• Fenuril

Bra butiker i Stockholm

Hej, 

I veckan ska vi ner till Stockholm för att titta på kläder åt bådfe mig och fästmannen.
    Då vi inte är där så ofta har vi väldigt dålig koll på vart man ska gå, så tips mottages högst tacksamt.

Vilka butiker är bra? Mindre bra? Vilka områden är bäst att hålla sig till (vi tar inte bilen)? Något särskilt vi ska tänka på? Låg- och mellanprisklass är tanken. Hela budgeten ska inte gå till min klänning eller hans outfit. =)

• Svar på tråden Bra butiker i Stockholm
  • Aniara4

"Göra Hornsgatan" är ju en klassiker, där finns tre bröllopsbutiker på sträckan mellan Hornstull och Zinkensdamm.  Söker ni låga priser lär Bridal Outlet i Ropsten vara bra, jag kom själv aldrig iväg dit eftersom det ligger lite off och har konstiga öppettider (eller i alla fall tider som aldrig passade mig). www.bridaloutlet.se/

Tänk på att många butker vill att man bokar tid! Men kommer ni dagtid på en vardag kan det gå bra att få prova ändå.

Min personliga favoritbutik var Lilly på Birger Jarlsgatan, där jag till slut köpte min klänning. Man måste boka tid för att få prova, men då får man också väldigt bra hjälp. www.lilly.nu/

Utbudet av herrkläder är ganska begränsat i de flesta bröllopsbutiker, även om det brukar finnas några kostymer och tillbehör som västar och näsdukar. Jag skulle nästan rekommendera att köpa kostym i en riktig herrekipering, de vet vad de gör och har kläder med bra passform! Min man köpte sin kostym på Ströms, som är en riktig klassiker, men det är inte säkert att det passar er budgetidé. Grosshandlarn nära Centralen kanske skulle funka? grosshandlarn.se

• aniara

De butiker jag gillat bäst är Lilly, som redan nämnts, och Söders Högtidskläder på Hornsgatan. Nu blev det så att jag köpte min klänning i en butik i Oslo, men den näst bästa klänningen hittade jag på Högtidskläder. Min fästman hyr skjorta, väst och plastrong från Högtidskläder. Vi har båda blivit väldigt väl bemötta där.

Svar på tråden Bra butiker i Stockholm