• lillama

Nu behöver ja verkligen eran hjälp!!

Vi har snackat länge om att gifta oss men handen sitter nog fast på både mig & sambon.
    Vi är förlovade (nyår 2012) och vill gifta oss inom ett år efter förlovningen.
    Men sambon vill att ja ska "fria" på nytt. Men de går ju "inte".

Men kan man inte skriva typ såhär "Älskling, ja tänkte gå till kyrkan den 27 augusti! Följer du med?"

Ja tänkte först att skriva de på en tårta men sen slog de mig att sy de på ett lakan så ser han de när han går o lägger sig.

Hmm vilket tycker ni e bäst?
    Lakan eller tårta?

Eller va tycker ni, ge mig förslag på annat sätt :)

Båda ville gifta oss på sommaren men de blir ju lite tajt nu. Hur lång tid behöver man på sig för att inte stressa ihjäl sig?
    Vi misstänker nu att ja e gravid och min dröm e att gifta mig gravid : ) (kommer synas isf redan när ja e i vecka 15, vilket de gjort på båda pojkarna innan)

• Svar på tråden Nu behöver ja verkligen eran hjälp!!
  • lillama
    Chicita skrev 2012-05-31 16:16:07 följande:
    Det jag menar (och det jag skrev) är ju att ju fler personer man måste blanda in, destå större chans att något går fel.
    Att sätta något på brandbilen kan vara jättekul. Men kanske inte så kul om det kommer ett larm och dom måste åka iväg innan man fått det på plats.
    Man kanske inte ens får hänga upp något på brandbilen eftersom det kan vara ivägen om dom måste dra iväg på larm...
    Eller om hans kompisar där inte vill ställa upp på det man tänkt sig... Det är en kul idé, men kanske inte så genomförbar i praktiken

Med att "inte göra något så avancerat" menar jag alltså att om man minimerar antalet saker som måste funka - så är det större chans att man får det där wow:et istället för ett "F-N där sket det sig".

Enkelt och mindre avancerat behöver inte betyda tråkigt. Enkelt för mig var här dessutom något som var lättare att genomföra.
    Och det lillama föreslår i TS är ju inte superavancerat så jag antod att det var något sådant hon faktiskt ville göra men att hon blev lite "upphetsad" av tankebollandet och drog på med en vild idé.

lillama: Om du vill göra någt mer "publikt" så kanske du kan "åka och tvätta hans bil" och när du kommer tillbaka så har du skrivit "frieriet" med plastfilm (sån utan lim, man fäster den bara genom fukt).
    Eller häng ut en flagga (lakan) från balkongen där du broderat med stora bokstäver...
    Eller om ni ska gå ut och äta så kan du kanske förboka borden och göra upp med de som ska servera att dom ska lämna en speciell meny till din make där det ligger en lapp med texten du hade tänkt dig...
    Osv. Det finns många saker du kan göra som inte är "tråkiga", men som inte involverar massa andra människor + kanske lagar och regler som kan sätta käppar i hjulen.
    De e tur att de finns dom som tänker ett steg längre än mig, gällande brandbilen. hade inte en tanke på att dom kanske får larm.. så de går bort..
    Funderar på att göra en bok, först bilder på barnen o sen sist kommer frågan. En bok till honom..
  • lillama
    Cosy skrev 2012-05-31 17:18:30 följande:
    När jag skulle fira till min sambo berättade jag det för en person som skulle hjälpa mig. Eftersom situationen var så speciell så behövde jag hjälp och tillåtelse. denna personen sa inom 24timmar till min sambo vad som var på gång och då hade inte min sambo så många bra alternativ än att fria förre.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Va tråkigt att han/hon berättade för din sambo.
  • Chicita
    lillama skrev 2012-05-31 20:41:21 följande:
    De e tur att de finns dom som tänker ett steg längre än mig, gällande brandbilen. hade inte en tanke på att dom kanske får larm.. så de går bort..
    Funderar på att göra en bok, först bilder på barnen o sen sist kommer frågan. En bok till honom..
    En bok är ju en jättebra idé, det är ju ett minne att spara också Solig
    Det tycker jag att du ska köra på. Toppen
  • lillama
    Chicita skrev 2012-05-31 20:44:26 följande:
    En bok är ju en jättebra idé, det är ju ett minne att spara också Solig
    Det tycker jag att du ska köra på. Toppen
    mmm ja e inne på de nu. Nu ska ja bara hitta en bok att klippa o klistra i.. vart kan man köpa de när man bor på landet :S
  • Chicita
    lillama skrev 2012-05-31 20:55:55 följande:
    mmm ja e inne på de nu. Nu ska ja bara hitta en bok att klippa o klistra i.. vart kan man köpa de när man bor på landet :S
    Varför inte ett fotoalbum? Ett sånt där där man klistrar in bilderna på sidorna. Det kan dom ju ha i vanliga butiker...
    Annars har ju Panduro scrapbookingalbum och dom har ju en webshop  Glad
  • lillama
    Chicita skrev 2012-05-31 20:57:50 följande:
    Varför inte ett fotoalbum? Ett sånt där där man klistrar in bilderna på sidorna. Det kan dom ju ha i vanliga butiker...
    Annars har ju Panduro scrapbookingalbum och dom har ju en webshop Glad
    joo de va ett sådant ja menade. Har letat som en galning men hittar inget här på landet.

Ja trort de blir såhär.. (redan i helgen)
    göra ett klipp på datan (redan klart)
    lägga ut rosor i hela huset, som leder till datan.
    skriva en lapp om hur han öppnar länken osv.
    Sen när han tittat på den får han ringa hem mig när han har ett svar :)
    (funderar på o vara hos grannen när han ser de, så kan han se de i lugn o ro utan bråkiga barn)

va sägs?

sen lägga upp bilderna i ett album när vi kommer till ikea nästa gång..
  • Chicita
    lillama skrev 2012-06-01 18:40:53 följande:
    va sägs?

sen lägga upp bilderna i ett album när vi kommer till ikea nästa gång..
    Det blir nog bra Solig
  • lillama
    Chicita skrev 2012-06-01 18:55:18 följande:
    Det blir nog bra Solig
    ska bara våga göra de oxå.. skit nervös..
  • Chicita
    lillama skrev 2012-06-01 20:38:34 följande:
    ska bara våga göra de oxå.. skit nervös..
    Äääh det fixar du Flört
    *lyckospark*
  • lordoz

Det klarar du galant! Du har ju redan friat en gång!!!

Berätta gärna hur du gjorde och hur det gick!

Lycka till!!

• lillama

Tack för allt er stöd och hjälp!

Igår "friade" ja till sambon. Efter BigBrather. Precis innan vi skulle gå o sova. Hade gjort små lappar o gömt i huset. Första lappen hade ja i fikan men vågade aldrig ge honom den. Hade tidigare tagit kort på alla lappar och skickat till en kompis. så kortet låg kvar i mobilen så ja förstorade upp den lappen som ja hade i fikan och visade honom på mobilen.
    Då började letandet.
    1. Älskling, gå och kolla under micron. Överraskning vängar =)
    2. Kolla under alla dina kalsonger.
    3. Kolla under tallrikarna i skåpet.
    4. Gå till medicinskåpet på lilla toan.
    5. Kolla i någon av vagnarna.
    6. Kolla under DVD.
    7. Kolla under mattan på stora toan.
    8. Gå till gamla diskmaskinen.

På varje ställe låg en ny lapp. O han undrade va detta va för skämt.
    Tillslut kom han fram till diskmaskinen, där de låg ett stort paket.
    Hade tagit massa kort på barnen, han och mig, klistrat dom på a4 papper (färgat) och skrivit några rader om hur vi träffades osv. Om våra 2år tillsammans.
    I slutet skrev ja "Älskling, jag ska till kyrkan den 7 September. Följer du med?"
    Va ska du till kyrkan och göra frågade han, fast han fattade va ja menade.
    Klart han följer med.

Men vi ska byta datum. Den 7 september skulle hans mamma fyllt år på. (hon dog den 13/5-12)

Hur ska man göra nu ? Snabba ryck och stressigt kommer de bli för mig, jag som får fixa allt samtidigt som ja har hand om 2 bustroll, då han jobbar med företaget hela sommaren.

• Chicita
    lillama skrev 2012-06-04 10:39:14 följande:
    Hur ska man göra nu ? Snabba ryck och stressigt kommer de bli för mig, jag som får fixa allt samtidigt som ja har hand om 2 bustroll, då han jobbar med företaget hela sommaren.
    Börja med att boka kyrkan om du vill ha en kyrklig cermoni.
    Bestäm budgeten och om ni ska bjuda in många eller bara dom närmaste. Om ni ska ha sittande servering, buffé, bara fika eller kanske inget alls efteråt. 

HIndersprövningen är giltig i 4 månader så du kan redan nu beställa hem blanketterna från skattemyndigheten och fylla i dom. Om någon av er ska byta efternamn så beställer du den blanketten samtidigt med hindersprövningen.

Om ni bestämde er för att ha middag eller liknande efter vigseln så bör du ju också fixa någonstans att vara med det också.
    När kyrka och eventuell lokal är bokad så är det dags för inbjudningarna om ni ska bjuda in folk...

Det finns en avcheckningslista här på BT. Hoppa över dom steg som inte gäller er och strunta i alla "ska göras innan/ senast" utan gör allt så snart du kan Flört 

Lycka till och grattis Solig 
Svar på tråden Nu behöver ja verkligen eran hjälp!!