hitta personal
Är det någon av er som vet hur man lättast hittar billig serverings personal för festen (i Stockholm) ? Tycker 250 kr /h låter ganska saftigt...
Tack för hjälpen !!!
Är det någon av er som vet hur man lättast hittar billig serverings personal för festen (i Stockholm) ? Tycker 250 kr /h låter ganska saftigt...
Tack för hjälpen !!!
För mig som är i branchen så låter det faktiskt helt normalt.
Ska du komma billigare undan så får du nog höra med en restaurangskola eller kolla med vänner och vänners vänner.
Men även om du skulle få tag i svart arbetskraft så får du räkna med minst 100:- timmen (och då får dom ut mindre än dom hade fått om dom jobbat vitt). Plus att du kanske behöver mer personal om det bara är "kompisar" som serverar, om dom inte är servitriser / servitörer annars. Så i slutänden kanske det inte blir så mycket billigare.
Och utbildad och van personal gör ju dessutom upplevelsen så mycket bättre
Jag ska be 2-3 av mina kollegor att servera samt stå i baren. Vi ska ha buffé på vårat bröllop så blir ju enklare för serveringspersonalen då. Jag har tänkt att dom får kanske 500-1000:- var för hela kvällen samt mat.
Vi kommer att ha våra vänners föräldrar som serverar välkomstdrink, tar fram buffén, dukar av, diskar osv. (6 st)
Mina föräldrar har serverat vännernas bröllop så det blir en gentjänst ;)
Men självklart kommer vi att ge dem något som tack för hjälpen.
Så att ta hjälp av bekanta är mitt tips!
Ska du ha utbildad serveringspersonal så får du nog vänja dig vid det priset.