• IamJossan

    Förlovning (frågor)

    Hej! Jag har lite frågor angånde förlovning. Jag och min flickvän planerar att förlova oss snart :)


    Först undrar jag vem som köper ringarna? Är det jag, hon eller betalar man sin egen?


    Och vad ska man ha för ringar? Ska man ha likadana eller har man olika? Jag har ingen aning.


    Och vart kan man köpa ringarna? Kan ringarna se ut hur som helst eller måste dom se ut på ett visst sätt?


    Mvh. Jossan

  • Svar på tråden Förlovning (frågor)
  • Chicita

    Antingen betalar ni varandras, eller så betalar du båda, eller hon båda, eller ni betalar er egen. Det finns inga regler Flört
    Samma med utseendet på dom. Ni kan ha silver, guld, plast eller vad som helst. Vissa förlovar sig med tatueringar, andra med klockor eller andra smycken eftersom dom inte använder ringar.
    Här är det på plats att säga "gör som ni vill" Flört 

    Grattis i förskott och lycka till Solig 

  • filibustern

    det finns egentligen inga regler :) jag och min fästman betalade varandras, de set likadana ut, men i olika guld (han vitt och jag guld guld, på titan såklart) detta för att vi itne kom överens, men jag har sett par där han har en jättebred titanring, och hon en liten guldring med diamanter. så det är helt beroende på vad ni gillar och vad ni tycker. :) lycka till!

Svar på tråden Förlovning (frågor)