• linduspindus76

    köpa organzatyp på nätet?

    Gifter mig om en måndad.. börjar bli stressad tänkte försöka få tag i organzatyg till dukningen. Vi är ca 80 personer  och kommer sitta i ett honnörsbort och typ 3 bordsrader.

    Hur mycket tyg behöver jag köpa, skulle det räcka med typ 75 m? Vet att det är svårt att veta exakt men jag tänkte om någon där ute redan har köpt till lika många gäster..

    Jag ska alltså ha vit duk under och sen organza som en löpare. 

  • Svar på tråden köpa organzatyp på nätet?
  • Moster Stina

    Fundera först på hur långt honnörsbordet kommer vara. där är det lämpligt att sätta er 6(?) som skall sitta där lite glesare än gästerna. Dessutom sitter ni ju bara på en sida av ett långt bord. 4 meter skulle nog gå åt där.


    Sen funderar du på hur många gäster som sitter vid varje bord. Säg ca 6 st vid varje utfällningsbord som är ca 2 m långt.


    80 personer minus 6 honnörare (?) blir 74. 74/6, blir antalet bord förutom honörsbordet som skall kläs.


     


    Du behöver i varje fall inte så mkt som 75 meter. I allmänhet kanske du kan tänka på 5 personer på 2 meter tyg.


     


    Jag skall inte räkna mer nu...men kanske har du fått lite förslag pp hur du skall tänka.


    Organza sägs förresten vara riktigt jobigt att sy i. Försöka hitta sådan som redan är lagom bred, så att du inte behöver mittfålla jättemycket tyg.

  • linduspindus76

    Åh tack för era svar! Det hjälper massor!!!

Svar på tråden köpa organzatyp på nätet?