• Äldre 30 May 17:20
    8644 visningar
    47 svar
    47
    8644

    Dags att träffas?

    Hej

    Jag börjar känna att det vore dags för en lite mer strukturerad träff någonstans i landet och jag kan ta på mig att vara en av de som kollar upp med hotell och liknande för att se om vi kan få bra erbjudanden någonstans ifrån.
    Men det skulle ju vara bra att veta vart vi ska kolla.

    Om valet faller på Dalarna så har jag betydligt större möjligheter att påverka då jag har kontakter härikring. Men det ska nog gå på andra ställen också med lite hjälp av er andra. 
    Det kan tänkas som snålt med bara 5 alternativ, men om jag hade lagt ut varenda ort i Sverige så skulle vi ju inte bli klokare för det.
    Jag tänker mig att träffen kan bli tidigast i höst, september - oktober någon gång kanske då den svenska turistsäsongen är över. Men innan vintersäsongen börjar. Det är då man kan få bäst erbjudanden från hotellen Flört 

    Det vore väldigt bra om ni inte svarar att ni vill träffas - om ni misstänker att ni kanske inte kommer att dyka upp i slutänden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dags att träffas?
  • FruNov­ember
    Äldre 6 Jun 20:13
    #31

    Vilket supertrevligt initiativ! om ni hamnar i Göteborg så kommer jag att dyka upp, i annat fall tror jag vår bröllopströtta ekonomi står lite i vägen just månaden innan dagen B.. :-P

  • Äldre 6 Jun 20:24
    #32

    Jag skulle tippa på att det kanske lutar åt 3 separata träffar.
    Dalarna (jag bor ju ändå här så det är enkelt att ordna Flört ), Göteborg och sen Stockholm / Kryss.
    Kanske går att kombinera den sista så att man åker ner på fredag efter jobbet och träffas alla som vill. Sen kan dom som vill kryssa göra det lördag till söndag och vi andra kanske åker hem eller stannar en natt till i sthlm beroende på ekonomi.

    Men vi får väl se hur det ser ut här framöver...
    Känns som om det behövs lite mer röster.
    Visst är det en bit mellan Skåne och Göteborg. Men Göteborg är ju rätt enkelt att ta sig til i alla fall så kanske i alla fall några av dom som svarat Skåne kan komma och om inte annat så kanske jag kan hjälpa till att anordna en träff där även om jag kanske inte kan komma...
    (Hade det blivit en enda träff och den var i skåne så hade jag åkt... Men inte om jag åker på två andra också... Flört )

  • Jenny1­21212
    Äldre 6 Jun 21:23
    #33

    Jag träffas gärna. Jag röstade på Göteborg, men kom sen på att jag har ju faktiskt aldrig varit i Stockholm, så Stockholm följer jag gärna med till. Hade varit jättekul o träffa er:)

  • Äldre 12 Jun 14:51
    #34

    Jag puffar upp den här lite...
    Om någon skulle kunna tänka sig att arrangera en träff i skånetrakten så kan ni väl hojta också.

    Jag har kontakter i Göteborg så jag kanske kan fixa något bra pris på hotell där ifall några behöver övernatta. Men jag har dålig lokalkännedom (i och för sig så behöver vi väl bara boka bord på någon vettig restaurang eller nåt och sitta och prata bort hela kvällen det behöver inte vara så avancerat Flört )

    Samma i stockholm.

    Om vi bestämmer oss för någon kryssning så bestämmer vi väl bara vilken dag och vilken avgång och sen bokar vi plats i en av restaurangerna på samma tid och möts på något lämpligt ställe innan maten Flört 

    Här i Dalarna är det lättare för mig att fixa något "mer uppstyrt" om vi skulle vilja det, så då behöver jag mest veta vad vi vill göra. 

  • Äldre 21 Jun 00:27
    #35

    Puffar upp den här igen.

    En fråga till er som kan komma om träffen sker i Dalarna:
    Vill ni att vi bokar hotell någonstans (Borlänge, Tällberg eller Falun är där jag har kontakter) eller ska vi bara träffas en kväll någonstans och vad har ni för förslag i så fall?

    Och är det någon av er som skulle vilja med till Stockholm eller Göteborg - eller kryssning? 

  • Äldre 21 Jun 00:39
    #36

    Jag kommer flytta från Falun till Sundsvall för studier ;) Så tid och pengar blir ju intressant...

  • millem­ill
    Äldre 21 Jun 11:24
    #37
    Chicita skrev 2012-06-21 00:27:37 följande:
    Puffar upp den här igen.

    En fråga till er som kan komma om träffen sker i Dalarna:
    Vill ni att vi bokar hotell någonstans (Borlänge, Tällberg eller Falun är där jag har kontakter) eller ska vi bara träffas en kväll någonstans och vad har ni för förslag i så fall?

    Och är det någon av er som skulle vilja med till Stockholm eller Göteborg - eller kryssning?

    För min del spelar var i Dalarna igen roll, när är det vi pratar om? i höst? Annars kunde en kryssning vara skoj, helst Stockholm för min del. Men det blir nog bara ett av alternativen.

  • Äldre 21 Jun 11:30
    #38
    millemill skrev 2012-06-21 11:24:56 följande:

    För min del spelar var i Dalarna igen roll, när är det vi pratar om? i höst? Annars kunde en kryssning vara skoj, helst Stockholm för min del. Men det blir nog bara ett av alternativen.


    I Höst ja... Och det kan bli på fler än ett ställe om inte några kan tänka sig att flytta sig Flört

    Men samma tre alternativ som du har angett funkar bäst för mig också (även om jag egentligen hatar att åka båt så kan jag tänka mig att följa med).

    Vad vill vi göra då?
    Party?
    Spa?
    God mat?
    All of the above?  
  • MalinL­arsson
    Äldre 21 Jun 11:55
    #39

    Vart i Dalarna spelar ingen roll heller :) Däremot kan en kryssning i höst bli svårt för mig då vi kanske (HOPPAS HOPPAS) har ett hus tills dess med allt vad det innebär i lån, tid osv.


    Om det blir en träff i Dalarna så behöver inte jag boende iallafall. Vore roligt med en halvdag med kanske god mat och lite bubbel (i en pool och i glaset) :)

  • millem­ill
    Äldre 21 Jun 13:47
    #40
    MalinLarsson skrev 2012-06-21 11:55:24 följande:

    Vart i Dalarna spelar ingen roll heller :) Däremot kan en kryssning i höst bli svårt för mig då vi kanske (HOPPAS HOPPAS) har ett hus tills dess med allt vad det innebär i lån, tid osv.


    Om det blir en träff i Dalarna så behöver inte jag boende iallafall. Vore roligt med en halvdag med kanske god mat och lite bubbel (i en pool och i glaset) :)


    Låter mycket trevligt tycker jag! :)
  • Äldre 21 Jun 13:57
    #41

    Jag har mailat ett hotell i Tällberg där jag kanske kan få lite bra priser och hört dels vad det skulle kosta med bara spa och lunch eller övernatting med middag på kvällen förutom spa och lunch (ville även ha pris på en natt till (fredag) ifall det skulle vara någon långväga gäst som vill komma också och vill få en hel helg.

    Jag skulle gott och väl kunna tänka mig att stanna en natt och bara slappa. Få ha hela sängen för mig själv (istället för att dela min sida med hunden Flört ) och äta lite god mat och ta ett glas vin... 

  • sannas­ofia
    Äldre 21 Jun 17:54
    #42

    som sagt, har jag bara möjlighet att komma till Dalarna just då, så hänger jag gärna på! Vad som helst utom bungyjump Tungan ute men spa och bubbel lät ju inte helt fel förstås Solig

  • MalinL­arsson
    Äldre 25 Jun 17:43
    #43

    Spa och bubbel kan ju omöjligt bli fel! Vi fick huset! *ÖVERLYCKLIG* Så blir det i tällberg under hösten så skulle det vara perfekt. Det är ju inte långt från Leksand plus att det är jättemysigt på alla hotellen där :)

  • Äldre 25 Jun 17:48
    #44

    Det här svaret har jag fått från det hotell jag kontaktade:
    ------------------------------------------------------------------------------


    Som det ser ut just nu är 12-14 oktober eller 19-21 oktober bra helger att komma på!


    795 kr/person och natt i del i dubbelrum. (alltså ett dubbelrum för två personer med rum och frukost kostar 1590 ink entré till spa)


    Enkelrum kostar 1145 kr per natt rum och frukost ink entré till spa.


     


    Lunchen ingår ej för boende utan bokas på utöver. Kostar 125:-/pers


     


    Det går jätte bra att det kommer folk utifrån som ej ska bo på hotellet meddela oss hur många det är bara ..


    entré till spa kostar 150 kr..
    -------------------------------------------------------------------------------
    Om dom flesta vill komma bara över dagen men någon enstaka vill sova över (som jag funderar på) så kanske jag kan fixa betydligt bättre priser.
    Det här var om vi kommer som en mindre grupp och då kan dom inte sänka priserna mer. Lite rabatt har vi fått ändå Glad 

  • MalinL­arsson
    Äldre 25 Jun 18:13
    #45

    Låter som jättebra helger båda två!

  • millem­ill
    Äldre 25 Jun 19:50
    #46

    Måste kolla upp när vi börjar jaga, (älg). Om jag har otur så kan jag inte någon av helgerna, men ska kolla om det är som jag hoppas så borde jag kunna 19-20 oktober.

  • sannas­ofia
    Äldre 26 Jun 09:18
    #47

    Jadu, det borde kunna funka med båda helgerna för mig, men det är ju rätt långt fram i tiden så man vet ju aldrig..Solig

Svar på tråden Dags att träffas?