• Anonym (Mållös)

Möhippan blev en flopp

I helgen blev jag hippad. Hon som anordnade allt är en person som står mig närmast av alla mina vänner o hon känner mig nog bäst av alla. Trodde jag. På min möhippa blev jag först utklädd till prostituerad o sedan sminkad likadant. "det här är bara början" fick jag höra. Och det var absolut inte meningen att jag slulle se ut som en prostituerad. Snarare "lyxhora"... Det fick jag höra många gånger. Jag är inte en teaterapa. Gillar inte att dansa eller göra bort mig. På min möhippa mådde jag så dåligt. De ville att jag skulle dansa som en Hora! Och när jag inte gjorde som de sa uttryckte sig någon "det här är den sämsta möhippan jag varit på" . Men hur får de för sig att anordna en hippa o göra saker som de vet att jag inte kmr att göra. ??! Jag är nykterist. Och en av lekarna gick ut på att dricka shots om jag gjorde fel eller vägrade. Och då sa jag ifrån. Alla i en ring runt mig. Jag sa rakt ut att jag kunde dricka vad som helst förutom alkohol o det visste dem mkt väl. Stämningen (som redan var dålig) dog helt i den stunden. Alla tyckte att jag var tråkig osv osv. Jag kände att jag bara ville gå därifrån. Handlar inte en möhippa om att fira att bruden ska gifta sig ?? Jag hade helt klart inte förväntat mig en sådan möhippa. Så fort min fästman kom o hämtade mig o jag satt mig i bilen började jag störtböla. Kunde inte fatta att mina "vänner" utsatt mig för vad de vet är mitt livs mardröm. Jag har lust att svartlista några av de som deltog o gjorde hippan till ett rent helvete från bröllopet. Jag varnade dem för det innan möhippan. Känner mig så besviken. De som car med på hippan var inte ens mina närmaste vänner. Det var bekanta bara. Funderar på att göra En egen hippa för att komma över den där jobbiga upplevelsen.

• Svar på tråden Möhippan blev en flopp
  • Sofia K

Kan bara halla med alla andras kommentarer. fyyyyy sa daligt!!! Kanner verkligen med dig  

Men! Forsok skaka av dig detta, MYS en massa med dina riktiga vanner imorgon, och njut av att du har dem istallet. 
    Och som nagon annan tidigare papekat, fokusera pa att detta egentligen handlar om dig och din blivande. Var garna besviken, men det ska inte fa forstora nanting infor er stora dag!!

Hoppas myskvallen blir bra och att du far en fantastisk brollopsdag! 

• Dazzle

Har tänkt massor på dig sedan jag läste inlägget igår. Lättare sagt än gjort men du får kanske lägga det bakom dig tills bröllopet är förbi så du kan fokusera på er kärlek och lycka tills dess. Sedan bör du ta en riktig funderare över resultatet av dagen.

Hur någon kan säga till en nykterist (eller någon) att de vill att de ska släppa loss lite, förlåt! Men det är ju att vara missnöjd med hur personen är från början!! Så får man ju inte göra!!

Jag vill oxå säga att du inte ska anklaga dig själv för att du inte gick!! Jag tror många hade haft lust att gå men få hade gjort det. Hur dissar man sina vänner så? Även om det just då känns som s.k. vänner bara... Inte lätt och inte rätt. Du sa ju ändå att du inte ville. Helt otroligt dumt tycker jag! Satsa bara på att gå starkare och visare ur det hela!!

Lycka till med myskvällen!!
    Lissandra

• TheD

Jag är fortfarande jävligt förbannad. Berättade för maken och en kompis om detta. Båda stod med munnen öppen och ögonen svartnade. Man gör INTE så!!! Jag hoppas verkligen myskvällen blir lyckad :)

• MarieTherese05
    Hej! 

Jag lider så med dig & fattar inte att andra människor kan göra så emot enn.. att det inte tänker på bruden under denna stunden!

Jag tycker ditt egna förslag låtter toppen med middag & lite spa hemma, mejla mig privat här på bröllopstorget om du vill så kan jag fixa en sak om du vill & är intresserad!  

Som tur är kommer du få ett underbart bröllop som du kan njuta fult ut på.

Ha en skön dag
    MarieTherese05 
  • LiHa

Ta med dina riktiga vänner på en möhippa de sent glömmer, som du själv planerat och innehåller sådant du tycker är roligt! De andra kan du dra bort inbjudan för till bröllopet. De kommer ändå bara prata om den pinsamma möhippan som inte blev så hipp...

• lovis80

Ja man kan ju ställa sig frågan vad de tänkte på när de utsatte dig för detta. Ett tipps kan vara att kolla om en massör eller ngn liknande gör hembesök. Annars tar de flesta större skönhetssalonger imot grupper. Lider med dig och hoppas att den nya hippan birdar till fina minnen som kanske överskuggar de dåliga från den andra.

• AnnMurr

Fy fan vad hemskt! :(

Jag var tydlig från början vad som gällde och fick världens underbaraste möhippa. Önskar dig en underbar kväll med tjejerna!

• Lilali

Fy vad ledsen man blir när man läser sånt här! En möhippa ska ju vara något roligt och något att se fram emot. Vilka vänner som inte ens lyssnar eller tänker på dig! Jag förstår att du är ledsen, besviken och illa till mods över hur de betedde sig.

Själv fick jag en toppendag med mina närmsta vänner som verkligen lagt ner sin själ i att göra en fin dag för mig och jag var så nöjd när dagen var slut! Det är ju så det ska vara. Med många fina minnen och personer som vet hurdan man är och vad man tycker om! Hoppas att det ordnar upp sig och att de ber dig om ursäkt!

• JuliBrud89

Usch vad tråkigt att høra :( Borde trott att dina vænner kænde dig bættre æn så då :( Tråkigt att høra! Jag skulle definitivt anordnat en sjælv, så som du vill ha den, med dom du vill och baara ægna den kvællen åt dig och dina brøllopstankar! Lycka till!

• Anonym (hipphipphejdå)

Jag har också råkat ut för en cirkushippa med mycket blandade känslor.
    Hade inte träffat dessa personer på många år när jag vart medbjuden på hippan. Det började verkligen bra! Mycket skratt och hyss. Men det var senare på kvällen det spårade ur när en av hennes syskon helt plötsligt ställer sig och råhånglar med sin älskare. Hon var gift. Av alla dagar på året så valde hon att visa sin otrohet öppet på den dagen som min vän firades för att hon valt att leva sitt liv tillsammans med sin älskade. Och vägrade sluta tafsa på honom. Han vägrade också att gå.
    Vart mycket drama.... slutade med att vissa höll med den otrogna systern och försvarade detta beteende och skällde ut min vän för att vara otacksam och egotrippad för att hon inte ville se hennes beteende med älskaren på samma plats där vi var.
    Min vän vart till slut  tvungen att be om ursäkt för att hon vart ledsen för att fixa situationen!!!!!????? Hon skulle verkligen inte göra det. Det var hennes dag for fucks sake!!!!

Jag känner med dig. Hoppas ditt bröllop och tjejkväll (din egna) är/vart lyckade.
    Finner verkligen inga ord för hur människor inte fattar hur sånt här kan påverka en människa.
    All lycka till er!

Svar på tråden Möhippan blev en flopp