippa/svensexa