Hur ska man lägga körschema?
Jag skulle behöva hjälp att lägga upp tidsschemat för dagen.
Vi kommer viga oss klockan 15:00 i trädgården till det ställe där vi ska gifta oss (finns alltså ingen transporttid etc att räkna in).
Vi ska ha champagne och snitt-mingel efteråt och sedan en trerättersmiddag. Vi äter bröllopsstårtan som efterrätt så när vi reser oss är vi alltså färdigätna. Kaffet serveras inte vid bordet utan alla kommer få ta själv vid ett bord efter vi rest oss.
Efter middagen behöver personalen snabbt ställa utan lite bord för att skapa ett dansgolv och jag vill byta till en kortare klänning. (Då kan ju gästerna dricka kaffe, gå till baren eller gå ut och ta luft)
Stället stänger klockan 1 och då kan vi gå till en annan lokal för efterfest. Under kvällen vill vi skicka upp thailyktor.
Jag ska till frisör och sätta upp här samt bli sminkad. Vi kommer ha en fotograf med oss hela dagen som tar ögonblicksbilder men vi vill ha en session för porträttfotografering någon gång under dagen.
Hur hade ni lagt upp dagen? Från början till slut.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 08:54
Ska kanske lägga till att det kommer bli ett ganska stort bröllop med cirka 100 gäster.