• Thailandbröllop 2013

    Vigsel i Thailand 2013

    Hej,
    Startar denna tråd och hoppas fler hänger på!
    Är det någon som ska gifta sig i Thailand i vinter?
    Eller någon som har gift sig där med bra/dåliga erfarenheter de vill dela med sig?
    Jag funderar på phuket wedding and events? Är det någon som har haft med dom att göra? Bra/dåliga?

  • Svar på tråden Vigsel i Thailand 2013
  • Maria887

    Hej!
    Vi ska gifta oss i Thailnad i februari 2013 =) Vi har bokat via lanta divers på Koh Lanta.
    Innan vi bestämde oss för dessa kollade vi även med phuket weddings men eftersom vi har en liten dotter så tyckte vi att Koh Lanta passade oss bättre.
    Var har ni planer på att gifta er? Hur långt har ni kommit i er planering?
    Hade varit roligt att höra hur andra har gått tillväga.

  • jonnagoransson

    Hejsan!


    Vi ska också gifta oss i Thailand i vinter, men vi kommer att gifta oss 121212. Vi hade MJ event som bröllops koordinatorer men det har strulat lite, men de har hjälpt oss med allt, och vi har nu fått hjälp en av super trevlig tjej och hennes man som bor där nere.


    Fråga gärna mig om ni har funderingar då jag rest mycket i Thailand och har kommit ganska så långt med all planering.

  • Madde1212

    Vi ska (hoppas jag) gifta oss på Khao Lak i februari 2013. Men vi stöter hela tiden på problem, svår att hitta hjälp Rynkar på näsan

  • Sara614

    här är en till. sambon har alltid sagt att han vill gifta sej i thailand så nu har jag gått med på detta. 

    så nu står vi här, vem ska vi anlita osv. tips ?
     

  • jonnagoransson

    Hejsan!


     


    Ja du, det beror ju på vart i Thailand ni vill gifta er! =) Finns bröllopskoordinatorer lite överallt.


    Många gifter sig ju på koh lanta, där finns ett antal bröllopsfixare. Men tror de flesta använder sig av Lanta Divers.


    Om ni vill att vigseln ska vara giltig där nere så se till att vara ute i god tid, då pappersarbetet kan ta lång tid om man har otur!


    När ska ni åka?

  • Madde1212

    Jag åker 25 januarie så det är försent för giltligt. Men jag vill inte gifta mig innan, i så fall ha sermonin där å sedan göra det giltligt när vi kommer hem. Men jag hitta ingen som kan hjälpa oss, vi ska till Khao Lak.

  • jonnagoransson

    Har du kollat med hotell? Sök på de hotell som finns där, och de brukar kunna stå till tjänst med bröllop!


    Om ni åker 25januari och lyckas hitta någon snart så är det inte försent! Ni kan inte börja skicka papperen förens den 25/10 då det bara är giltiga i 3månader (om jag räknade rätt nu =) ).


     

  • Madde1212
    jonnagoransson skrev 2012-10-10 15:24:42 följande:

    Har du kollat med hotell? Sök på de hotell som finns där, och de brukar kunna stå till tjänst med bröllop!


    Om ni åker 25januari och lyckas hitta någon snart så är det inte försent! Ni kan inte börja skicka papperen förens den 25/10 då det bara är giltiga i 3månader (om jag räknade rätt nu =) ).


     


    Tack för hjälpen Jonna jag ska kolla detta, min sambo ringde hotellet men den personalen som kommer jobba när vi kommer har inte börjat än.
  • Madde1212
    jonnagoransson skrev 2012-10-17 13:04:52 följande:
    Hoppas att det löser sig!!!
    Hoppas jag oxå och med din hjälp är jag i alla fall närmare Glad
Svar på tråden Vigsel i Thailand 2013