• teddy

Ullared! :P

Hejhej

Nu ska vi snart åka till ullared för första gången... hehe... Vi tänker att vi ska inhandla lite till bröllopet, typ dekorationer, ljus m.m.
    Men som sagt har jag ju aldrig varit där, så ni som kan ullared... vad borde jag kolla efter? Vad ska jag inte missa? 
    Jag tänker att det nog är bäst att göra en lista på saker innan, annars kommer man väl därifrån med massa saker man inte behöver... men nu behöver jag er hjälp... :) 

• Svar på tråden Ullared! :P
  • Hame

Hejsan,

Gekås har inget fast sortiment utan det är olika ifrån dag till dag. Så det är svårt att tipsa om vad du ska titta efter :) - Ta god tid på er och gå runt hela butiken.

- Ta med mobiler så ni kan dela på er och sedan ringa när ni vill gå ihop, det är omöjligt att hitta varandra annars.

- Ta en fika paus om krafterna börjar ta slut, och ta sedan ett varv till.

- Om ni hittar något ni gillar, köp så mycket nu behöver direkt. Tänk inte att ni kan åka tillbaka en annan dag, för då är det inte säkert att det finns kvar.

• Cicci90

Ta en kundvagn och två korgar. När korgarna är fulla sätter ni dem under vagnen så kan ni börja fylla den också ;)
    Beror självklart på hur mycket ni har tänkt handla ;)
    Bry er inte så mycket om den första avdelningen (plastpåsar, schampoo osv) för det mesta där har samma pris som öb, Rusta osv. Onödigt att fylla bilen med det när man lika gärna kan köpa det hemma :P

Ta en titt på kartan och skriv en inköpslista för varje avdelning.
    gekas.se/images/shoppa/varuhusoversikt_a4.pdf

Om ni har några som helst funderingar på att köpa gardiner, mattor osv så är det smart att mäta hemma först så att man slipper komma hem med gardiner som är för små.. ;)

Självklart behöver man inte vara speciellt förberedd om man bara tänker åka för att småshoppa lite.
    Sist vi åkte så hade vi precis flyttat från en trea till ett hus på nio rum + kök och toalett så då blev inköpslistan hyfsat lång ;)

Ta med ett band av något slag som ni kan knyta runt handtaget på vagnen. Även om de är färgmarkerade och med egna nummer så kan det underlätta att se på långt håll vilken vagn som är ens egen, och man undviker att någon annan råkar ta den.

Usch, nu låter jag som en Ullaredsnörd.. :p
    Men vi har inte så långt dit så det blir ett par turer varje år.. Till sambons förskräckelse Oskyldig

• MiaBella
    teddy skrev 2012-06-06 11:16:38 följande:
    Hejhej

Nu ska vi snart åka till ullared för första gången... hehe... Vi tänker att vi ska inhandla lite till bröllopet, typ dekorationer, ljus m.m.
    Men som sagt har jag ju aldrig varit där, så ni som kan ullared... vad borde jag kolla efter? Vad ska jag inte missa?
    Jag tänker att det nog är bäst att göra en lista på saker innan, annars kommer man väl därifrån med massa saker man inte behöver... men nu behöver jag er hjälp... :)

Jag var där för en vecka sedan och skulle handla till bröllopet men hittade inte ett skit...verkligen ingenting...så nu är all dekoration inköpt från panduro. Dyrt. Men orkar inte leta efter billigare alternativ:)

Hoppas du hittar nått iaf! Kanske har fyllt på med massa grejer eller nått:)

Lycka till!

• teddy

Tack att ni svarade! :)
    Cicci90, ja nog låter du lite som en ullaredsnörd haha, men jag menar bara positivt! :) tack för tipsen! :) 
    miabella, synd att ni inte hittade nåt... hoppas vi gör de... :P Fanns inte de du ville ha eller visste du inte va du ville ha?? :P

• MissBroccoli

Hej! Kul att åka till ullared! vill jag med göra snart ;)

Som Hame sa så har de inget fast sortiment utan det kan variera väldigt mellan gångerna. Men man har ofta tur och hittar nåt bra i alla fall! Ljus har de oftast men färger på ljusen kan nog variera väldigt. Går det bra med vita ljus så har Ikea blockljus till bra priser, de har ju även färgade ibland. Och på Ikea finns det ljusfat i glas för 5kr/st så skyddar man borden med!

Nu mer finns det en restaurang/fik en vånging upp och det är väldigt bra! Innan fanns bara de små fika torgen (som oxå kan vara sköna att ta en liten paus på) men nu kan man komma ifrån allt och äta gott(eller inget super fantastiskt men helt ok) till bra pris utan att behöva gå ut ur affären, det underlättar.

Är du ute efter dekorationer så kan du kolla in Lantmännen och Panduro som ligger i byggnader runt om. Panduro har oftast bara sånt som de inte blir av med (jag får den kännslan i alla fall) Men lantmännen har väldigt mycket som man inte tror de ska ha. Mycket pysselgrejer, fina papper, stämplar/stämpeldynor m.m. de har även mycket ljuslyktor till vettiga priser och annat i inredningsväg. så det är nog mitt hetaste tips!

• teddy

När du skriver att panduro mest har sånt de inte blir av me undrar jag om de även har typ säsongsvaror där? typ julgrejer? tror du de?

• MissBroccoli

Nu va det länge sen jag var där men de kan hända. Jag har köpt julgrejer (papper och stämplar) under vår/sommar period i alla fall. Har du kollat om panduro har nåt på sin hemsida? de brukar ju rea ut julsaker under våren å ha de kvar så brukar de finnas billigt även så här års. Samma gäller slöjddetaljer, de kan ha julsaker på rea nu med.

• MiaBella

Tänkte på panduro nu när vi prata om det:) vid ullared så har dom ett panduro outlet ju! perfekt för dig!

Jag glömde gå in där när vi åkte hem så jag vet inte vilket utbud dom har men du kan ju alltid kolla när du ändå ska dit:)

teddy skrev 2012-06-07 14:14:43 följande:
    Tack att ni svarade! :)
    Cicci90, ja nog låter du lite som en ullaredsnörd haha, men jag menar bara positivt! :) tack för tipsen! :)
    miabella, synd att ni inte hittade nåt... hoppas vi gör de... :P Fanns inte de du ville ha eller visste du inte va du ville ha?? :P
Svar på tråden Ullared! :P