• hanna84

    Nån som vet nån som kan komma och grilla lamm?

    Hej! Vi drömmer om att ha helstekt/grillat lamm och buffé på vårt bröllop på norra Öland nästa sommar. Någon som känner till någon som kan ordna med detta? Vi skulle helst vilja ha någon som kan grilla på plats. Någon som har någon erfarenhet av det? Vi blir 65 pers.


    Tacksam för tips!
  • Svar på tråden Nån som vet nån som kan komma och grilla lamm?
  • chrpe

    Kolla med någon lokal styckare, de brukar vara duktiga på sånt.

  • Puff

    De som ska laga maten till vårt bröllop (förrätt+varmrätt) ska göra helstekt ren. De gör även lamm och vildsvin vad jag vet (de är grannar till mina föräldrar så har känt dem sedan jag var 6 år gammal) och de är MYCKET duktiga, har personligen ätit deras helstekta lamm/ren några gånger genom åren. De fixar även med tillbehör, typ potatis, sallad, bröd beroende på önskemål och förutsättningar på platsen förstås. Grejen är att de är bosatta i Piteå, men de har även rest till andra platser (treriksröset t.ex.) för att grilla helstekt, så är ni villiga att betala deras resa och så kan jag absolut rekommendera dem. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter :)

  • FirstKid
    Puff skrev 2012-06-10 08:03:28 följande:
    De som ska laga maten till vårt bröllop (förrätt+varmrätt) ska göra helstekt ren. De gör även lamm och vildsvin vad jag vet (de är grannar till mina föräldrar så har känt dem sedan jag var 6 år gammal) och de är MYCKET duktiga, har personligen ätit deras helstekta lamm/ren några gånger genom åren. De fixar även med tillbehör, typ potatis, sallad, bröd beroende på önskemål och förutsättningar på platsen förstås. Grejen är att de är bosatta i Piteå, men de har även rest till andra platser (treriksröset t.ex.) för att grilla helstekt, så är ni villiga att betala deras resa och så kan jag absolut rekommendera dem. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter :)
    Jag ska gifta mig i Pitea nästa sommar och blev rekommenderad denna helstekta ren, men hittar ingen som vet exakta kontaktuppgifter till den här personen. Jag skulle bli väldigt tacksam om jag kunde fa tag i de uppgifterna, jag hoppas nagon av er läser i den här traden igen :)
  • Juni 2012

    Svärmors gubbe åker runt på fester och grillar hela grisar på spett, han utgår från Mälardalen dock.

Svar på tråden Nån som vet nån som kan komma och grilla lamm?