• JennyO

    Skor med låg klack

    Hoppas att någon haft samma problem som jag och redan funnit lösningen eller att någon anna har bättre tur i letandet än jag.


    Jag letar efter bröllopsskor med ganska låg klack, helst inte högre än 4 cm för att jag ska orka ha dem hela dagen/kvällen/natten. Vill helst ha öppen tå.


    Tycker jag gått igenom varenda sida nätet men ändå inte hittat något =(


    Tips tas tacksamt emot, min klänning ser ni på profilbilden =)

  • Svar på tråden Skor med låg klack
  • JennyO
    Chicita skrev 2012-06-08 21:08:31 följande:
    Väldigt enkla 3,5 cm klack
    www.shoestyle.se/products/wildflower-candide-...

    Letar mer sen, måste ut med hunden...
    Vet att jag sett en sida där man kan söka efter klackhöjd men minns inte vilken det är

    Enkel och jättesöt!


    Jag vet också att jag sett en eller ett par sidor där man kan välja klackhöjd men minns inte var =(


    Mycket tacksam för hjälp och tips!

  • Chicita

    Här kunde man ställa in klackhöjd men jag såg inga med öppen tå
    http://www.zalando.se/damskor-pumps/_vit/?heel_height_range=3%2C5

    Här kunde man också sortera efter klackhöjd.
    http://www.spartoo.se/Pumps-dam-st-10217-10134-0-vit-medelstor-klack.php#rst

    Det var svårt att hitta med öppen tå, det verkar finnas en hel del med inte allt för höga klackar, men dåligt med öppna tår...
    dansshoppen har ju också låga klackar
    http://www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewCat&catId=68
    Men ska du ha öppen tå så var den lägsta klacken 5 cm tror jag 

  • JennyO

    Tack gulliga du för att du lagt ned tid på att leta!!


    antar att det är så, man kan inte alltid få allt man vill, antingen låg klack eller öppen tå ;)


    Kollar vidare!

  • Chicita

    Jag såg många fina lågklackade med sluten tå. Så nog tror jag att du kan hitta något snyggt ändå...
    Och för den delen - om jag har öppen tå så glider min fot fram efter ett tag och jag får jättefula stora öppna skavsår på stortån och lilltån (eller tån bredvid beroende på hur stor öppningen är)...
    Vet ju inte om du har samma problem, men tänkte att det kanske kunde vara en "bra anledning" att välja något annat Flört 

    Dansshoppens skor är dyra, men dom är verkligen gjorda för att kunna gå en hel dag i och dansa i.
    Och många av dom går att färga om sen också, så att du kan få mer nytta av skon efter bröllopet genom att exempelvis färga den grå eller svart Glad 

  • JennyO
    Chicita skrev 2012-06-08 22:16:01 följande:
    Jag såg många fina lågklackade med sluten tå. Så nog tror jag att du kan hitta något snyggt ändå...
    Och för den delen - om jag har öppen tå så glider min fot fram efter ett tag och jag får jättefula stora öppna skavsår på stortån och lilltån (eller tån bredvid beroende på hur stor öppningen är)...
    Vet ju inte om du har samma problem, men tänkte att det kanske kunde vara en "bra anledning" att välja något annat Flört

    Dansshoppens skor är dyra, men dom är verkligen gjorda för att kunna gå en hel dag i och dansa i.
    Och många av dom går att färga om sen också, så att du kan få mer nytta av skon efter bröllopet genom att exempelvis färga den grå eller svart Glad

    Nej oj, såna problem har jag aldrig varit med om, lägger undan allt vad "hela" skor heter i april/maj och tar inte fram dem förrän i oktober, om det inte verkligen krävs....


    Jag är ju inte helt anti hel sko men föredrar med öppen tå =) Mitt sökande går vidare.

  • JennyO
    majflicka skrev 2012-06-08 22:23:15 följande:
    www.elegantsteps.co.uk/categories/Wedding-Sho...

    Har även en katogori "flat". Jag har köpt flera skor från dem, snabba och bra priser i jämförelse med brudbutikerna i Sverige. Hoppas du hittar något du gillar! =)
    Tack för tipset! Riktigt fina skor!
  • majflicka
    JennyO skrev 2012-06-09 08:39:08 följande:
    Tack för tipset! Riktigt fina skor!
    Varsågod! Hoppas på köp! =)
  • ELO

    Jag har köpt ett par på Deichmann, de har ca 4cm klack och täckta tår. Billiga oxå:) Hittar ingen bild men värt att kolla upp om du har ngn affär nära!

  • Magenta

    Jag har köpt dessa med väldigt låg klack på ebay. Älskar dem! På ebay kan man också söka på klackhöjd


  • Blivande fru S L

    Dessa ska jag ha!
    www.brandos.se/wildflower/celeste-01460616-97-ivory/a31751

    Tyckte också det var jättesvårt att hitta lite sötare, gärna med öppen tå som inte har skyhög klack, dessa är inte jättelåga, men har provat o de känns tillräckligt stabila för mig som inte brukar gilla stilettklack.
    Jag ville inte ha helt platta heller då det kan kännas som hållningen blir lite annorlunda, iaf för mig som ibland kan säcka ihop...
    Lycka till!

  • JennyO
    Magenta skrev 2012-06-09 22:40:02 följande:
    Jag har köpt dessa med väldigt låg klack på ebay. Älskar dem! På ebay kan man också söka på klackhöjd


    Oj vad fin!! Hade varit perfekt! Håller vårt färgtema med =) Ska in och kolla!
Svar på tråden Skor med låg klack