• Dasa

Festlokal i Luleå-område?

Hej. 

Vill ha tips på någon fin och mysig festlokal i Luleå med omnejd. 
    Vi kommer ha ca 60 gäster.

• Svar på tråden Festlokal i Luleå-område?
  • ALheartsMA

Hej!
    Kul med en till Luleå-brud!
    Vilket datum ska ni gifta er samt vad har ni tänkt er för slags ställe?
    Finns ju rätt många bygdegårdar och dylikt eller vill ni ha restaurang?

Förslag på bygdegårdar som funkar till 60 pers el mer:
    Blackis i Svartöstan http://svartostadensintresseforening.wordpress.com/uthyrning/
    Gyllene Kronan http://www.kronan.net/festvaningen
    http://www.lulea.se/forinvanare/fritidochidrott/samlingslokaler.4.23fe79d1351d62f62f881.html

Restaurangliknande:
    Melderstein herrgård  - http://www.melderstein.se/
    Kaptensgården (vårt val!)
    Örnvik hotell & konferens
    Karlssons kök och bar (centralt, tar in 70 pers)
    Södra hamns krogen (också centralt)

...... ja, jag kan nog hålla på i en evighet. Känns som om man har spanat in allt som går, inför vår egna dag!  
    Hoppas du blev lite klokare! Glad

a wedding in September
  • Dasa

Hej! 

Kul att någon svarat på inlägget :)  Och Tack för alla förslag!

Vi vill ha lite mer restaurang liknande, känns enklare så och mindre att fixa själv. :)

VI har varit och kollat på Meldersteins Herrgård (den kändes dock lite "för mycket" för oss. vi vill ha ett enkelt bröllop)
    Sedan har vi kollat på ert val, Kaptensgården och just nu står det och lutar mellan den eller Ralph Lundstensgården i Ersnäs. 

Hur många gäster ska ni ha på Kaptensgården? 

Störde du dig på gardinerna där och det mörka skynket på väggen? :-P Jag gjorde det, vet inte om jag är för petig nu, men jag kände att jag vill att det ska vara vita gardiner eller åtminstone enfärgade neutrala, inte randiga!! Vågar man påpeka nått om det? :-/

Nu när du oxå är från Luleå tänkte jag bara höra var du bokat frisör? Känns som att det börjar bli dax att göra det men jag har ingen aning om var man ska göra det, vill ju ha nån som är bra och van, förståss...

Vi gifter oss 22/9, när gifter ni Er?

• Tessa

Hej på er Norrländskor!

Jag puffar lite på tråden för att höra om ni känner till fler herrgårdsliknande platser i Norrbotten? Jag gillade Melderstein, tycker att jag letar och letar, men hittar så få lokaler. Söker alltså något som ligger avskilt, där det finns möjlighet för gästerna att bo på området eller att det ligger i närheten av en större ort/stad med hotell. Det ska kännas lite lyxigt och exklusivt för alla att delta. :) Tacksam för tips! 

• Dasa

Hej Tessa!

Jag vet tyvärr inga fler herrgårds liknande platser i Norrbotten än Melderstein. (i och för sig har jag bara sökt platser i lule/boden) 
    Men har ni varit och tittat på Meldersteins Herrgård?
    Vi var där i maj och fick träffa ägaren och titta runt lite. Jätte fint ställe!! Och jag tycker det låter som att Meldersteins skulle vara perfekt för era önskemål. :) Gästerna kan sova över och det är avsides och det känns lyxigt! 
    Enda anledningen att vi inte tog där är för att vi har ett litet och enkelt bröllop och det kändes lite "over kill" :) 

Lycka till i ert letande! :) 

• Tessa

Tack för svaret Dasa!

Nej, vi har inte tittat än, men ska definitvt åka förbi där nästa gång jag åker upp till familjen. Vi har inte satt ett datum för bröllopet än, vi är mitt i diskussion om efternamn och tema/plats. Glad Vi vill ha några saker klart innan vi beslutar när det blir (handlar ju om budget också, hur mycket vi ska spara och så). 

Jag är lite sugen på dels ett bröllop som känns exklusivt och lite mer lantligt på en herrgård. Samtidgt har vi diskuterat något mer formellt med en touch av Old Hollywood. Men det är svårt att hitta platser i Norrbotten. Och vi vill ju gärna gifta oss där eftersom vi båda kommer från Norrbotten och har mycket släkt och vänner i trakten.

Gah! Svårt svårt. Drömmer 

Svar på tråden Festlokal i Luleå-område?