• lilla smulan
    Äldre 8 Jun 21:44
    17424 visningar
    62 svar
    62
    17424

    Huga vilken flopp till bröllopsfest!

    Nu är vi äntligen gifta, jag och min underbare man.


    Tyvärr har jag gråtit så mycket över vår stora dag, till och med brast i gråt när jag satt till bords. Flera månader har jag planerat, skapat och pysslat inför den stundande stora dagen, har lagt mer pengar än jag haft råd med, för att få fint. Sytt dukar, åkt halva skåne runt för att få tag i allt till dagen D. hela sista veckan innan gick åt till sista förberedelserna. På fredagen fick jag och min väninna från norrland möblera och fixa hela lokalen, fixa blommgrupper, deko, möblera, hämta allt, konka och slita från åtta på morgonen till halv tre på natten. gjorde mat och snittar med mera. hade gjort tydliga steg-för-steg instruktioner till personal och hjälpsamma vänner för att allt skulle flyta på. tex små flaggor till alla snittar jag gjort, 380st, för att alla skulle veta innehåll. gjorde blommbuketter till tärnor och marschalker och till kyrkan och min väninna gjorde min helt underbara brudbuket.


    Nåväl. lördag förmiddag ringer kökspersonal, och undrar och frågar om än ditt och datt. trots att det finns listor. jag blev superstressad. Sen när vi är vigda och gästerna skulle åka till lokalen så vi kunde fotas av vår fotograf, då springer folk omkring och står för honom och dividerar om var vi ska stå, etc. (några fina bilder hoppas jag på ändå) Fotona vi skulle tagit på särskillda platser blev inte tid till. Väl framme i vår lokal, är folk sura och till och med svär och fräser(?). Sedan blir folk jättesura för vårt upplägg till bordsplacering, en del vägrar så till den milda grad att efter en del högljuda protester avlägsnar sig och vill inte stanna. Jag står på trappan och gråter. Andra missnöjda varelser väljer att stanna och förpesta stämningen.


    Kökspersonalen är försenade och glömmer helt specialkosten till skålen. De glömmer sedan även såser och div till buffen, specialkosten till muslimer och vegitarianer, m.m. ka in, till sist även jag och min man, står i köket och fixar!


    Möbleringen till dansen fick jag och min man fixa, bla..... Folk frågade hela tiden om än ditt, än datt.... hörde att maten var äcklig, snittar fel, dåligt m dryckesvarianter... m.m. ful lokal, etc... jag gråter som ett barn vid vårt bord. Ingen frågar varför..... Ingen bättring! Flera gäster undviker oss helt och hållet(?) tittar inte, hälsar inte, jag undrar vad F.n. gör ni här? När dansen ska dra igång och baren öppnar, dansar ingen mer än de jag nästan mutat för att gå upp. sen dör allt. halv nio sticker flesta av gästerna! kvar är vi 6st...... jätte dåligt!


    tack för att jag fått gnälla av mig! Om jag någonsin hade fått gjort om detta hade jag och maken och de som ställde upp haft en weekend någonstans och vigts där. urusla människor. kan knappt se dem i ögonen igen.


    Mina tärnor och söner får ryc


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-08 21:48
    Lite hopp pg trött dator... mina tärnor och söner fick rycka in i köket och även jag och min man ska där stå.....
  • Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!
  • teddy
    Äldre 14 Jun 13:47
    #51

    Va tråkigt att läsa och jag förstår att du är ledsen och besviken! All världens goa energier till dig! Det bästa du kan göra nu är att försöka smälta allt och så småningom glädjas över det som var bra under dagen!

  • Äldre 15 Jun 14:12
    #52

    Fy fan va förbannad jag blir! Vad är det för människor som beter sig så??!!?! Jag tycker er lokal var fin och ni hade gjort ett super fint jobb med att fixa den och buketten var super fin och framför allt var ni jätte fina!!

    jag kan inte mer än lida och tycka att det är fördjävligt!! Men jag hoppas ändå att du kan njuta av att du fått din man!! Kram på dig!!{#emotions_dlg.flower} 


  • hsmamm­a
    Äldre 16 Jun 07:17
    #53

    Vilken underbar brudbukett

  • Joso79
    Äldre 16 Jun 13:02
    #54

    Helt sjuk historia. Har aldrig hört på maken. LIder med er.

    Men nu vet ni i alla fall vilka ni ska stryka ur eran umgängeskrets.

  • Nunc est bibend­um
    Äldre 8 Aug 17:15
    #55

    Det är inte utsmyckningar eller maten som gör en fest, även om det kan vara trevliga detaljer. Det är människorna. Och om mina gäster hade betett sig så hade jag aldrig mer pratat med dem. Vår lokal var ganska lik er och vi hade världens roligaste bröllop. För våra gäster var där för VÅR skull, ingen annans. Jag hoppas att du kan njuta av att vara gift i alla fall och att ni kan ha en annan större fest när ni bytt ut er umgängeskrets som vill fira er kärlek. Ni har inte gjort något fel och om jag hade blivit bjuden hade jag blivit hedrad.

  • Sofiii­z
    Äldre 8 Aug 20:38
    #56

    Herregud!

  • Kottha­re
    Äldre 9 Aug 20:58
    #57

    Åh vad jag lider med dig. Jag tycker att ni hade gjort jättefint! 
    Kommer ni iväg på någon bröllopsresa där du kan läka några dagar?  

  • Teza
    Äldre 9 Aug 21:53
    #58

    Fy 17 vad grisigt gjort, fattar knappt att det finns sånna människor. Hur kan man bete sej så på någons stora dag, helt förkastligt, säger som många andra. Skulle ALDRIG prata med dessa människor igen bläää

    Känner så med dej, och önskar er all lycka i framtiden, stor kram till dej 

  • lilla smulan
    Äldre 9 Aug 22:26
    #59

    Hej Alla underbara människor här på BT.


     


    Det var ett tag sedan jag var här inne. Jag har träffat några av de mest otrevliga från vår inbjudningslista. Jag och min man var tvungna att åka dit för att det var kalas för en av mannens styvbarn sedan tidigare förhållande. (grabben är vuxen). Nåja, bara att bita ihopa och fejka för att inte förstöra hans dag.


    Jag kommer dock att göra mitt yttersta för att inte ta in de som var partypoopers, till vårt hem. Listan på vänner och familj är något kortare. VI har börjat gå vidare och ser frammåt. när allt kommer omkring så har vi varandra och några helt underbara människor i vår närhet. Det räcker =). Vi håller på att få renoverat hemma och hela hemmet är kaos, men ack vad fint det kommer att bli. Glädjen i det är stor. Har varit på en liten storstads semester i europa i en dryg vecka, och bara fått tid för oss och det var underbart, och bröllopsresan är bokad och klar. 1 månad i thialand, i februari. hittat billigt som tusan =). 15000:- för allt, flyg och boende på 4 olika hotell, i Bangkok och en fantastisk ö, och resan mellan ön och bangkok tur och retur för oss båda. Ska bli så härligt. Så Även om vår bröllopsfest blev en kolosal flopp och folk har förstört de minnena som skulle vara underbara, har vi hela livet på oss att skapa nya fantastiska minnen.


    I dag fyler jag 40 år och har valt att fira stilla med mannen. Bara vi två. inte en massa folk (eller fä). Imorgon åker vi till en annan stad och går på bio och äter på resturang.


    Livet går tack och lov vidare. =) Tack för allt stöd och uppmuntran här inne. Tack för att ni hjälpt mig och mannen att se att det inte bara var vi (jag) som var en bridezilla, itan att det hade sårat även andra... som jag tänkte när jag satt där ocg grät vid honörsbordet......It´s my party, I cry if I want to...... you wold do it to, if it happend to you... Men nu ler jag igen =).


     

  • tinaal­pfält
    Äldre 9 Aug 23:05
    #60

    Jag har inte sett den här tråden förrän nu och visst det är lite sent MEN...Fy fan vilket dåligt betende av gästerna. Du är ingen bridezilla någonstans!! Massor av styrkekramar till dig! Låter bra att ni har planerat in en trevlig bröllopsresa så att ni får fylla på med lite positiv energi Skrattande 

  • Millis
    Äldre 9 Aug 23:53
    #61

    Vilken mardröm! Skönt att höra att att du har avpolleterat några från din vänlista efter denna pärs. Stor lycka till dig och din man!!!

  • 201402­22
    Äldre 10 Sep 18:38
    #62

    Låter som en riktig mardröm! Stackars er! Gråter

Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!