• Mårran

Bästa sättet att få fina, hållbara lockar?

Jag ska fixa frisyren själv till bröllopet (har bara klippning och färgning hos frisör två veckor innan), och har tänkt mig en enkel och lite slarvig uppsättning med lockigt hår. Har testat att locka håret med både hårrullar och plattång och resultatet blir hyfsat, men håret raknar alldeles för fort. Vad finns för produkter att ha i som gör att lockarna håller hela dagen och kvällen? Läggningsvätska? Någon som har bra tips?

• Svar på tråden Bästa sättet att få fina, hållbara lockar?
  • Chicita

Mitt hår är "rakare än spik" som min frisör så fint uttrycker det.
    Min svägerska upptäckte också problemet när hon skulle locka mitt hår till utekvällen på möhippan och det inte blev en enda böj i håret med locktången Flört 

Mitt råd är läggningsvätska, och att sova med spolarna i.
    Ju längre tid du kan ha spolarna i håret, destå längre håller lockarna. Fixera lockarna sen genom att spraya ordentligt. Men hellre i flera omgångar än allt på en gång, du vill inte fukta håret för då raknar det direkt.

Om jag bara ska ha lite vågigt så brukar jag annars fläta håret när det är blött och sen gå med det hela dagen + sova med det. På morgonen då så är mitt hår vågigt och det håller sig riktigt bra 

• Pernillaaa

Låt bli att tvätta håret på 1-2dagar för då håller det också bättre.
    Jag har själv tjockt och tungt hår, dvs så krävs det mycket för att lockarna ska hålla sig.

Så testade faktiskt att låta bli att tvätta håret på två dagar och lockade det. Lockarna höll i evigheter! Tvättade håret flera gånger efteråt och det gav bara med sig lite varje gång :).

Annars är det som Chicita säger att låta spolarna sitta över natten och även använda läggningsvätska.

• Chicita

Ja det är ett bra tips från Pernillaaa.
    När man ska ha uppsättningar eller lockar så ska man aldrig styla i ett helt nytvättat hår. Glad 

Svar på tråden Bästa sättet att få fina, hållbara lockar?