• Five year engage­ment
    Äldre 10 Jun 13:42
    2877 visningar
    13 svar
    13
    2877

    Hjälp med 1,9 mm hög titanring eller silverring till brudgum!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 13:49
    Jag och min sambo gifter oss i sommar och jag skulle så gärna vilja ge honom en vigselring med diamanter på vår bröllopsdag :)

    Vi har förlovningsringar i silver med vitguldsrodering (stavning?) och min vigselring är i vitguld!

    Våra förlovningsringar är 1,9 mm höga och är jag ute efter en diamantring som passar! Hittat fina i titan men de är ju 2,0 mm höga :( undrar om man nånstans kan beställa en titanring i höjden 1,9 istället? Eller ska jag beställa en i silver från schalins, samma som förlovningsringarna och också då ta vitguldsrodering så det matchar precis?

    Tips tas tacksamt emot, hemsidor m.m!!

  • Svar på tråden Hjälp med 1,9 mm hög titanring eller silverring till brudgum!
  • Äldre 10 Jun 14:01
    #1

    vi köpte våra från guldfynd. dom finns även på www.swepol.se. dom är ca 1,8mm hög tro ja. :) 

  • Five year engage­ment
    Äldre 10 Jun 14:06
    #2

    Vad köpte ni för nått?

  • Äldre 10 Jun 14:10
    #3


    dom är, fast ingen av hos har någon sten, och gubben tog vitt guld istället för gult :) finns med tre stenar oxå (men då är spåren i silver), samt nedsänkta spår 
  • Äldre 10 Jun 14:10
    #4

    oj, bilden visar 14 k guld, men vi har 18 k. vilket framhäver det gula bättre

  • Äldre 10 Jun 14:17
    #5
    http://www.chanti.se/P-Vigselringar_Foerlovningsringar#P-Vigselringar_Foerlovningsringar-I_titan

    här oxå är ringarna 1,8 mm hög. väldigt fina, här finns min drömring ;)
  • Five year engage­ment
    Äldre 10 Jun 14:23
    #6

    Men jag behöver 1,9 mm... 2,0 är för högt och 1,8 för lågt... Vill att de ska passa ihop! Ska kolla hemsidan du länkade till, tack!

  • Äldre 10 Jun 14:24
    #7

    hm.. ja.. de e svårt.. men kolla runt lite så kanske du hittar ^^

  • Five year engage­ment
    Äldre 10 Jun 14:35
    #8

    Hittade inget som jag tänkt mej på den sidan... Men tack för tipset!

  • Äldre 10 Jun 14:35
    #9

    du kan få en med annan höjd om du betalar för det. Tex hos titanringar. Har för mig att det gick om man betalar extra

  • Blivan­de fru B
    Äldre 10 Jun 15:02
    #10

    Kolla på 24karat.se
    Där kan man välja höjd på många av deras ringar & de har väldigt bra serice =)
    Vi köpte våra förlovningringar där. 

  • Äldre 10 Jun 15:44
    #11
    majjja skrev 2012-06-10 14:35:42 följande:
    du kan få en med annan höjd om du betalar för det. Tex hos titanringar. Har för mig att det gick om man betalar extra
    har då både läst och hört att dom stenvägrar ändra höjden..... (visst menar du titanringar.com
  • Äldre 10 Jun 15:48
    #12
    filibustern skrev 2012-06-10 15:44:34 följande:
    har då både läst och hört att dom stenvägrar ändra höjden..... (visst menar du titanringar.com?)
    ja iallafall bredden gick. Hade för mig att det gick ändra höjd också men kansek blandar ihop det hela 
  • Äldre 10 Jun 15:55
    #13
    majjja skrev 2012-06-10 15:48:42 följande:
    ja iallafall bredden gick. Hade för mig att det gick ändra höjd också men kansek blandar ihop det hela 
    jo bredden kan de ändra på, funderar på att skicka in min så de kan minska den från 7 till 4 mm (har dock inte köpt från dom) men höjden vill dom inte ändra.. 
Svar på tråden Hjälp med 1,9 mm hög titanring eller silverring till brudgum!