• lordoz

Dukar?

Hejsan allesammans!

Jag har en lokal där det inte finns dukar till borden. Min M2B ville inte ha lakan till dukar (utan mer åt linne-hållet på dukar).

Själv vägrar jag ha pappers- eller plastdukar.

Hur har ni andra gjort? Finns det något bra ställe där det säljs billiga linne-dukar? Eller är det 'bara' att hålla utkik på tradera som gäller? Finns det något på ebay?

Tack för all hjälp!

• Svar på tråden Dukar?
  • Styrka

Jag hade nog letet på tygaffärer efter vitt linnetyg på rulle. har man tur så hittar man nåt för 50kr/metern som man kan klippa i lagom långa snuttar. Lite raksöm, så voila! har man sina dukar.
    Dukarna jag sett annars kostar ju MINST 150 kr/st, och på vårt bröllop blir det 14 bord=dyrt.
    Men tygaffärerna som har erbjudande/rea på vitt tyg kan nog ligga på udda ställen, utanför städerna, så man får nog vara beredd på att leta lite. Ullared är ju ett tips annars. Fast vi letade där och hittade inget. Men vi har nog å andra sidan en btydligt tajtare budget än ni, så vi körde faktiskt på lakan som dukar... vitt tyg på rulle blev för dyrt för oss...

Ett annat tips kan nog vara Jysk vita fleecefiltar! De kostar 13kr/st, och de går utmärkt att använda som duk, de funkar dessutom som ljuddämpare i lokalen, kan vara praktiskt.

• Jalle

Jag hade nog kollat runt om det finns att hyra dukar. Vi ska hyra både bord och linnedukar av ett hotell i närheten. Dukarna skulle de ha 20 kr/st för. Inte dyrare än knoppa-lakan mao.

• ajmb
    Jalle skrev 2012-06-10 20:53:29 följande:
    Jag hade nog kollat runt om det finns att hyra dukar. Vi ska hyra både bord och linnedukar av ett hotell i närheten. Dukarna skulle de ha 20 kr/st för. Inte dyrare än knoppa-lakan mao.
    Att man inte tänker på det....kolla med ett hotell om dukar....tack får informationen.

Hittar jag inget under veckan ska jag åka förbi Knalleland i Borås..hoppas jag hittar något där.

Själv är jag inte ett dugg sugen på att ha lakan till bordet...men hittar jag inget så...håller tummarna att det inte blir så.
    Har man möjlighet att åka till Stoff och Stils affärer kan man hitta där oxå.

Lycka till i jagandet 
  • miiam

Mitt tips är pappers dukar från duni som ser ut och känns som linne. Vet att du skrev ett du inte ville ha papper. Men det här är inte alls som det billiga pappersdukarna man annars köper. De här pappret tejpar du inte ens fast, utan de faller precis som riktiga dukar.
    Det köpte vi och sen deras finare servetter som också är som linne :)

• SkövdeSophie

Vi skall hyra från vår cateringfirma. 50 kr per duk. Skönt att slippa mangla!

• Enilorac

Vi fick låna dukar gratis av vår kyrka som brukar använda dom i sitt församlingshem!

• knyttan

Vår catering tar 150 kr per duk i hyra :(
    Linnetyg på rulle är också dyrt, på stoff o stil tror jag det kostar från 80 kr metern och då går det ju runt en 3 meter per bord = 250 kr duk...
    Men det där med att hyra dukar från hotell var ju en bra ide, ska kolla det.

• ajmb
    knyttan skrev 2012-06-10 23:54:06 följande:
    Vår catering tar 150 kr per duk i hyra :(
    Linnetyg på rulle är också dyrt, på stoff o stil tror jag det kostar från 80 kr metern och då går det ju runt en 3 meter per bord = 250 kr duk...
    Men det där med att hyra dukar från hotell var ju en bra ide, ska kolla det.
    Oj...det var dyrt....jag har i och för sig inte kollat linnetyg....vi får se hur det blir. Hoppas att jag hittar något uppe i Borås...på lördag
Svar på tråden Dukar?