• Maria Wåhlin

Varför är jag inte mer stressad?? :)

Gifter oss 4:e augusti men än så länge känner jag ingen stress. Jag har min klänning, barnens kläder, kyrka och lokal. Men mannens kläder har vi inte ens börjat tänka på, menyn är inte planerad(buffe´ska vi ha) och bordsdekoration har inte heller fått nån tanke. Men ändå känner jag mig lugn.
    Kanske för att jag ska få gifta mig med mannen i mitt liv :D . Det viktigaste för mig är att vi blir vigda och blir ett. Sen får nog resten ordna sig ändå. Men det kommer kanske när vi närmar oss dagen. Jag är iaf enormt lycklig just nu och det är så roligt att räkna ner till dagen :)

Jag är också glad över den här sidan där man kan få så många bra råd av andra :)

Kram och puss på er! :)

• Svar på tråden Varför är jag inte mer stressad?? :)
  • Juni 2012

Frågar mig detsamma. Alla runt omkring undrar om vi inte är nervösa, pirriga.... Klart att man glad och förväntansfull, men inte nervös på ett jobbigt och otroligt sätt.

Vi gifter oss om fyra dagar.

• CoG

Jag förstår inte varför det oftast är sådan otrolig stress och även om det är ett helt år kvar.

Hur kan det vara så mycket att göra att tiden inte räcker till?
    Om man följer planeringskalendern här på bt tex har man ju hur mycket "dötid" som helst.

Jag har varit gift en gång tidigare och då planerades allt på mindre än 5 månader och inte ens då blev det stressigt med något.

Ok, om klänningen kommer och den inte passar och det är tight om tid. DÅ kan det blir stressigt.
    Men om man gör allt som ska göras i lagom takt så finns det ju ingen anledning till stress.

Nu är det början på juni och ni gifter er i aug, det är j många dagar kvar så du gör helt rätt i att känna lugnet tycker jag. Man behöver inte stressa och vara hypernervös bara för att det verkar som att man "ska" göra det.

• anne87

Vi gifter oss 11 aug och jag känner inte heller av någon stress. Pular och donar lite med saker kring bröllopet när jag har tid och lust (vilket emellanåt är rätt ofta) och är här inne på BT en hel del för att få tips och idéer.

Håller med dig helt "Det viktigaste för mig är att vi blir vigda och blir ett." dagen kommer bli perfekt, jag gifter mig ju med min dröm-man :)

• AnnLi

Vii gifter oss nästa helg och har kommit ungeför lika långt i planeringen som ni ;) Inte heller jag känner någon stress, det kommer säkert bli en bra dag :)

Svar på tråden Varför är jag inte mer stressad?? :)